Gå till innehåll

StarCraft 2 på G?


tetris

Recommended Posts

Under nattens lansering av World of Warcraft: The Burning Crusade medverkade Blizzard's VP of Business Development (Itzik Ben Bassat) på London-premiären. Han antydde att en uppföljare till megasuccén StarCraft kan vara på gång.

 

"I'm a StarCraft player myself and I hope it's not a decade, and we launched StarCraft in 1998, before I'm standing here again, celebrating the next game in the series."

 

Detta är ju dock inte första gången det går rykten om SC2, men man kan ju alltid hoppas :D

 

Länk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Under nattens lansering av World of Warcraft: The Burning Crusade medverkade Blizzard's VP of Business Development (Itzik Ben Bassat) på London-premiären. Han antydde att en uppföljare till megasuccén StarCraft kan vara på gång.

 

"I'm a StarCraft player myself and I hope it's not a decade, and we launched StarCraft in 1998, before I'm standing here again, celebrating the next game in the series."

 

Detta är ju dock inte första gången det går rykten om SC2, men man kan ju alltid hoppas :D

 

Länk

 

Har väntat i typ 10 år på 2, det är på tiden att den släpps snart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag trodde också jag var uber. brukade leka i 1on2 matcher på nätet. men så insåg man att koreanerna var ljusår bättre än man själv och lade ner :P

 

haha.. mm korrarna var och fortfarande är helt galna, dem spelar ju broodwar fortfarande och visas förövrigt på koreansk tv hela tiden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att starcraft 2 med hög sannolikhet kommer bli ett fiasko. Svårt att upprepa en sådan succé. Bredden når man säkert men att få in det som gjorde att så många elitspelade starcraft blir inte lätt. Starcraft är inte snyggt, har inte särskilt många enheter osv men spelkänslan och möjligheterna för taktiska spel är i mitt och många andras tycke helt oöverträffad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där är ju skitkul att se på :) massor nostalgi... kommer nog fastna hela natten...

 

Hoppas verkligen SC2 kommer och att dom kan göra det lika bra som ettan com imo är klart roligare än tex wc3.

 

framtiden är så cool miljö med massor möjligheter att leka med och så vet jag inte om jag gilade hjältegrejen så mycket i wc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...