Gå till innehåll

två spelar med samma ip i samma tunering.


dannyM_

Recommended Posts

Hejsan!

 

jag o min polare skulle grinda idag hos mig. Sen märker vi att vi e reggade i samma tunering när den började. Så min fråga är, vad händer om vi hamnar på samma bord? Jag vet att vi inte kan sitta de i cash eller sngs. Vill ju inte få mitt konto spärrat.

 

Någon som vet?

 

tack på förhand.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man tolka detta som att det är ok att sitta och spela samma turnering från samma IP? Det vill säga att om en av de två vinner så kan ingen klaga på samarbete om de inte uppenbart samarbetat? Var går gränsen och vem bestämmer det? Det går ju inte att kolla om de samarbetat muntligen och vad hindrar att samma person spelar båda nicken från olika datorer i så fall?

 

finns det några regler skrivna på spelsidorna gällande detta?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Se

http://www.partypoker.com/about_us/game_fairness/unfair_advantage.html

 

 

6. YOUR USE OF THE SERVICES6.1. The Company reserves the right to suspend, modify, remove and/or add to any Service in its sole discretion with immediate effect and without notice and the Company will not be liable for any such action.6.2. The Company forbids the use of all unfair practices when using the Services. We do this to protect our customers and the integrity of the Services. Please read our Unfair Advantage Policy which is incorporated in this agreement for further details and our Anti-Cheating Policy at section 28.4. If any customer is found to be participating in any form of collusion or other activities that we consider to constitute cheating his or her account may be permanently closed and any balance may be at risk of forfeiture or withholding as per section 17 of this

 

Vad vi säger är i princip så här:

- Om vi har skäl att tro att du på något sätt fuskar eller tillskansar dig otillbörliga fördelar så har vi rätt att vidta åtgärder.

 

Det säger inget direkt om samma IP, men vi rekommenderar inte att man spelar flera från samma IP då det det kan leda till varningsflaggor i våra system.

 

Med bästa hälsningar,

PartyPoker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

mycket märkligt att det inte finns nån spärr för att förhindra flera konton från samma IP att sitta vid samma bord. mig veterligen är det inte möjligt på sng och cash game, men borde ju faktiskt gälla på MTT också. kan ju vara något svårt å definiera vad som faller under samarbete och fusk

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...