Gäst Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Kände mig allmänt borta och fiskig i den här situationen. Visste inte riktigt vad jag skulle göra Lägg märke till att en jättekortis är all-in preflop. Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t15/t30 9 players Converter Stack sizes: UTG: t1410 UTG+1: t1780 MP1: t1040 MP2: t1470 Hero: t1470 CO: t3020 Button: t50 SB: t1420 BB: t1840 Pre-flop: (9 players) Hero is MP3 with 7:club: 7:diamond: UTG calls t30 (pot was t45), UTG+1 folds, MP1 calls t30 (pot was t75), MP2 folds, Hero calls t30 (pot was t105), CO folds, Button raises all-in t50, SB folds, BB calls t20 (pot was t185), UTG calls t20 (pot was t205), MP1 calls t20 (pot was t225), Hero calls t20 (pot was t245). Flop: 3:club: 6:diamond: 5:spade: (t265, 4 players + 1 all-in - Main pot: t265) BB checks, UTG checks, MP1 checks, Hero bets t125, BB calls t125 (pot was t390), UTG calls t125 (pot was t515), MP1 folds. Turn: 7:heart: (t640, 3 players + 1 all-in - Main pot: t265, Sidepot 1: t375) BB checks, UTG checks, Hero checks. River: 8:club: (t640, 3 players + 1 all-in - Main pot: t265, Sidepot 1: t375) BB checks, UTG checks, Hero checks. Results: Final pot: t640 Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Hade nog betat 1/2-pott på turn och gett upp vid syn och checkat ner. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gäst Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Hade nog betat 1/2-pott på turn och gett upp vid syn och checkat ner. Ja, det måste ju vara bättre än min linje Blev allmänt förvirrad. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bluwajt Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Är osäker på denna handen, men Gahlsters spel låter rätt vettigt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 15 Januari , 2007 Rapport Share Postad 15 Januari , 2007 Betar snarare 400-500 på turn, om jag blir synad kommer jag inte frivilligt stoppa in mer, men jag kommer inte vika heller. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Nä jag gilalr inte beten på turn, troligt att de satt sin stege men vi har kåk drag. Satte de stegen så kommer det bli riktigt dyrt att se rivern om vi betar o de raisar. Satte de inte stegen på turn ser jag inte vad de ska betala med på turn på det brädet o dessutom drar de väldigt tunt. Leder du här har de högst en hålstege som kan bräcka dig. Satte de däremot stegen men vi sätter kåken på rivern tar vi hela deras stack. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 tycker inte alls någon vesäntlig(hur faan stavas det?) fi behöver ha överhängade risk för stege här. Men å andra sidan vid syn så lär vi nog ligga efter och därför ha cirkus 25-30% chans att vinna potten. därför vill jag inte beta mer än runt halvpott här. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 tycker inte alls någon vesäntlig(hur faan stavas det?) fi behöver ha överhängade risk för stege här. Men å andra sidan vid syn så lär vi nog ligga efter och därför ha cirkus 25-30% chans att vinna potten. därför vill jag inte beta mer än runt halvpott här. en 4a ger öppet stegdrag på flop. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 en 4a ger öppet stegdrag på flop. oj, faan. missade att det inte vart en stege på bordet efter river. Så tokigt det kan gå, men så hjärnan funkar... Vill fortfarande vidhålla att jag vill beta nånstans runt halvpott på turn för att ge upp eller få potten. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
matte med slice Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 du måste ju betta turn, dels för att du kanske vinner potten rakt av, dels för att skydda handen. Euros linje är ju inte helt fel med att betta 400-500 och inte vika, men å andra sidan är man ju i stort sett comittad med det bettet så en AI måste vara ett alternativ om man endå inte tänkt vika. //Matte Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Kape Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Betar snarare 400-500 på turn, om jag blir synad kommer jag inte frivilligt stoppa in mer, men jag kommer inte vika heller. Jag är inne på liknande linje, in med 500 på turn och hoppas på att antingen ta hem potten där eller få betalt av lägre triss/överpar. Helt klart vill jag ta hem potten där. Precis som Matte skriver så tror jag att det blir svårt att släppa handen oavsett kort på rivern. Man kan fortfarande få syn av en lägre triss med all-in på river och möter man en stege så är det kört. Vad synar FI med på turn vid bet 500? Vad bettar FI med på river om de synar 500 på turn? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
eurythmech Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 Grejen är...hur många händer som innehåller en fyra kan fi spela? Vi lär ju få syn av tvåpar på turn, och ibland överpar. "Väsentlig" stavas ordet btw. Men jag tror det användes fel. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Gahlster Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 "Väsentlig" stavas ordet btw. Men jag tror det användes fel. Tack. tror jag med, meningen kändes jättekonstig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MacDaddy Postad 16 Januari , 2007 Rapport Share Postad 16 Januari , 2007 du måste ju betta turn, dels för att du kanske vinner potten rakt av, dels för att skydda handen.//Matte -Förstår vad du menar, att skydda händer är ofta rätt melodi men känns som vi antingen är way ahead här lr inte så jätte långt efter med vårt kåkdrag. Ser inte hur de ska ha mer än 4 outs(kanske drar dött) mot oss om vi är före. Ta den nackdelen av att ge frikort o jämför med att träffar vi kåk på river mot deras stege så tar vi deras stack och det faktum att slår de om på turn så får vi nog folda vårt kåkdrag. Dessutom leder de på turn så bettar de nog inte mer än säg 300 på river för o få betalt o då kan vi ev syna ner det. Då kom vi undan billigt med en fin 2nd best hand. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts