Gå till innehåll

Fyra raka finalbord på party!


-_-

Recommended Posts

njaa party har sjukt bra struktur i sin turnering och om man lyckas få upp en bra stack så har jag hittat en riktigt bra taktik. Har varit så bra med hela tiden så har klarat mig utan att spela all-in poker.. De går att vinna turneringar utan att gå all-in pre-flopp hela tiden..

 

JAG LOVAR!

 

Skönt att du aldrig haft bäst hand när fi haft en bra näst bästa hand, aldrig hittat höga par när det varit action preflop, aldrig fått floppade nötter utköpta :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 105
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Tror det handlar om att inte ha så mycket otur...

 

Är ju knappast TUR att ständigt ha bäst hand så fort man är all in mot någon!

 

Jag tillbringar mycket av mitt liv tillsammans med -_- och av det jag ser o lär mig var dag så är han helt otroligt bra på att tajma bra steals/lay downs...

 

Så sluta upp och kalla bra spel tur för det låter så IDIOTISKT

 

GL HF GG

 

Schermie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det handlar om att inte ha så mycket otur...

 

Är ju knappast TUR att ständigt ha bäst hand så fort man är all in mot någon!

 

Jag tillbringar mycket av mitt liv tillsammans med -_- och av det jag ser o lär mig var dag så är han helt otroligt bra på att tajma bra steals/lay downs...

 

Så sluta upp och kalla bra spel tur för det låter så IDIOTISKT

 

GL HF GG

 

Schermie

 

Om man är all in som en 70/30 favorit tio gånger har man "tur" om man vinner samtliga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det handlar om att inte ha så mycket otur...

 

Är ju knappast TUR att ständigt ha bäst hand så fort man är all in mot någon!

 

Jag tillbringar mycket av mitt liv tillsammans med -_- och av det jag ser o lär mig var dag så är han helt otroligt bra på att tajma bra steals/lay downs...

 

Så sluta upp och kalla bra spel tur för det låter så IDIOTISKT

 

GL HF GG

 

Schermie

 

Om det inte är tur/varians så har alltså -_- typ 10% att vinna en turnering med 2000 (eller vad det nu är) spelare. Det om något är imponerande.

 

Tvekar inte en sekund på att -_- är en grym turneringsspelare, det visste man ju redan innan med alla hans turneringsklonkar. Men det är klart det är en sjuk good run.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

men menar ni allvar?

 

självklart har han haft tur som bara fan. han har självklart spelat otroligt bra också. men man kan inte nå 4 ft på rad utan sjuk tur och tajming. sluta skriv sånt. för att gå långt i en turre måste man ha flyt..

 

skriver inte detta för jag är avundsjuk lr vill klanka ner på bigking. det är fakta bara.

 

jaja, riktigt nice prestation iaf! gg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror det handlar om att inte ha så mycket otur...

 

Är ju knappast TUR att ständigt ha bäst hand så fort man är all in mot någon!

 

Jag tillbringar mycket av mitt liv tillsammans med -_- och av det jag ser o lär mig var dag så är han helt otroligt bra på att tajma bra steals/lay downs...

 

Så sluta upp och kalla bra spel tur för det låter så IDIOTISKT

 

GL HF GG

 

Schermie

 

vad kan en extremt bra turneringsspelare ha för winrate på 200+15 tours? snitta $100-200 i vinst per tour?

 

vi säger iaf att det är så, motståndet och hans spel är alltid det samma

 

varje gång han plussar mer än dessa $100-200 i en tour kan man kalla det tur och varje gång han hamnar under dessa $100-200 i vinst har han haft otur

 

 

så skulle jag definiera tur och ju längre ifrån på båda håll dessto mer otur/tur har han haft, vad som händer i själva turneringen är mindre intressant i tur-perspektivet, finns ju 100000 olika sätt att ha tur/otur på

 

grattis iaf! ta väl hand om pengarna så du har kvar dom när du kompenseras av 10 års oflyt :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

vad kan en extremt bra turneringsspelare ha för winrate på 200+15 tours? snitta $100-200 i vinst per tour?

 

vi säger iaf att det är så, motståndet och hans spel är alltid det samma

 

varje gång han plussar mer än dessa $100-200 i en tour kan man kalla det tur och varje gång han hamnar under dessa $100-200 i vinst har han haft otur

 

 

så skulle jag definiera tur och ju längre ifrån på båda håll dessto mer otur/tur har han haft, vad som händer i själva turneringen är mindre intressant i tur-perspektivet, finns ju 100000 olika sätt att ha tur/otur på

 

grattis iaf! ta väl hand om pengarna så du har kvar dom när du kompenseras av 10 års oflyt :)

 

Jag vet inte vem det var men jag tror att det var Martin de Knijff som sa att tur med korten alltid jämnar ut sig över tiden men att en livstid är för kort tidsperiod. Det var som svar på när någon frågade om inte han hade haft väldigt mycket tur...

 

Personligen tror jag inte heller att slumpen har något "minne". Ingen där uppe kommer ihåg att kompensera mina allin preflop med KK så att de stämmer med mina odds. KK ÄR 50/50 mot alla A för mig, det är någon annan som kompenserar det med att vinna 95% av gångerna! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Endast skill? Tilta mig långsamt. När du väl haft sån sjuk jävla tur, kan du väl åtminstone erkänna att du haft tur... Likadant som att Jamie Gold vann wsop på enbart skicklighet. Han hade absolut inte tur med nå coinflipps, set-up`s eller ett ovanligt högt kortsnitt. :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

njaa party har sjukt bra struktur i sin turnering och om man lyckas få upp en bra stack så har jag hittat en riktigt bra taktik. Har varit så bra med hela tiden så har klarat mig utan att spela all-in poker.. De går att vinna turneringar utan att gå all-in pre-flopp hela tiden..

 

JAG LOVAR!

 

Hur kan du lova det när du aldrig har vunnit ? tihihi

 

Men grymt imponerande!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...