Hox Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t200/t400 (Ante: t25) 4 players Converter Stack sizes: UTG: t2640 HERO: t1450 SB: t755 BB: t8655 Pre-flop: (4 players) HERO is Button with 9:spade: A:heart: UTG folds, HERO? Ställa? Bara syna? Folda? Citera
eurythmech Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Måste vara vik. Det som händer då är att antingen ställer sb och blir synad varje gång, eller så viker sb och har 530 kvar. Om du synar så kommer sb vika och bb pusha relativt ofta imho. Citera
Olyckan_77 Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Jävligt intressant exempel. Dessa lägen som ger en ångest då man antingen åkt ut genom att ha ställt eller bubblat lite senare genom att inte tagit chansen här. Tycker faktiskt syn kan vara ett alternativ här (för att trigga ett ställ hos sb) Citera
Klyka Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Tycker faktiskt syn kan vara ett alternativ här (för att trigga ett ställ hos sb) Dock skulle jag säga att du har en för skör stack för det. Du mår inte bra av att spela om 700 mot varken en eller två motspelare med denna hand och stack, och väger man in risken att BB inte alls är med på noterna och checka ned mot SB så måste du välja mellan att spela hela stacken eller folda med kraftigt decimerad stack. +det scenario Eury tar upp, att SB foldar och BB pushar. Här är ett bra läge att bara hoppas att nån annan (BB) gör jobbet åt dig. Citera
Blattanfejan Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Håller med, problemet är bara att vissa storstacksmuppar vägrar pusha mot småstackar. Men då kanske storstacken är en tomte? Citera
Klyka Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Håller med, problemet är bara att vissa storstacksmuppar vägrar pusha mot småstackar. Men då kanske storstacken är en tomte? Kan ju oxå vara så att han vill hålla liv i bubblan. Alltså att han tjänar på att lillstacken inte åker ut, så han inte vill slå ut honom. Tillägg: Men i detta läge är det nog ändå bättre att vänta ut lillstacken. Aggressivitet har sin tid om omständigheterna ändras, tex att vi själva blir lillstacken. Inte värt att busta nu. Citera
Gahlster Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Hatar sådanahär lägen, vet inte hur ofta jag förlitat mig på andra och åkt. scenariot är typ att shortien är jättekort men klonkar sig förbi min stackstorlek, jag tvingas ställa, får syn av en sämre hand och åker. Blir så bitter på sånt! Nog om gnäll, men att släppa är nog bäst. Citera
eurythmech Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 En av dom mer intressanta händerna på länge, tycker jag. Citera
Hox Postad 15 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2007 Ok, alla röstar för vik alltså. Jag ställde såklart och bubblade Kan ingen köra handen genom Pokerstove liknande där BB synar med 50% av sina händer och SB med 10% och se EV för fold/ställ. Så jag får veta hur kass jag egentligen är:-P Citera
Hox Postad 15 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2007 En av dom mer intressanta händerna på länge, tycker jag. Tack:-D Citera
eurythmech Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Mot 10%/50% har vi EV 21.0% på fold och 20.1% på vik, dvs rätt rejäl skillnad. Citera
Hox Postad 15 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 15 Januari , 2007 Mot 10%/50% har vi EV 21.0% på fold och 20.1% på vik, dvs rätt rejäl skillnad. Där fick man svart på vitt att man är en... Citera
eurythmech Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Ska så klart vara 20.1% på ställ. Hehe, och nej, så farligt är det inte. Citera
Olyckan_77 Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Mot 10%/50% har vi EV 21.0% på fold och 20.1% på vik, dvs rätt rejäl skillnad. Vad menar du? Syndistributionen för small resp big blnind? Citera
eurythmech Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Ja precis, som Hox föreslog. Citera
Max Cady Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Jag hade gjort som du Hox och ställt! Citera
Klyka Postad 15 Januari , 2007 Rapport Postad 15 Januari , 2007 Kan ingen köra handen genom Pokerstove liknande där BB synar med 50% av sina händer och SB med 10% och se EV för fold/ställ. Så jag får veta hur kass jag egentligen är:-P Dock så kan det ju hända att SNGPT är lite missvisande i detta fall. Eftersom BB:s värde ökar av att bubblan bibehålls (iaf under rätt förutsättningar) så påverkas ju även andra spelares värde av detta. Och dessa faktorer kan SNGPT inte räkna med. Men att gå in för att spräcka bubblan för att ta värde från BB är ändå att göra sig själv en otjänst, då man väldigt ofta kommer att ta värde från BB och ge till de andra spelarna.. Citera
MacDaddy Postad 16 Januari , 2007 Rapport Postad 16 Januari , 2007 BB ä för fet och shortien är för short för o ställa med marginella händer som A9o. AJo ä det dock enkel push lr syn. Citera
Recommended Posts