Gå till innehåll

SnG NLT A9 bubbelspel från knappen mot


Hox

Recommended Posts

Tycker faktiskt syn kan vara ett alternativ här (för att trigga ett ställ hos sb)

Dock skulle jag säga att du har en för skör stack för det. Du mår inte bra av att spela om 700 mot varken en eller två motspelare med denna hand och stack, och väger man in risken att BB inte alls är med på noterna och checka ned mot SB så måste du välja mellan att spela hela stacken eller folda med kraftigt decimerad stack. +det scenario Eury tar upp, att SB foldar och BB pushar.

 

Här är ett bra läge att bara hoppas att nån annan (BB) gör jobbet åt dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Håller med, problemet är bara att vissa storstacksmuppar vägrar pusha mot småstackar. Men då kanske storstacken är en tomte?

Kan ju oxå vara så att han vill hålla liv i bubblan. Alltså att han tjänar på att lillstacken inte åker ut, så han inte vill slå ut honom.

 

Tillägg: Men i detta läge är det nog ändå bättre att vänta ut lillstacken. Aggressivitet har sin tid om omständigheterna ändras, tex att vi själva blir lillstacken. Inte värt att busta nu.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, alla röstar för vik alltså. Jag ställde såklart och bubblade :roll:

 

Kan ingen köra handen genom Pokerstove liknande där BB synar med 50% av sina händer och SB med 10% och se EV för fold/ställ. Så jag får veta hur kass jag egentligen är:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ingen köra handen genom Pokerstove liknande där BB synar med 50% av sina händer och SB med 10% och se EV för fold/ställ. Så jag får veta hur kass jag egentligen är:-P

Dock så kan det ju hända att SNGPT är lite missvisande i detta fall. Eftersom BB:s värde ökar av att bubblan bibehålls (iaf under rätt förutsättningar) så påverkas ju även andra spelares värde av detta. Och dessa faktorer kan SNGPT inte räkna med.

 

Men att gå in för att spräcka bubblan för att ta värde från BB är ändå att göra sig själv en otjänst, då man väldigt ofta kommer att ta värde från BB och ge till de andra spelarna..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...