Gå till innehåll

Skärmen klöddar, hjälp


Myssion

Recommended Posts

Har en samsung SyncMaster 204B sedan i oktober. När man startar datorn så letar skärmen efter analog/digital signal, varpå den sedan hittar den analoga signalen och allt ser ok ut. Men ibland så börjar den blinka så fort inloggningsmenyn kommer upp (dvs där man väljer vilken användare man ska logga in som på datorn (har Windows XP), precis som om man stängde av och satte igång skärmen upprepade gånger. När man har loggat in och kommer in i Windows så funkar allt som vanligt, bilden visas precis som den ska utan blinkningar. Detta händer inte varje gång man startar datorn, utan bara ibland.

 

Det är ju inget som stör i praktiken, men hade varit skönt att veta om det är ett tecken på att ett fel är trasigt någonstans, skärmen, grafikkortet, annat i burken.

 

Vet att det finns många datorexperter här, tacksom för svar! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du har fler än 1 skärm inkopplad? Windows brukar kunna få fnatt när den "söker/iditifierar" de olika skärmarna. Hur man kan lösa det har jag faktiskt ingen aning. Om du nu har 2 skärmar pröva iaf att switcha så denna blir digital och den andra analog. Testa även att kopplar ur den ena skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag antar att du har fler än 1 skärm inkopplad? Windows brukar kunna få fnatt när den "söker/iditifierar" de olika skärmarna. Hur man kan lösa det har jag faktiskt ingen aning. Om du nu har 2 skärmar pröva att switcha så denna blir digital och den andra analog.

 

väldigt väldigt väldigt OT: Men jag får damp snart. Tetris, kom in på msn och berätta hur du får fler än 5 bonuslevlar på tower spelet :?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har exakt samma problem men för mig händer det hela tiden med visst mellanrum. Har två stycker 204b som båda blinkar.

Läste http://www.evga.com/community/messageboard/post.asp?method=TopicQuote&TOPIC_ID=19835&FORUM_ID=32 att det tydligen ska vara något pruduktionsfel med deras DVI utgång, men eftersom du kör analogt så verkar ännu mer suspekt.

Själv tänkte jag ringa supporten och be och få nya skärmar ska tydligen inte vara så komplicerat enligt tråden, inte kommit till skott än bara.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...