Beef__Cake Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Blir snart tokig alltså, spelar ingen roll om man gör pottbett på floppen de synar ändå, $4 bets synar de direkt med flushdraw. Man vill ju få ut så mkt som möjligt med sitt top pair! Hur brukar ni försvara er mot dessa chasers? Citera
Steel Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Vad är problemet? Ser du bara till att betta så mycket att de gör fel i att syna så är det ju bara bra om dom synar. Visst, ibland drar de ut dig, men i längden så tjänar du på det. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Om du bara kan lära dig att inte betala av särskilt mycket när färgen går in så är det ju inte direkt ett problem. Citera
Stoneburg Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Precis. Ju större bet de är beredda att syna med sina färgdrag desto bättre, sitter färgen är det ju en lätt fold. Citera
Bein Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Men hur ska man veta att dom har färgdrag och inte set/2 par? på flopen Citera
Stoneburg Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Bara tjuvkolla på deras kort. D'oh. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Men hur ska man veta att dom har färgdrag och inte set/2 par? på flopen Om du har top pair så spelar det kanske inte så stor roll? Citera
Bein Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Men hur ska man veta att dom har färgdrag och inte set/2 par? på flopen Om du har top pair så spelar det kanske inte så stor roll? set brukar ju ändå vara ganska effektivt mot top pair? Citera
jackbalsam Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Men hur ska man veta att dom har färgdrag och inte set/2 par? på flopen Om du har top pair så spelar det kanske inte så stor roll? Jo? Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 set brukar ju ändå vara ganska effektivt mot top pair? Som jag förstod originalfrågeställningen så handlade det om hur man skulle spela topparet när det var en stark möjlighet till färgdrag hos motståndaren. Om man då kommer in i en situation där han antingen har tvåpar+ eller färg så spelare det ju ingen större roll vilken av händerna han har. Citera
Papa Kubo Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Är det jag som tänker trögt eller är det Dr Hjort som är ute och cyklar lite? Citera
raol Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 set brukar ju ändå vara ganska effektivt mot top pair? Som jag förstod originalfrågeställningen så handlade det om hur man skulle spela topparet när det var en stark möjlighet till färgdrag hos motståndaren. Om man då kommer in i en situation där han antingen har tvåpar+ eller färg så spelare det ju ingen större roll vilken av händerna han har. Du menar att det inte spelar nån roll om färgdraget går in? Om färgdraget inte går in har det ju lite betydelse... Citera
demme1 Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 Alltså boys & girls. Ni som gillar flushhunters måste börja spela på pokerchamps. Har spelat där den senaste veckan och du kan få in hela stackar på floppen om de har färgdrag. Jag lyckades få in hela min stack mot ett 10-högt färgdrag (potten var på $4, stackar ca $20). Själv satt jag med trips i kniktar, hehe. Paradiset att lira på en bra dag, men en vanlig dag är det ingen mening att försöka vinna. Citera
Hjort Postad 15 Februari , 2005 Rapport Postad 15 Februari , 2005 [Du menar att det inte spelar nån roll om färgdraget går in?Om färgdraget inte går in har det ju lite betydelse... Om motståndaren antingen har färg eller tvåpar så kan man nog sluta sig till att färgen gått in. Jag pratade alltså om foldar man gör när en möjlig färg går in. Det är ju ett rätt viktigt moment. Om man synar ett pottbet när färgen går in så har ju motståndaren odds att syna ett pottbet på föregående gatan för att dra till färgen. Är det jag som tänker trögt eller är det Dr Hjort som är ute och cyklar lite? Det skulle inte vara första gången. Vad menar du? Citera
Recommended Posts