Gå till innehåll

Två scenarion


erik_

Recommended Posts

Ok, har två scenarion som är rätt vanliga som jag vill veta hur ni brukar göra på.

 

Scenario 1

 

Du plockar upp QQ och sitter på en sen position. Två-tre personer går all-in före dig. Tar ni risken att syna? Esset borde ju rimligtvis finns med i någon utav deras händer. Detta brukar hända mig ganska ofta, och jag brukar oftast slänga min hand.

 

Scenario 2

 

Du höjer upp en skaplig hand som tex 88 från en tidig position rejält och du får en höjning emot dig som tvingar dig all in. Du har ju bundit dig till potten och risken är stor att du har en hand som AK eller kanske högt pocket emot dig. Tar du risken och synar eller slänger du din hand?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scenario 1: fold.

 

Scenario 2. Varför spela 88 överhuvudtaget från tidig position? Och om du spelar, varför höja så mycket att du comittar dig till potten ur en tidig position på ett mellanpar? 88 tidigt är fold, max en limp.

 

Se nedan

 

Eeeh....?

 

OP, släng inte 88 ur tidig pos. Gör en standard 3.5-4bb höjning och lägg mot ett stort omslag. Om det är mot en superlös nisse som pushar any-two synar du.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1) i en seriösare turnering o det inte är shortstacks el uberfiskar måste det vara pass. annars kan det vara syn ibland.

 

rätt stor skillnad på 2-3 personer oxå. om CO går all in short o knappen ställer med lite mer är det autosyn. om utg raisar, mittenkille all in o sen en till kille all in blir det pass.

 

2) om du committar dig med 88 (säg du har 9 bb el mindre) så gå all in direkt. ibland kommer du syna ändå fast du inte är committad, spec om du bullyar.

limpa gör jag sällan, men är väl fullt tillåtet med lite större stackar.

 

svårt o svara rakt, ställ frågan tydligare så får du bättre svar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, har två scenarion som är rätt vanliga som jag vill veta hur ni brukar göra på.

 

Scenario 1

 

Du plockar upp QQ och sitter på en sen position. Två-tre personer går all-in före dig. Tar ni risken att syna? Esset borde ju rimligtvis finns med i någon utav deras händer. Detta brukar hända mig ganska ofta, och jag brukar oftast slänga min hand.

 

Scenario 2

 

Du höjer upp en skaplig hand som tex 88 från en tidig position rejält och du får en höjning emot dig som tvingar dig all in. Du har ju bundit dig till potten och risken är stor att du har en hand som AK eller kanske högt pocket emot dig. Tar du risken och synar eller slänger du din hand?

 

Ska vi anta att det är cashgame? Vilken nivå? Vilka stackdjup? Vill du ha svar på frågan måste du ge oss lite mer information

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Scenario 1 :

Här beror det ju som sagts mycket på vilka motspelarna är och om det är tidigt eller sent i en turnering osv.

Vore det sent i en turnering så skulle jag nog syna för det mesta, i övriga fall fold.

Det som talar för en syn är dock kanske att de kanske blockerar varandras ess och därmed får färre outs.

Fast med 2-3 pers. ai så får man nog räkna med att vara slagen.

 

Scenario 2 :

Här skulle det för min del bero mycket på hur han som höjer spelat tidigare.

Är han inte en lös-aggressiv spelare som höjer och reraisar var och varannan hand och har hysad koll, så skulle jag lägga mig (förutsatt att jag inte höjt mycket tidigare, så att han sätter mig på en bluff).

 

Genom att höja så rejält i en tidig pos ger man nästan sken av att ha en ännu bättre hand än 88 tycker jag och detta vet ju han som reraisar.

Det torde betyda att han har något riktigt bra, eventuellt bluffar för att få dig att folda om du lagt dig lätt tidigare.

 

Jag skulle nog gjort en lite mindre höjning till att börja med, för att lättare kunna komma ifrån handen vid ett stort omslag. Limpa känns inte helt fel heller om de implicita oddsen för floppat set kan bedömas vara stora.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...