Gå till innehåll

Resedagboken för Team Gnuf

RaMz

Recommended Posts

• Svars 2,3k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

För ett år sen så visste ingen vad Gnuf var och nu vet i princip alla....

För ett år sedan fanns väl inte GNUF...

En sajt kan aldrig räkna hem ett sponsorskontrakt med en spelare på förhoppningar om att tjäna pengar på spelarens placeringar. Tror sajten det så vet dom inte vad poker handlar om, egentligen. All sponsring måste kunna räknas hem i reklamvärde, och sedan får eventuell del av eventuell vinst i någon placering vara "bonus" så att säga.

Alltså handlar det heller inte om att hitta världens bästa spelare, om detta är en trög tråkig spelare, utan det gäller att hitta någon som syns och hörs. Gnuffarna har synts och hörts på forumet i alla fall (hur det är på andra ställen får någon annan avgöra). Sen har dom varit sjukt kalla...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi hade kontrakt för ett år, men som sagt svårt att motivera att ha kvar teamet efter att det gått så dåligt. Om man bortser från resultaten så tror jag ändå Gnuf är väldigt nöjda med året, dom har fått ganska mkt exponering och en hel del grinders har börjat spela på gnuf. För ett år sen så visste ingen vad Gnuf var och nu vet i princip alla....

Jag tror inte det hade vart något problem alls för oss att fortsätta för gnuf nästa år med tanke på att vi haft ett ganska bra samarbete om vi bara hade visat lite resultat. Egentligen så vet alla att det är sjukt mkt swings i turneringar med lite större fält så det kan ibland bli så att man har längre perioder då man är riktigt kall. Men det är bara löjligt att vi är 4a personer som vart såhär kalla i ett helt år, det är knappt så jag vet vad jag ska säga....Det är bara absurt mkt otur.

Som grädde på moset så håller jag på att få magsår igen... var precis nere på apoteket och fick nån tjeckisk motsvarighet till samarin, vi får hoppas att det hjälper för det är ganska jobbigt att gå runt när d känns som att magen ska fräta sönder...

eller så var det absurt mkt tur som tog er dit ni var innan detta år--varians--

Länk till kommentar

Spelade i princip en pot....

Slog om med AK till 2300 med 4.7k bakom, killen synar. Floppen 792, jag stoppar in och han synar med J9. WP GG

Blir så ledsen på att folk spelar så jääääkla dåligt varenda gång och ändå blir belönade. Självklart så händer sånt ibland, men det ska inte hända varje EPT i ett helt år. Detta har vart min sjukaste coldstreak i min pokerkarriär och jag har haft några riktigt tråkiag perioder som ni vet....

....

Du missar rätt mycket information när du återberättar handen. Behöver inte alls vara ett dåligt spel av "killen". Beror på omständigheterna. Stackdjup, historia osv.

Nu menar jag inte att du behöver skriva en novell för varje hand men det hade varit intressant att få lite mer info än - han syna med skräp och drog ut.

Länk till kommentar

Du missar rätt mycket information när du återberättar handen. Behöver inte alls vara ett dåligt spel av "killen". Beror på omständigheterna. Stackdjup, historia osv.

Nu menar jag inte att du behöver skriva en novell för varje hand men det hade varit intressant att få lite mer info än - han syna med skräp och drog ut.

men lol. nämn gärna ett läge där det inte är totalt värdelöst att syna 3b med J9 med ett psb kvar i stacken mot en kille som kommer openpusha alla floppar

Länk till kommentar

Tror Ramz menar att synen preflop var kass, då fi troligen inte fattar att Ramz ställer oavsett flop. I vanliga fall har han ju nåt av de högsta paren (10 10 till AA) i ett sånt läge och att syna med J9 efter omslag pre där känns kallt.

Har dock lite förståelse för att han synar på flop då han väl synat pre, han får ju ca 4 ggr pengarna då om jag inte räknat helt galet. Det enda han slår är ju dock AK som i detta fall tyvärr men i vanliga fall så får han ju hoppas på att sätta 5-outaren.

Vet hur tröstlöst det känns att spela turneringar på nätet och åka ut på fi konstiga moves, men det måste vara ännu jobbigare live och inget jag vill uppleva.

Länk till kommentar

Tror Ramz menar att synen preflop var kass, då fi troligen inte fattar att Ramz ställer oavsett flop. I vanliga fall har han ju nåt av de högsta paren (10 10 till AA) i ett sånt läge och att syna med J9 efter omslag pre där känns kallt.

Har dock lite förståelse för att han synar på flop då han väl synat pre, han får ju ca 4 ggr pengarna då om jag inte räknat helt galet. Det enda han slår är ju dock AK som i detta fall tyvärr men i vanliga fall så får han ju hoppas på att sätta 5-outaren.

Vet hur tröstlöst det känns att spela turneringar på nätet och åka ut på fi konstiga moves, men det måste vara ännu jobbigare live och inget jag vill uppleva.

ok... lol.

Länk till kommentar

:)

Det är lugnt jag gillar er ändå....

Det tråkiga är att man kan inte klaga på otur hela livet som sagt :(

Det enda man kan göra är att försöka spela sitt bästa hela tiden och hoppas på lite medvind ibland. Vi kan lixom inte visa hand historys från hela året för att bevisa att vi inte är fiskar :) Men sålänge man inte är en totalt blind åsna så ska man fan lyckas komma itm mer än en gång på ca 40 försök, but thats life I guess..

Ni som undrade över hur min bust gick till:

Det var 150-300 blinds utan ante. Knappen miniraisade till 600 först in på knappen. Jag reraisade till 2300 totalt från BB och han synade. Floppen kom 792 och jag gick all in för 4700 och han synade med J9. Såhär i efterhand så kanske man hade sluppit busta om man hade gått all in rakt av, men jag spelar hellre sådär om jag tror att dom kan syna med rags eftersom jag ändå pushar alla floppar, vilket borde göra att jag vinner mkt mer i snitt.

Tyvärr så har jag inte haft så mkt tid att skriva mer detaljerat om de potterna jag spelat i år. Men vi får se, det kanske kommer framöver, så kan vi ha lite mer pokerdiskussion. Har vart mkt fokus på söta glasögontjejer för mig i år :)

peace

Länk till kommentar

Precis som jag trodde då alltså. Jag vet/misstänker att du pushar alla floppar men det är ju det som fi inte riktigt fattar.

Jag tycker spelet är bra och skulle gjort likadant själv. Man kan ju bara inte checka en AK där även fast man missat. Chansen/risken att Ramz ska ha 99-AA är väldigt stor som han själv skriver, det är ju därför synen med 9J pre är dålig, fi måste ju träffa tvåpar, stege eller typ 8 9 10 brädan för att egentligen ha odds att syna hela vägen.

Det fi inte fattar är att han har 600 inne i potten men att det kommer kosta honom 7000, dvs 2300 + all in 4700 på flop att spela handen.

Turneringar är så knäckande ibland så jag förstår vad Ramz pratar om att det känns tungt att åka gång efter gång.

Ar ju fler än en gång som man åkt ut på 70-30, 80-20 lägen och när sånt händer några gånger i rad så känns allt bara hopplöst. Vore ju kul att kunna vinna som underdog nångång ibland i alla fall, men det verkar man ju aldrig göra.

Lycka till framöver Ramz och resten av laget.

Länk till kommentar

Var precis nere och spelade 1k eventet dom hade idag. Spelade lugnt o fint första tre nivåerna och hade långsamt byggt upp en hyfsad stack. Sen så spelade jag en AQ så jävla dåligt så jag höll på att spy och det är inte ofta jag tycker jag spelar dåligt så kunde typ inte släppa det. Bustade strax efter det när jag dega in på bluff, va sjukt steamad....

Det hjälper inte att dom borrar på 3 olika håll runt omkring vårat rum, vi snackar i våra väggar typ. Och dom har gjort det sen kl 10 imorse, inte normale alltså, är typ 300 pokerspelare som är på livstilt nu det kan jag lova....

omg jag klarar inte ens av att sitta vid datorn....dom borrar snart igenom väggen tror jag!

Länk till kommentar

har ni grabbar bara cashat 1/40 i år tillsammans? eller var de bara allmänt tiltat och underdrivet? hur har alla nätturneringar gått då överlag? lika kallt där?

wtf. ja har ju läst lite då o då och sett de händer ni åkt ut på. många otur o lite coolers, men vafan de är väl oftast så man åker ut? tycker de händer bra pftare än att man bara bluffar bort hela sin stack in i ett monster typ.

vet inte riktigt vad man ska ge för tips. man e ju ingen turneringsspelare ändå. inte vet ja. get laid eller nåt. för uppenbart att de e nåt som e fel iaf

Länk till kommentar

blev lite förvånad när LitenFisk visar upp sina kort, vill gärna höra resonemanget bakom spelet....

LitenFisk posted the small blind - €5.00

gaudy posted the big blind - €10.00

** Dealing card to HERO: 9 of Diamonds, 9 of Clubs

sandra123 folded

Himclip1 folded

HERO raised - €30.00

lan_cob folded

LitenFisk called - €30.00

gaudy folded

** Dealing the flop: 8 of Diamonds, 6 of Hearts, 10 of Hearts

LitenFisk bet - €70.00

HERO called - €70.00

** Dealing the turn: 7 of Diamonds

LitenFisk bet - €210.00

HERO went all-in - €1138.25

LitenFisk went all-in - €680.00

** Dealing the river: 5 of Diamonds

LitenFisk shows: King of Hearts, 3 of Hearts

HERO shows: 9 of Diamonds, 9 of Clubs

HERO wins €1987.00 from the main pot

Länk till kommentar

men lol. nämn gärna ett läge där det inte är totalt värdelöst att syna 3b med J9 med ett psb kvar i stacken mot en kille som kommer openpusha alla floppar

Lolla hur mycket du vill.

Slår hero om mycket ur blindsen med en ganska bred HD så är det inte värdelöst att syna med J9s i den här situationen.

Länk till kommentar