Gå till innehåll

Push range för kort stack innan blindshöjning


Klyka

Recommended Posts

Ett läge jag har stora problem med:

 

Säg att du sitter i UTG+1 med 7 spelare kvar i en enbords-SnG. Blinden är 25/50 och du har 400 i stacken. Twisten är att sfter att blindarna passerat dig så kommer de att höjas till 50/100.

 

Den tidiga positionen gör det rätt jobbigt att pusha med en vid range, samtidigt som du vet att du måste in med keramiken fort som tusan, eftersom du snart sagt inte kommer att ha nån FE efter blindshöjningen. SNGPT lär ju ge en alltför snäv push-HD pga att den inte räknar med blindshöjningarna.

 

1) Vad pushar ni i detta läge? Anta normala motspelare på $10-nivå, för diskussionens skull.

 

2) Hur skulle en jämnviktsstrategi för push se ut?

 

Edit: Övriga stackar antas vara normalfördelade :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte blindhöjningarna påverkar vårt beslut sådär väldans mycket då ett lyckat stöldförsök bara ger oss .75bb extra. Det ger varken till eller från. Jag pushar typ AQo, AJs och 77 eller nåt sånt.

Makes sense iofs. Men på nåt sätt käns det som vi måste "finansiera" blindarna, då dessa kommer att ta en stor del av vår stack. Innan blindshöjningen kommer vi att ha blindat 75, och alltså bara ha 325 kvar när blinden höjs (om vi inte vinner nån av de potterna) dvs 2,2*BB. Lyckas vi sno en gång har vi fortfarande 400, dvs 2,6*BB. Låter som en liten skillnad, men känns som det borde ge en viss extra FE. 2,2*BB~minraise, 2,6*BB~standardraise, nånting sånt tänker jag.

 

Om det är som du säger så har jag en läcka, men av precis motsatt natur än den jag trodde. Jag spelar nämligen lösare än så, men trodde att jag var för vek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...