Gå till innehåll

NLT SH - Linje för trebettad AQ?


Recommended Posts

Hej! Den här handen kommer från NLT200 på Crypto. Fi verkar vara kompetent TAG, har VPIP: 16% och PFR: 9%.

 

Game #4135591664: Holdem NL ($1/$2) - 2007/01/11 - 14:00:02 (DST)

Table "Bahar" Seat 2 is the button.

Seat 1: KingKong ($416.50 in chips)

Seat 2: Bogust ($219.75 in chips)

Seat 3: Truefish ($351.25 in chips)

Seat 4: imckellen ($199.75 in chips)

Seat 5: biem1 ($200 in chips)

Seat 6: Juve1990 ($351 in chips)

Truefish: posts small blind $1

imckellen: posts big blind $2

----- HOLE CARDS -----

dealt to Bogust [Qh Ac]

Juve1990: folds

KingKong: raises to $6

 

Bogust: raises to $20 --- Väljer att trebetta honom från knappen med AQ. Har trebettat honom en gång tidigare och då tog jag hem potten pf.

 

Truefish: folds

imckellen: folds

KingKong: calls $14

----- FLOP ----- [As 6d 4s]

KingKong: checks

Bogust: ??? --- Hur får jag ut mest värde av min hand här? Har svårt att se att han synar med mycket annat än AK om jag pottar. Sätter knappast ett sämre A i hans HD. Bör jag checka, trots färgdraget, och låta han bluffa kommande gator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag checkar floppen och bettar oftast turn istället. Som du säger får du sällan betalt om du bettar rätt ut utan får du syn är du ofta slagen mot en sådan tight spelare. Färgdraget känns det som att man kan bortse från, kommer tredje spadern får man vara försiktigt men det är så mycket annat han kan ha också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betar ut på floppen för att maximera vinsten över hela sessionen snarare än att maximera vinsten i just denna handen. Om du checkar träffar och betar missar är du ju just så lättläst som du inte vill vara. Om du konsekvent betar ut (förutom på helt hopplösa brädor) kommer han (och alla andra vid bordet) att få leka gissningsleken. Har du stekoll på honom och vet att han kommer försöka stjäla potten om du checkar floppen så visst, låt gå, men annars är det bet som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betar ut på floppen för att maximera vinsten över hela sessionen snarare än att maximera vinsten i just denna handen. Om du checkar träffar och betar missar är du ju just så lättläst som du inte vill vara. Om du konsekvent betar ut (förutom på helt hopplösa brädor) kommer han (och alla andra vid bordet) att få leka gissningsleken. Har du stekoll på honom och vet att han kommer försöka stjäla potten om du checkar floppen så visst, låt gå, men annars är det bet som gäller.

 

Håller med, kanske inte potsize bet på flop men åtminstone ½potbet, du vill ju få in så mkt som möjligt i potten samtidigt vill du inte ge honom gratiskort om han sitter på t ex JJ eller annat pp. Det ska kosta om man vill suga ut!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du betar ut på floppen för att maximera vinsten över hela sessionen snarare än att maximera vinsten i just denna handen. Om du checkar träffar och betar missar är du ju just så lättläst som du inte vill vara. Om du konsekvent betar ut (förutom på helt hopplösa brädor) kommer han (och alla andra vid bordet) att få leka gissningsleken. Har du stekoll på honom och vet att han kommer försöka stjäla potten om du checkar floppen så visst, låt gå, men annars är det bet som gäller.

Man behöver inte CB:a varenda flop för att bli svårläst. Det räcker med att du oftast bettar träffar och rätt ofta bettar missar så kan han inte sätta dig på någon hand med någon större säkerhet när du satsar.

 

samtidigt vill du inte ge honom gratiskort om han sitter på t ex JJ eller annat pp.

JJ är inte ett särskilt bra exempel på en hand som vi behöver vara rädda att ge gratiskort till.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...