Gå till innehåll

NLT200 - Hur spela vidare med TPTK från flopp?


Recommended Posts

PokerStars No-Limit Hold'em, $2 BB (6 handed) Hand History Converter Tool from FlopTurnRiver.com (Format: FlopTurnRiver)

 

UTG ($255.65)

MP ($223.10)

CO ($283.35)

Button ($127.95)

SB ($195.65)

HERO ($217)

 

Preflop: Hero is BB with Jheart.gif, Aspade.gif.

4 folds, SB completes, HERO raises to $7, SB calls $5.

 

Flop: ($14) Jclub.gif, 8club.gif, 3spade.gif(2 players)

SB checks, HERO bets $11, SB raises to $26 ?

 

Den här handen tycker jag är lite klurig. Man vill ju inte folda, för det är ju på tok för vekt. Syna känns jobbigt, då det finns jäkligt mycket dåliga kort som kan komma på turn. Höja kanske är bättre? Slå om till kanske 75 och syna all-in, detta då brädan är så dragvänlig. Synar bara Fi ställer man på alla blanka (alt synar om Fi pushar), kommer det ett farligt kort får man väll C/F på en del av dem och C/C på några (förmodligen blir man stäld all-in om Fi bettar). Som ni ser gillar jag att höja efter lite fundering, vad tycker ni man ska göra?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om man spelade denna typ av situationer rätt varje gång skulle man vara rik. :)

 

 

Man ska inte behöva betala av mot set eller QQ+ för ofta. Man vill heller inte folda mot en bluff eller semibluff. Ditt move här känns som sagt helt readberoende.

 

Är fi en Nit så kan man nog folda den direkt. Kanske nästan är värt att låta han ta potten på en bluff här, för att slippa förlora 8xpotten när du är slagen.

 

Om man ser på handen utan reads, så ser det ut som du är slagen.

 

Fi completar SB, du raisar (kanske lite lite?), han synar. Sen checkraisar han dig på floppen. Känns sällan som en bluff. Ibland en semibluff. ofta 33.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tyvärr saknas reads och då blir det ju lite små knepigt.

 

Baloobas, kan nog inte hålla med om att man är slagen så ofta som du tror. Jag tror nog att vi ganska ofta möter någon form av semi-bluff i det här läget, så pass ofta att vi inte kan folda direkt. Kanske man ska syna och folda på de flesta turn korten, så slipper man stoppa in så mycket deg på flopp och riskera att busta mot ett set. Känns iaf som att en syn är positivt EV och då klår man ju en fold.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sant att man leder oftast. Syna och se vad som händer är ett alternativ.

 

Men...

 

raisar vi flop och fi foldar, vinner vi $31

Raisar vi flop och foldar mot omslag förlorar vi ~$60

 

Raisar vi flop och hamnar allin efter omslag så vinner vi $200 ytterst sällan. Vad ska han ha?

 

Ofta kommer det vara ~50/50

 

Ofta kommer han ha typ set, då är vi döda och loosar $200.

 

 

Känns bara som att dom gångerna vi är slagna så förlorar vi så mycket att det inte väger upp mot dom vi vinner.

 

Tror inte att jag någonsin lyckats folda i ett sånt här läge. Men jag funderar ofta på om det inte är rätt ibland. Oftast synar jag, synar turn och foldar mot allin på rivern. Jag bara hatar det spelet.

 

Om man sätter fi på sembluff och hamnar allin. Behöver man bara vara mot set 1/5 av gångerna för att det ska vara -ev.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror inte att jag någonsin lyckats folda i ett sånt här läge. Men jag funderar ofta på om det inte är rätt ibland. Oftast synar jag, synar turn och foldar mot allin på rivern. Jag bara hatar det spelet.

 

Har du valt att även syna turn med ditt TPTK så får jag hoppas att du gör det av den anledningen att du sätter honom på ett drag, då bör du nog oftast välja att syna rivern allin också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...