Gå till innehåll

Kausti - Dags att spela som en fisk och krossa micronivåer igen


kausti

Hur intressant är denna dagbok?  

256 medlemmar har röstat

  1. 1. Hur intressant är denna dagbok?

    • Den är helt klart världens bästa dagbok
      24
    • Den är väl hyfsat intressant
      51
    • Har inget bättre för mig, så den får duga som tidsfördriv
      74
    • Inte helt totalkass, men bra nära
      33
    • Den är nog den sämsta dagboken jag nånsin läst
      74


Recommended Posts

Seg på å spela nuförtiden. Blir oftast bara en timme då och då. Förut pallade man ju (med varierande resultat dock) uppemot 4-5 timmar i streck ibland. Nu börjar man bli gammal :mrgreen:

 

Månadsmålet uppnått iaf...

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 3852 euro

Resultat hittills:
+929

Varav bonusar:
+0 euro

Spelade timmar: 49.4

Tjänat på spelet/timme:
+18.82 euro

 

Uttaget:

-3500 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1281 euro (
+89 euro
)

 

Rakeback:

Potraiser:
~715 euro
(
+24 euro
)

 

Önsketänkande:

iPod Touch 16gb:
Färdig! Kommer såfort Potraiser får tag i en

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 1,7k
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Satsar på att spela in tillräckligt (16,000) med vip-poäng för att kunna köpa mig en Wii i vip-shoppen. Har denna månad spelat in 7000 vips strax, så det bör gå att få ihop detta fram till jul.

 

Dagens session gick tungt. Upp och ner, upp och ner. Började (som vanligt) med att losa ett inköp. :Ah::Tc:, flopp :As::Td::9s:, turn :4d:, river :3d:. Fi visar stolt upp :Kd::9d: för floppat par i nior, samt runner-runner färgen. Var nästan hundra på att han hade två spader. Men skit samma. Han var väl inne med ca 70% av stacken innan rivern. Bara å betala av ju... :?

 

Plussat några dagar i rad nu iaf. Skönt det :-D

 

Kolla fotbollen på tv nu. Ingen jävla aning om vilka som spelar, och tv6.se var ju inte nån höjdare på att informera om det heller. Eller så är jag väl bara blind. Skit samma.

 

Tycker förövrigt jag borde börja bli fet snart. Tränar för lite samt äter/dricker för mkt pizza/godis/cola/chips/whatever som är onyttigt. Väger säkerligen typ 65 kilo just nu eller nåt. Gogogo fetman!

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 3852 euro

Resultat hittills:
+978

Varav bonusar:
+0 euro

Spelade timmar: 51.1

Tjänat på spelet/timme:
+19.13 euro

 

Uttaget:

-3590 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1240 euro (
+49 euro
)

 

Rakeback:

Potraiser:
~751 euro
(
+36 euro
)

 

Önsketänkande:

Nintendo Wii:
12880 vip poäng kvar

iPod Touch 16gb:
Färdig! Kommer såfort Potraiser får tag i en

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Satsar på att spela in tillräckligt (16,000) med vip-poäng för att kunna köpa mig en Wii i vip-shoppen. Har denna månad spelat in 7000 vips strax, så det bör gå att få ihop detta fram till jul.

 

Du, har dom Nintendo DS i vip-shopen, letar lite efter en ny sight och bara det och en ps3 som saknas i elektronikhyllan :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drog en NL20 session såhär på kvällningen. Blir galen på att jag inte kan anpassa mitt spel! Plussade visserligen ett inköp, men spelar alldeless för många händer vilket resulterar i att jag sätter mig i svåra situationer i onödan.

 

NL50, där är spelarna fan sämre. DOm kan ju iaf fatta när man bluffar... :roll:

 

Tog förövrigt ut 90 euro idag för att joina cardrunners. Det ska tydligen vara bra för spelet. Återkommer med resultat när det gått ett tag ;-)

 

Coolt att jag plussat _exakt_ 1000 euro på spelet nu förresten :-D

 

Förövrigt är mitt liv sjukt jävla underbart just nu. Hoppas det håller i sig...

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 3852 euro

Resultat hittills:
+1000 euro

Varav bonusar:
+0 euro

Spelade timmar: 52.5

Tjänat på spelet/timme:
+19.04 euro

 

Uttaget:

-3590 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1262 euro (
+22 euro
)

 

Rakeback:

Potraiser:
~765 euro
(
+14 euro
)

 

Önsketänkande:

Nintendo Wii:
12755 vip poäng kvar

iPod Touch 16gb:
Färdig! Kommer såfort Potraiser får tag i en

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lirade på b2b för länge sen och då kändes de som alla lira där för att collecta vips och som tidigare sagts kändes de som de va mest regulars som lirade 6-10 bord samtidigt typ. Ere fortfarande så? OM, varför inte lira på ngt annat nätverk mot sämre spelare men med lite sämre rakeback deal?

 

Så känns det väl lite nu med. Men jag tycker det blivit lite lättare (jag har blivit bättre?) nu än vad det var för ett tag sedan. Finns dock några ULTRA-grindare redan på NL20. Von__ är väl värst av dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Happ. Ännu en session färdigspelad. Slutade plus endast pga. att jag är en fisk. Synade en all in med :Jh::Ah: på brädan :Th::5h::4d:. Turn gav mig färgen. Fi visade upp 55 :oops: Inte världens bästa spela av mig precis. Kan ju säga att jag satte honom inte på trissen med det mongospelet.

 

Ska man göra nudå? :shock:

 

Just ja!

När jag ska importera HHs till pokertracker från B2B så får jag upp en ruta där det står "du har många HH-filer i mappen från B2B, detta kan göra att importeringen går segt" (fritt översatt). Går detta att åtgärda på nåt vis? Trodde pokertracker flyttade alla filer när dom är importerade? :?

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 3852 euro

Resultat hittills:
+1039 euro

Varav bonusar:
+0 euro

Spelade timmar: 54.2

Tjänat på spelet/timme:
+19.18 euro

 

Uttaget:

-3590 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1301 euro (
+39 euro
)

 

Rakeback:

Potraiser: ~
794 euro
(
+29 euro
)

 

Önsketänkande:

Nintendo Wii:
12486 vip poäng kvar

iPod Touch 16gb:
Färdig! Kommer såfort Potraiser får tag i en

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

DET VAR DÅ SJÄLVA FAN VA DET SKA IRRITERAS!!!!!!!

 

HELVETES JÄVLA PISSDAG. Spelade en session nu. Börjar med att back fyra jävla inköp. NAJS! Tar mig 2 timmar att spela tillbaks dom. Så är man äntligen där. Sista handen ligger jag faktiskt 3 euro plus.

 

3 jävla euro tänker ni. Jag med. Sista handen så bettar jag med nån skithand, och får mothugg. Slänger den, och kollar dagens resultat: +0 euro. Men fan. Så kan man ju inte avsluta en 2 timmars session. Ska iaf ha plussat när sessionen sammanfattas.

 

Sätter mig vid ett NL20-bord med två spelare, och ska bara sno blindsen. Medans jag sätter mig så hinner ena killen (vi kallar honom Minimuppen) minihöja 2 av 2 händer. Jag sätter mig. Första handen: Qx 7x. Minimuppen minirejsar som vanligt. SB slänger. Jag går all in. Varför? Jag behöver 30 cent till för att vara plus för sessionen. Minimuppen har väl ca. 7 euro i stacken. Inte fan kan han syna här. Jorå! Klart som fan har han hittat AA just precis nu! Innan jag hinner säga "nu börjar tilten" så har jag losat handen.

 

Oh no! Kan ju inte sluta dagen på minus! Sätter mig vid några NL20 bord. Plockar efter nån minut upp 75s (i klöver) på knappen. Alla foldar fram till mig, och jag höjer till 1 euro. Syn av SB å BB. Floppen Q36, varav 2 klöver. Check check från mina fiender. Poooottbet! SB foldar, BB synar. Jag har nu ca. 15 euro kvar, han likaså. Turn K, och BB ställer. Om ni läst allt jag skrivit så fattar ni att jag är i superform här. Detta betyder alltså att jag spelar som en typisk NL20-spelare.

 

Jag synar efter ungefär 0,1 sekunders betänketid. Rivern ger mig färgen, och jag jublar! Sängdags! Fi viker upp A5 i klöver, och jag blir skogstokig.

 

Upp med några NL50-bord! Fyller skärmen med 4 NL50-bord, och 4 NL20-bord.

Spelar som en kratta och det går allmänt neråt. Plockar (suprise suprise!) igen upp 75s på knappen, denna gång i ruter. Höjer standard (2,5 euro), och 3 Fiender synar. Floppen 468, alla klöver. Checkcheckcheck, och jag pottar. Fi, som jag har rätt bra koll på, minirejsar. RED ALERT! Antingen har han trissen, färgen eller esset i färgen. Alll iiiiin! Man är ju on tilt! Fi viker upp A3 i klöver, och jag stänger ner för dagen.

 

Varför ska jag vara så jävla dum och sätta mig vid ett bord bara för att vinna 30 cent? Varför ska jag gå all in med 7 euro för att vinna 30 cent? Varför kan jag inte bara vara nöjd med att sluta på +-0? RBn hade ju gett mig plus i kassan iaf. Nu sitter jag här och skäms över att jag - helt i onödan - kastade iväg 150 euro.

 

Slutsats: Ge fan i att vara så jävla envis! :evil:

 

-----------------------------------------------------

 

Månadens Resultat (hittills):

Startade med: 3852 euro

Resultat hittills:
+897 euro

Varav bonusar:
+0 euro

Spelade timmar: 56.3

Tjänat på spelet/timme:
+15.93 euro

 

Uttaget:

-3590 euro

 

Rulle just nu:

Potraiser: 1159 euro (
-142 euro
)

 

Rakeback:

Potraiser: ~
847 euro
(
+53 euro
)

 

Önsketänkande:

Nintendo Wii:
11992 vip poäng kvar

iPod Touch 16gb:
Färdig! Kommer såfort Potraiser får tag i en

 

-----------------------------------------------------

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mitt tips är att sluta uppdatera lobbyn för att se hur du ligger till för sessionen hela tiden. Detta kanske inte är något du gör men om du nu gör det så tror jag de skulle vara positivt för dig att sluta stirra dig blind på resultaten. Gjorde själv de misstaget hela tiden när jag var hyffsat ny i pokervärlden. Av mina erfarenheter så spelar man ALDRIG bra poker när man bara "måste" vinna den där potten eller just den där dollarn, nästan som när man spelar tiltad. Koncentrera dig på att spela bra poker endast så kommer resultaten därefter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror aldrig jag varit med om en mer resultatfixerad kille än dig. Du plussar konstant, får "vill du spela med oss" erbjudande från din sajt, en ipod ramlar in snart om jag inte missminner mig.

Jag tycker du är duktig och disciplinerad och skriver en underhållande dagbok, förmodligen vill 85% av dom som läser på pokerforum vara pokerkillen som skriver denna dagbok.

 

Man behöver röda dagar så fisken ska tro att dom fortfarande har chansen:lol:

Måste nog tvinga hit dig på lite pilsnergrind snart så du förstår hur kul det är med poker;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej Kausti...

 

Angående din fråga att flytta hemifrån så tror jag att det är fullt möjlligt, jag sade upp mig från mitt jobb efter att jag plussat 3000euro på nl50 på en månad. Dock hade jag i avsikt att studera ett halvår senare. Men spelar nu nl100 plus MTT och det går bra, inget studielån. Om du känner för det go for it, men är nog bäst efter du slutat skolan och när du är regular på nl 50 iaf...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känner igen mig i att vilja sluta på plus, dock brukar jag inte bry mig om så lite som 30 cent. Har även en tendens senaste 2 veckorna att alltid börja en session med 1-1.5 inköp back, sen får jag grinda mig upp till plus.

Ofta på jobbiga irriterande händer i stil med triss i ess mot floppad färg etc, tvåpar mot triss etc där man inte orkar släppa. :roll:

För 4 dagar sedan började jag med att backa 4 inköp på NL20 ! Hur lyckas man,

var nere på -280 som mest men slutade 80 back. Lirade Nl20 och NL50.

 

Sen en rent allmän fråga, varför 3-bettar folk aldrig pre ? Kan spela en session på 3 timmar och bli 3-bettad 2-3 ggr totalt och då är jag inte direkt tajt. Fisken har blivit väldigt tight-passiv. På andra sidor kan dom slå om med K9s eller vad som helst nästan. Givetvis förekommer det men då är det oftast desperata shortstackar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är ju bara korkat att försöka sluta varje session på pluss. Variansen är för stor. Och så spelar det ingen roll när du betecknar en session som avslutad. Lika oviktigt som att ligga på pluss efter den 500:e handen i varje session. Det som spelar roll är ju resultatet i slutet av månaden eller året.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...