Gå till innehåll

NLT SnG 25 (floppad stege blir reraisad allin på farligt bräde)


Hox

Recommended Posts

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t10/t20

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1910

UTG+1: t1500

MP1: t1370

MP2: t1140

MP3: t1330

CO: t1470

Button: t1470

SB: t1810

HERO: t1500

 

Pre-flop: (9 players) HERO is BB with 6:heart: 5:heart:

UTG folds, UTG+1 calls t20 (pot was t30), MP1 calls t20 (pot was t50), 3 folds, Button calls t20 (pot was t70), SB calls t10 (pot was t90), HERO checks.

 

Flop: 8:club: 7:club: 4:club: (t100, 5 players)

SB checks, HERO checks, UTG+1 checks, MP1 checks, Button bets t80, SB folds, HERO calls t80 (pot was t180), 2 folds.

 

Turn: 8:heart: (t260, 2 players)

HERO checks, Button bets t180, HERO raises to t460, Button raises all-in t1370, HERO ?

 

Jaha... Enda readen är att FIs stats är dolda i Sharkscope:-P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att c/r ur position gillar jag inte. Vad händer om ett till scarecard kommer på river?

Raisar du i position o han synar men sen bettar ut river kan du va mer säker på att han har dig slagen o kan folda.

-Bättre o betta ut flop tycker jag.

Som spelat så syna turn, raisa ej.

 

Du check/raisar ofta i position eller?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns spontant inte som om han har kåken, då hade han nog väntat till river och sätta dig all in. Så då återstår att han sitter med färdig färg eller en åtta. Mot färgen drar du ju dött och med åttan har han massa outs specielt om han har en klöver med. tror kanske på Kåk 10% och färg 45% och triss 45%. Du har alltså bara 45% chans att du leder och han har dessutom fullt med outs för att dra ut dig.. Fold.

Chansen att han är tom mot så många motståndare eller har överpar är försvinnande liten.

Hade det hänt mig och jag varit lite på tilt hade jag synat och då är det cirka 80% chans att han viker upp monsterhanden Q3c.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jävligt jobbig hand. Tycker du måste betta eller checkraisa flop när det kommer enfärgat. Spelet därefter vågar jag inte uttala mig om, men antingen är du slagen eller så har fi en åtta och en del outs. Möjligen kan han ha tvåpar+färgdrag, typ Ac7x, men då spelar han ju lite konstigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...