robbankorpen Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 Bakrundsfakta 0.25/0.50 på expekt Seat: 1 robbankorpen $70.75 Seat: 2 Esau $23 Seat: 3 Bjarnason $48.50 Seat: 4 Eleasto18 $19 Seat: 5 MatteB_81 $12 (Dealer) Seat: 6 RedALLErt 53.75 Seat: 7 anf_ield $33.50 Seat: 8 stentjulf $37.25 Seat: 9 seamaster81 $81 Seat: 10 Gilberto1980 $155 Bordsstämning Ganska löst spel. OpeningBetRound RedALLErt : Posts small blind 0.25 anf_ield : Posts big blind 0.50 Eleasto18 : Sits down 0.04 stentjulf : Calls for 0.50 seamaster81 : Raises for 2.00 Gilberto1980 : Folds robbankorpen : Calls for 2.00 3:heart: 3:spade: Esau : Folds Bjarnason : Folds MatteB_81 : Folds RedALLErt : Folds anf_ield : Folds stentjulf : Calls for 1.50 Flop Härligt träffar set och då är detta givet tänker jag. 3:club: 2:heart: Q:heart: stentjulf : Checks seamaster81 : Bets 3.50 robbankorpen : Raises for 7.00 stentjulf : Folds seamaster81 : Calls for 3.50 (Pot = $20.75 ) Turn Hm, kan han ha överpar tro? :club:4 seamaster81 : Checks robbankorpen : Bets 9.00 seamaster81 : Calls for 9.00 (Pot =$38.75 ) River Detta kort skrämmer mig inte alls då jag knappast tror att han följer med på 2st klöver utan jag tror fortfarande han sitter på ett överpar. 10 seamaster81 : Checks robbankorpen : Bets 15.00 seamaster81 : Raises for 37.00 robbankorpen : Calls for 22.00 Han check-raisar mig. Kan han ha slöspelat högsta set? eller träffade han färgen på rivern? (Pot =$112.75 ) Showdown robbankorpen [ 3C, 3H, 3S, QH, 10C - Three of a Kind ] seamaster81 [ AC, KC, 10C, 4C, 3C - Flush ] Avslutning Borde nog ha fattat att jag var slagen på river och det var nog väldigt tomtigt av mig att syna. Sen att han har A K gör mig väldigt förvånad då jag inte fattar varför han synar på floppen efter att jag höjt honom. Kom gärna med kritik. Tycker ni jag spelade helt åt skogen, eller var det bara tomtigt av honom att följa med överhuvud taget då han måste sätta runner-runner för att slå mig? * RP - QoS * Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jna Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 Otroligt tomtigt av honom. Jag skulle dock bettat betydligt hårdare än du på flopp, men framförallt turn, för att hänga av eventuellt hjärterdrag. Skulle nog bettat ungefär pott i båda fallen, vilket innebär c:a $20 på turn. Sedan är det ju svårt att hålla sig från syn på rivern även om man borde låta bli . Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 Nu är ju din motståndare ett pucko som inte kan släppa sin AK och sen har tur, men du hade nog kunnat göra några saker bättre: - Mini-Reraise på flop är lite mesigt, borde nog raisat åtminstone 10 dollar. - Turn, när färgdraget dyker upp ska du nog beta pott, du betar mindre än halva potten, han får alltså bättre potodds än 1:3, vilket är tillräckligt för honom att dra om han sätter dig på TP (färgdrag+2 overcards=15 outs) - River borde du nog checka bakom när färgen kommer, de enda händerna som du rimligtvis kan få syn av som du slår är väl AA, KK och AQ, och med dem hade han nog spelat hårdare tidigare i handen. Dåligt spelat av din motståndare men du borde nog sett till att det var ännu sämre spelat genom att beta hårdare, om du förstår vad jag menar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lfx Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 jna, stoneburg: Så jäkla tomtigt/puckoaktigt var det väl inte av fi????? Lets see: Floppen: Jag betar ut utan att träff. Oj, någon minreraisa mig, dam? Jaja för 3,5 i en $17-pott har jag odds att dra till mina två överkort+RR-färg/stege. Turn: Trevligt, en fyra i min färg som ger mig både färgdrag och en inside. Sitter FI på en dam så kan jag ha upp till 18 (9 för färg, 3 för stege och 6 för A+K) outs att slå honom med. lätt syn. River: Jaha, där kom nötfärgen nu ska vi se om vi kan få ut maximalt med pengar, jag provar en checkraise. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
robbankorpen Postad 14 Februari , 2005 Författare Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 Tack för kommentarerna! Jo, jag inser nog att jag ger honom lite väl bra odds och det var otroligt klumpigt av mig. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 Det klumpiga i mina ögon är snarare bettet på rivern. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 jna, stoneburg: Så jäkla tomtigt/puckoaktigt var det väl inte av fi?????Lets see: Floppen: Jag betar ut utan att träff. Oj, någon minreraisa mig, dam? Jaja för 3,5 i en $17-pott har jag odds att dra till mina två överkort+RR-färg/stege. Turn: Trevligt, en fyra i min färg som ger mig både färgdrag och en inside. Sitter FI på en dam så kan jag ha upp till 18 (9 för färg, 3 för stege och 6 för A+K) outs att slå honom med. lätt syn. River: Jaha, där kom nötfärgen nu ska vi se om vi kan få ut maximalt med pengar, jag provar en checkraise. 3.5 ? missa du heros raise upp till 16 ? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stoneburg Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 lfx: Nej du har nog rätt, i och med att re-raisen på flop är så mesig så får han ju odds hela vägen förutsatt att han inte tror han är uppe mot ett set. Å andra sidan borde han ju var orolig för AQ, KQ och QQ, och mot dem har han ju som bäst 3 outs innan turn, sedan 12 outs (split på stegen mot AQ, mot QQ försvinner två av färgoutsen. I och med att det betas så mesigt blir hela handen väldigt marginell antar jag. Samtidigt tycker jag det är en typisk tomte-grej att inte kunna släppa sina AKs när man missar. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Papa Kubo Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 3.5 ? missa du heros raise upp till 16 ? Fel hand, sweetie. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ades_va Postad 14 Februari , 2005 Rapport Share Postad 14 Februari , 2005 Fel hand, sweetie. Oj jävlar, vart var jag ute o simma egentligen? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts