Gå till innehåll

NLT SnG ($60) - JJ möter motstånd på river


Gäst

Recommended Posts

Inga som helst reads på Fi.

 

* Hade jag varit först in preflop så höjer jag men med en limpare på första blindsnivån limpar även jag.

 

* På floppen vill jag avsluta handen med en gång - utan att lyckas.

 

* Checkar bakom på turn - känns standard.

 

* Hade Fi bettat in i mig så synar jag ett litet bet men nu checkar han och jag värdebettar för att fiska syn av T. Får en konstig CR emot mig och gråtsynar, kanske borde släppa men handen är i mina ögon så konstigt spelad av Fi rakt igenom att jag verkligen inte orkar lägga.

 

Kan säga att nästan alltid checkar jag bakom på river men hade Fi haft en 9 eller Q så borde han väl ha openbettat river? Tanken med mitt riverbet är iaf att värdebetta mot Fi's troliga T.

 

Några tankar? Är detta fiskigt rakt igenom?

 

 

Poker Stars

No Limit Holdem Tournament

Blinds: t10/t20

9 players

Converter

 

Stack sizes:

UTG: t1500

UTG+1: t1500

MP1: t1500

MP2: t1500

MP3: t1500

Hero: t1500

Button: t1500

SB: t1500

BB: t1500

 

Pre-flop: (9 players) Hero is CO with J:heart: J:spade:

4 folds, MP3 calls t20 (pot was t30), Hero calls t20 (pot was t50), 2 folds, 2 folds, BB checks.

 

Flop: 5:club: 9:heart: T:heart: (t70, 3 players)

BB checks, MP3 bets t40, Hero raises to t120, BB folds, MP3 calls t80 (pot was t230).

 

Turn: 9:diamond: (t310, 2 players)

MP3 checks, Hero checks.

 

River: Q:club: (t310, 2 players)

MP3 checks, Hero bets t100, MP3 raises to t300, Hero calls t200 (pot was t710).

 

Results:

Final pot: t910

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte lirat $60 på Stars, men är limpen verkligen standard?

 

Flop och turn ser väldigt standard ut, men river är jobbig.

Förstår att du vill värdebeta river, eftersom det finns så få starka händer som fi "bör" checka på river.

Men å andra sidan...det finns inte allt för många händer han betalar av med heller.

 

Jag skulle inte klara av att syna omslaget utan någon som helst read, jag är rädd för många händer. En nia ser lite konstigt ut om han har, men Qhxh, J8, KhJh, och någon mer hand måste han kunna ha relativt ofta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig gissa att han satt på F-drag med hjärter Q eller JQ.

 

Jag hade själv limpat, jag anser att det är rätt så standard.

Samma på flopp, försökt döda.

Samma på turn

Men på river hade jag verkligen inte bettat ut, bättre att bestämma sig för syn istället då och låta han bluffa eller betta på ev 10, bettet blir mindre o samma med risken. Alternativt checkar han, visst, mendet räcker gott första handen ingen ide att sätta för mycket på spel, ett värdebet känns inte ok

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt mig gissa att han satt på F-drag med hjärter Q eller JQ.

 

Jag hade själv limpat, jag anser att det är rätt så standard.

Samma på flopp, försökt döda.

Samma på turn

Men på river hade jag verkligen inte bettat ut, bättre att bestämma sig för syn istället då och låta han bluffa eller betta på ev 10, bettet blir mindre o samma med risken. Alternativt checkar han, visst, mendet räcker gott första handen ingen ide att sätta för mycket på spel, ett värdebet känns inte ok

 

Hade jag suttit ur position hade jag såklart checkat men nu sitter jag ju sist att agera efter att Fi checkat rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu har jag inte lirat $60 på Stars, men är limpen verkligen standard?

 

Menar du min limp med JJ pre? Det är väl mest en smaksak tror jag. Vet många duktiga 2p2-postare som förespråkar raise medan andra förspråkar limp, Curtains till exempel.

 

(Först in höjer jag dock som sagt)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Raise eller limp pre spelar nog jätteliten roll förutsatt att man kan spela bra postflop. Dock så tjeckar jag gärna river bakom där, vet inte riktigt vad man kan få betalt av.

 

Man kanske skulle ta o börja spela lite mer sngs... :)

 

Är rätt säker på att randomfisken betalar av med en naken tia. Som jag skrev så checkar jag nästan alltid bakom på rivern men nu testade jag en annan linje :)

 

Ja du ska spela mer SnG!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

jag skulle ha checkat på river också. Euro tyckte att en nia kanske såg lite konstig ut i hans HD, men det är ju inte omöjligt att han har en och checkade turn för att hoppas på ett bett från dig. Tycker även 55 och TT kan läggas till HD:n.

 

//Matte

 

9x, 55 och TT är ju VÄLDIGT osannolikt att han har, har aldrig sett någon spela sånna händer på stars 60's. Riktigt uselt spelat i så fall eftersom jag såååå ofta kommer checka bakom på river. Han checkar ju inte 9x, 55 eller TT ur position på rivern när jag checkat bakom på turn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag betar turn för att inte ge frikort och för att inte bli bortbluffad på rivern när jag visat svaghet på turn. Det är i såna lägen jag synat bort stor del av stacken när jag "bara" vet att de bluffar då jag visade svaghet men sen visar de upp stål. Vill inte sätta mig i såna situationer så tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, standardspel med 9x är väl iofs kanske vik på flop, men det är check på turn. Men ALDRIG check på river om det blir rundcheck på turn. Det var mest därför jag viftade bort den.

 

Ang få betalt av en tia, men får du det tre gånger så ofta som du betalar av 300?

Iofs, du kan ju vinna där du synar omslaget också, men det känns så kallt så kallt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

9x, 55 och TT är ju VÄLDIGT osannolikt att han har, har aldrig sett någon spela sånna händer på stars 60's. Riktigt uselt spelat i så fall eftersom jag såååå ofta kommer checka bakom på river. Han checkar ju inte 9x, 55 eller TT ur position på rivern när jag checkat bakom på turn...

 

mm, kanske är sant att det är osanolikt iof. Men menar du att de inte open limpar med TT eller 55 på 60 nivå eller att dom skulle spelat handen annorlunda om dom nu spelas med bet på turn tex? Sedan om han inte är riktigt usel lär du väl vara slagen med hans re-raise på rivern, så jag hade checkat på river eftersom brädan är farlig och betsekvencen är som den är.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Exakt, standardspel med 9x är väl iofs kanske vik på flop, men det är check på turn. Men ALDRIG check på river om det blir rundcheck på turn. Det var mest därför jag viftade bort den.

 

Ang få betalt av en tia, men får du det tre gånger så ofta som du betalar av 300?

Iofs, du kan ju vinna där du synar omslaget också, men det känns så kallt så kallt.

 

Att jag synar Fi's CR på river är mest för att jag är fisk och inte orkar släppa helt enkelt. Tyckte Fi spelade så konstigt rätt igenom att jag inte kunde sätta honom på en rimlig hand när han check-raisade.

 

mm, kanske är sant att det är osanolikt iof. Men menar du att de inte open limpar med TT eller 55 på 60 nivå eller att dom skulle spelat handen annorlunda om dom nu spelas med bet på turn tex? Sedan om han inte är riktigt usel lär du väl vara slagen med hans re-raise på rivern, så jag hade checkat på river eftersom brädan är farlig och betsekvencen är som den är.

 

//Matte

 

Openlimpar med 55/TT gör folk absolut, det är snarare det att Fi inte bettar på turn som gör att jag plockar bort de händerna i Fi's HD. Som jag skrev ovan så synade jag mest på river för att jag var allmänt förvirrad över situationen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...