Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Är detta givet spel? Killen är LAG och allmänt fiskig med 40/20/6 stats typ. Förstår inte vad han försöker representera. Tror han vill få mig att visa vem det är som bestämmer på bordet bara för jag nyligen dubblat upp. LAG mot LAG, vem ska bli bordets bully?

Inledande spel 949376632.

Guevara14 sitter vid 0 med $48,16.

Common sitter vid 1 med $49.

luciano1959 sitter vid 2 med $141,01.

J.mieremet sitter vid 3 med $53,86.

raminator sitter vid 4 med $79,16.

GordieHowe sitter vid 5 med $98,53.

Dealern sitter vid 0.

Common lägger en blind på $,25.

luciano1959 lägger en blind på $,50.

(GordieHowe ges :Ks::Ad:.)

Före floppen:

J.mieremet foldar.

raminator foldar.

GordieHowe höjer med $1,50.

Guevara14 foldar.

Common foldar.

luciano1959 synar med $1,50.

Floppen kommer upp

:9d::3s::5s:.

luciano1959 satsar $4,25.

GordieHowe synar med $4,25.

Turnkortet kommer upp :4s:.

luciano1959 satsar $12,75.

GordieHowe synar med $12,75.

Riverkortet kommer upp :5d:.

luciano1959 satsar $38,25.

GordieHowe synar med $38,25.

Postad

Du spelar handen uselt, om du nu vill vara LAG kan du ju prova att höja floppen istället för att bara syna ner. Tror att det är väldigt sällan som din hand står här, om den gör det så kan du väl lägga till fi på din buddylist :P

Postad
Du spelar handen uselt, om du nu vill vara LAG kan du ju prova att höja floppen istället för att bara syna ner. Tror att det är väldigt sällan som din hand står här, om den gör det så kan du väl lägga till fi på din buddylist :P

Vadå så länge de låga korten kommer så leder jag ju? Lättare att få betalt då om jag bara synar ner.

Postad

Jag skulle aldrig spelat så. Ska du vinna handen gäller det att bluffa ut honom före visning.

Med sitt bet in i dig representerar han niorna eller bättre.

Om jag ska syna ner en bully vill jag ha någonting. Inte ingenting.

Postad

Han kan sitta på precis vad som helst. Du säger att han är LAG och synar sen ner hela vägen med A hög? Känns lite dumt att ge honom hela stacken?..

Det finns lägen då du kan syna ner med A hög men detta känns tveksamt.

Möjliga händer han skulle kunna ha t.ex.

67o / 67s (double bellybusterdraw + eventuellt flushdraw)

Vilket par som helst

Any two cards som matchar något på bordet..

Att vara en "bully" handlar knappast om att sitta och syna ner bakom med A hög. Att vara bully menas att du dominerar genom att höja väldigt mycket, och sitta med en stor stack som avskrämmer andra. Bossa bordet med andra ord.

Om du sitter och synar ner hela din stack såhär lovar jag att du kommer gå mycket back i längden.. :)

Postad

Jaha, skitsamma vad han har. Jag tycker det är långt ifrån normalt spel från hans sida. Vinner jag dessutom handen med A-hög får jag en jävla respekt på bordet. Allt för image! Förlorar så får jag image också. Tror det är win-win i längden mot såna fiskar, så länge de stannar på bordet.

Postad
Skitkasst spelat.

Ja, jag vet att du vann handen och vinna upp din snygga syn men strunta i att lägga upp den. Ingen bryr sig.

Har du ens rätt att yttra dig efter du och dina polares pinsamma försök till att vara roliga genom att starta eran dagbok och lägga upp fejkade HH's?

Postad
Har du ens rätt att yttra dig efter du och dina polares pinsamma försök till att vara roliga genom att starta eran dagbok och lägga upp fejkade HH's?

Ja, det har han, men det har inget med deras dagbok att göra.

Postad

Om jag inte mins fel så var inte gretko där(?) när hans polare kom upp med det dåliga skämtet. Men det spelar ingen roll, han har fortfarande rätt när han säger att du spelade handen skitdåligt.

Och din "image" du får spelar nog mindre roll på NL50, så värdet av den kan du nog mäta i cent.

Postad
Vadå så länge de låga korten kommer så leder jag ju? Lättare att få betalt då om jag bara synar ner.

Kan du vara så säker på det mot LAG? "Lättare att få betalt"... är A-högt verkligen ett sånt monster så man måste slowspela det och vill ha in alla pengar i mitten?

Jag hade åtminstonde höjt upp floppen till typ $15, sen lagt ner om det blev mer action.

Postad
Ja, det har han, men det har inget med deras dagbok att göra.

Nja, tycker verkligen inte han har rätt att bedöma hur pass seriösa andra användares inlägg är när han lägger upp såna oseriösa grejer själv.

Postad
Kan du vara så säker på det mot LAG? "Lättare att få betalt"... är A-högt verkligen ett sånt monster så man måste slowspela det och vill ha in alla pengar i mitten?

Jag hade åtminstonde höjt upp floppen till typ $15, sen lagt ner om det blev mer action.

Ser inga av korten som farliga mot de händer jag sätter honom på. Möjligtvis färgen. Men den hade han inte spelat så, i så fall spelar han riktigt bra. Tycker flopbettet och riverbettet säger det mesta om vad han har för hand.

Nej men ser tvåan och spader som vinnande kort om något av det faller på rivern. Sen att han pottar ut så där när ännu ett farligt kort kommer mot en som också sitter med 200bb skriker bluff.

Postad
Ser inga av korten som farliga mot de händer jag sätter honom på. Möjligtvis färgen. Men den hade han inte spelat så, i så fall spelar han riktigt bra. Tycker flopbettet och riverbettet säger det mesta om vad han har för hand.

Nej men ser tvåan och spader som vinnande kort om något av det faller på rivern. Sen att han pottar ut så där när ännu ett farligt kort kommer mot en som också sitter med 200bb skriker bluff.

Trots att du postar handen här verkar du inte gilla kritiken folk kommer med. Din höjning på 3x bb gör jag med suited connectors i vissa lägen eller låga pockets (obs! inte standard, i vissa lägen!). En låg höjning med AK gör jag om jag vill ha lätt att kasta den om jag inte träffar, annars skulle jag höja mer preflopp och raisa på flopp. Han kan ha precis vad som helst från färg till bottenpar. Jag kan inte annat än att hålla med föregående talare som kritiserat ditt spel. Det kunde göras betydligt bättre. En bluff vill inte jag föröka slå med en bluffsyn, då vill jag iaf ha något att slåss med så länge jag inte är committad.

Postad
Trots att du postar handen här verkar du inte gilla kritiken folk kommer med. Din höjning på 3x bb gör jag med suited connectors i vissa lägen eller låga pockets (obs! inte standard, i vissa lägen!). En låg höjning med AK gör jag om jag vill ha lätt att kasta den om jag inte träffar, annars skulle jag höja mer preflopp och raisa på flopp. Han kan ha precis vad som helst från färg till bottenpar. Jag kan inte annat än att hålla med föregående talare som kritiserat ditt spel. Det kunde göras betydligt bättre. En bluff vill inte jag föröka slå med en bluffsyn, då vill jag iaf ha något att slåss med så länge jag inte är committad.

Jag tar gärna emot kritik. Visst, jag skulle absolut ha slagit om på floppen för att spela "korrekt" som LAG. Men då tror jag fi lägger sig ganska kvickt och det var ju inte meningen att han skulle göra det i det här fallet.

Ang. raisen preflop: Varför ska man höja olika med olika händer? Den här gången blev det fel. Jag har 4xbb som standardraise först in och addar sen på en BB för varje limper. Hur mycket jag höjer preflop i en ohöjd pott är alltid detsamma, bortsett från när jag klickar fel.