Gå till innehåll

NLT 200$ SH AQ får mothugg


Recommended Posts

Är egentligen ingen jätteintressant hand men skulle gärna vilja ha synpunkter på framförallt turnspelet.

 

Har spelat vid bordet ca 15-20min och varit den mest aggressiva spelaren vid bordet. Har höjt mycket preflop.

 

Jag har ingen speciell read på Fi förrutom att jag har känslan att han om någon är kapabel att göra moves vid bordet.

 

Spelar jag AQ rätt här eller borde jag spela någon gata annorlunda? Tacksam för synpunkter...

 

***** Hand History for Game 5571086205 *****

$200 NL Texas Hold'em - Tuesday, January 09, 14:46:33 ET 2007

Table Table 127331 (No DP) (Real Money)

Seat 5 is the button

Total number of players : 5

Seat 2: ElCreco ( $250.75 )

Seat 3: Livemore12 ( $61.38 )

SB: KomOtaMej ( $191 )

BUTTON: HERO ( $315.35 )

BB: Fi ( $201.45 )

KomOtaMej posts small blind [$1].

Fi posts big blind [$2].

** Dealing down cards **

 

Dealt to HERO [ :Qc::As: ]

ElCreco folds.

HERO raises [$8]

KomOtaMej folds.

Fi raises [$26]

HERO calls [$20]

 

Pot $57

 

** Dealing Flop ** [ :6s:, :2s:, :Qh: ]

Fi bets [$38]

HERO calls [$38]

 

Pot $133

 

** Dealing Turn ** [ :Td: ]

>You have options at Table 127312 (No DP) Table!.

Fi bets [$73]

HERO raises [$146]

Fi is all-In ($62.45 utöver hans $73).

 

** Dealing River ** [ :2h: ]

 

Total pot: $401.90

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att du borde gjort ett omtslag på floppen. Nu gör du dig själv i princip commited på turnen och har han ett överpar ligger du riktigt risigt till.

 

Hans stora raise preflop, om vi utgår från att han är en hyfsat tight spelare tyder på en stor hand. Oftast QQ, AK, KK, AA.

 

Tveksamt att han skulle gå vidare och bomba såhär på turnen med AK, och de andra händer slår dig rejält. Det enda du slår är en bluff.

 

Hade hellre sett detta på floppen:

 

** Dealing Flop ** [6s ,2s ,Qh]

Fi bets [$38]

HERO raises [$72]

 

Ställer han in här så får du ett jobbigt beslut, men du kan dra dig tillbaka med mindre förlust än spelet du gör på turnen.

 

Eventuellt att du kallsynar och sedan ser vad han gör på turnen. Om han bettar igen kanske en fold ligger rätt till hands med tanke på preflop spelet. Raisen på turn känns väldigt omotiverad då du som sagt bara slår en bluff här, och då är det bättre att hålla ner potten / dra sig ur innan den blir för stor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Joe_21: Miniraise för info är milt sagt inget vidare råd imo. Och på vilket sätt är Hero committad på turn???

 

Tycker handen spelas bra fram till turn, men fold preflop ligger definitivt nära till hands. På turn hade jag nog lagt, om jag inte hade en read att fi gärna 3-betar light preflop mot dig och därefter bombar friskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har han AK i spader är det väl okej spelat. Det är väl den enda logiska hand du slår. Sätter du honom på precis det är det ju bättre att ställa honom all in på turn då hans odds minskat, även om stegdraget ger honom 18 outs.

Men då får man väl räkna sig som världsmästare i handreading.

Själv hade jag nog haft svårt att reräjsa så på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har han AK i spader är det väl okej spelat. Det är väl den enda logiska hand du slår. Sätter du honom på precis det är det ju bättre att ställa honom all in på turn då hans odds minskat, även om stegdraget ger honom 18 outs.

Men då får man väl räkna sig som världsmästare i handreading.

Själv hade jag nog haft svårt att reräjsa så på turn.

 

Man behöver inte vara världsmästare i handreading för att räkna ut att fi inte har AK i spader.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mot en vanlig NL200 grinder så är det inte fel att folda preflop. Han kommer inte att trebeta AT, AJ, KQ och diverse skräp trots att du raisar på knappen och har raisat mycket innan. Om du inte sett honom skjuta två gator tom tidigare så är fold på turn bra. Flopspelet är bra.

 

Joe21: Din linje i denna hand är hemsk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle också bara ha synat den floppen. Låt fienden skjuta vidare med JJ eller andra tänkbara händer som du slår. Vid en raise får du ju bara syn/reraise av händer som slår dig.

 

Nu när fienden fortsätter skjuta på turn skulle jag vilja ha en ordentlig read för att syna, jag menar, AK eller liknande händer som du slår skulle han inte skjuta med när du har synat honom både pre- och postflop. Så jag skulle gissa på att du är rätt slagen om fienden är hyffsat kompetent.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen till preflop synen var att jag jag ansåg att Fi var den näst mest aggressiva vid bordet (satt även vid ett annat bord jag spelade) och att jag höjt väldigt mycket preflop på båda borden. Han var den som synade flest ggr av spelarna vid bordet preflop och jag hade känslan att han tröttnat lite på mina höjningar. Dessutom var vi bara 5 spelare vid bordet.

 

Anledning nr 2 är att jag har position på Fi och att hans preflop trebet var lite misstänkt stor (3.5ggr min höjn) som att han ville att jag skulle lägga mig. En normal trebet brukar vara 3ggr min bet eller strax under med ett monster på denna nivå då alla andra lagt sig.

 

Floppen synade jag för att omvärdera turn.

 

På turn tyckte jag att hans bet var ovanligt liten, enligt min erfarenhet på denna nivå och sida så tror jag att han skulle beta mellan 100$ och all in 135.45$ vid stark hand (låg 133$ i pot). Fick en magkänsla att jag kunde leda då han "bara" beta 73$. Självklart inser jag att att denna bet även kan vara monster, men jag brukar ofta gå på magkänsla. Så det var magkänslan som fick mig att ställa Fi på turn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det är farligt att falla in i tänket att alla spelarna väntar på en chans att göra moves mot en när man själv spelar aggressivt. De flesta är nöjda med att lägga sig varv efter varv tills de äntligen plockar upp den där stora handen som de kan höja tillbaka med.

 

Många tror ju att bara för att man spelar aggressivt så kan man inte lägga en hand och de tightar därmed gladeligen upp sitt spel och väntar in ett läge. Därför brukar jag oftast lägga mig när man får mothugg preflop såhär, för de flesta på den här nivån gör helt enkelt inte särskilt mycket moves.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...