Gå till innehåll

Lägger man denna?


jojje44

Recommended Posts

Utan att veta vad du sitter med är ett svar ganska meningslös. Även did målsättning betyder en hel del. Är du nöjd med att vinna så mycket säkra pengar som möjligt och din hand inte är AA & KK så folda. Vill du vinna tuneringen så är det bara att ställa in (jag förutsätter att du har en stark hand).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utan att veta vad du sitter med är ett svar ganska meningslös. Även did målsättning betyder en hel del. Är du nöjd med att vinna så mycket säkra pengar som möjligt och din hand inte är AA & KK så folda. Vill du vinna tuneringen så är det bara att ställa in (jag förutsätter att du har en stark hand).

 

Målsättningen är varken att vinna eller att komma tvåa utan det handlar om att maximera $EV.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det blir svårt att raisa mindre än 2*BB! ;-) Hade dock som Mac skriver ställt pre och foldat som det nu ser ut...

brukar nöja mig med 500 istället för 600 vid 100/200 nivån.(raisen här är 3x om jag inte ä helt ute o cyklar)

 

EDIT: vilket jag ju tydligen var. Du sätter han all-in här med din miniraise, men garderar dig därmed mot att bigstacken pushar då du isf foldar. Inget jättetomte spel ändå. ITM hade jag dock pushar här(helt ok ändå om bigstacken synar). På bubblan med en shortie så är miniraisen lr tom en call mer rätt för o knacka bort shortien.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

han måste inte ha en jättehand, hade jag varit stora stacken hade ax el kq typ räckt. han vet att du inte "kan" syna utan monster för du inte vill komma 3a.har han visat lite prov på intelligent bullyspel kan du nog ha bra chans mot hans HD som kanske är alla pp, a8 o KQ.

 

jag har lirat mkt på crypto dör liknande händer med 2priser o 3kvar, men då skiljer det så mkt 1-2pris så det e ofta ev+ att gambla om en ganska klar vinst. 50-30-20 och man kommer ligga mkt efter 1an kan göra gambling ev+ men vågar inte lova det.

 

hoppas ngn visar lite resultat mot förväntade HD hos motståndaren.

 

 

ren magkänsla säger syn hyffsat ofta för tror vi vinner tillräckligt ofta för att motivera o riskera 3e plats. nästa hand så kommer ju knappen gå all in el sb, oavsett så måste vi vinna den för o inte komma 3 ofta. tar hellre 88 än random hand.

 

tills ngn visar lite uträkningar tycker jag du ska ta det lugnt med några råd, men min magkänsla säger syn om det inte har varit ruskigt tight el killen är total fisk.

 

EDIT: tror nog fold ändå, du har 2300 o lillstacken 220, ta honom först o sen kan du chansa mot stora stacken. hela frågan vart inte så lik crypto-bubblan spelet som jag trodde. låter mitt första svar stå kvar o skämmas för jag inte läser ordentligt innan jag skriver

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låt oss göra det enkelt och säga att om inte vi åker denna handen så åker shortien på tredjeplatsen.

 

Vinner vi så 62,4% av chipsen, dvs $EV=42,48

Förlorar vi får vi tredjeplatsen, dvs $EV=20,00

 

Svårt att tänka mig att 88 är bättre än 60/40 mot storstackens HD. Om så är fallet ger detta följande $EV.

 

42,48*0,6+20*0,4=33,488

 

Vid fold har vi 0,237% av chipsen, dvs $EV=34,74

 

Fold har ett +$EV på 1,252.

 

Observera att vid fold så kommer vi komma 3a oftare än om vi synar och vinner. Någon som orkar räkna på detta?

 

Fold måste vara det bättre valet. Detta eftersom vi måste vinna 2 av 3 gånger om vi synar, med förenklingen med att shortien alltid åker som trea om inte vi gör det denna handen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns spontant som fold och call har ungefär lika stor EV.

 

GAhlster: Om man baserar EV på hur mkt chips man har så tar man väl inte hänsyn till 2/3/5 payout strukturen?

 

För mkt rödvin och punsch just nu, men EV kan vara fel uttryck. men vad säger mina hjältar om vad jag skrev(consp + eury)?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

All in såklart.

 

När du kommit ITM är målet alltid och spela för förstapriset

 

Storstacken borde ha synat dig och ni borde ha checkat ner handen. När storstacken inte gör så finns två alternativ:

 

1. Storstacken har en riktigt bra hand.

2. Storstacken vill bara djävlas med dig och säkra sin förstapostion och ha stort markerövertag då det är HU.

 

När jag kommit ITM i en SnG så spelar jag alltid för förstaplatsen - skillnaden mellan andra och tredjeplatsen är minimal i pengar räknat.

 

Så jag hade ställt in och tagigt en coinflipp - om det nu är det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...