Gå till innehåll

NLT SnG 1010 i BB på semibubblan


Recommended Posts

Devildog är nog tiltat efter at mina J8 slog hans AA som han slowspelade.

Lucinka vet jag inte riktigt, i ena stunden slaskig, nästa TAG...

 

PokerStars Game #7834393399: Tournament #40044646, $6.00+$0.50 Hold'em No

Limit -

Level V (75/150) - 2007/01/08 - 17:17:10 (ET)

 

Table '40044646 1' 9-max Seat #1 is the button

 

Seat 1: lucinka (3072 in chips)

Seat 5: skunkweed (2295 in chips)

Seat 6: HERO (3650 in chips)

Seat 7: dman1414 (1175 in chips)

Seat 8: DEVILDOG1979 (3308 in chips)

 

skunkweed: posts small blind 75

HERO: posts big blind 150

 

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ts Tc]

dman1414: folds

DEVILDOG1979: raises 150 to 300

lucinka: calls 300

skunkweed: folds

HERO: calls 150

Detta är jag inte nöjd med i efterhand.

Frågan här är väl push eller fold. Vad hade varit att föredra?

 

*** FLOP *** [4d 9h 5c]

HERO: checks

DEVILDOG1979: bets 450

lucinka: folds

HERO:?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller helt förtjust i push pre med de stackarna + att blindsen bara är 150. Vidare gillar jag inte miniraisen från Devil och synen från lucinca. Kan man tänka sig att vi höjer med någonting mellan 1000-1500. Får vi omslag lär vi ju vara uppe mot ett högre PP än vårt eller möjligtvis AK och vi kan vika och endå ha runt 2000-2500 kvar. Bra eller anus?

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är inte heller helt förtjust i push pre med de stackarna + att blindsen bara är 150. Vidare gillar jag inte miniraisen från Devil och synen från lucinca. Kan man tänka sig att vi höjer med någonting mellan 1000-1500. Får vi omslag lär vi ju vara uppe mot ett högre PP än vårt eller möjligtvis AK och vi kan vika och endå ha runt 2000-2500 kvar. Bra eller anus?

 

//Matte

 

att dedikera så mycket in i en pott som vi inte har en aning om var vi står känns lite sådär så här tidigt i en SnG, men att syna är inte mycket bättre det då det finns mycket skrämselkort som kan komma på floppen, men orka lägga TP :D

Jag hade nog höjt upp till 1000 sen hade han tiltad som han e gått all-in och jag lagt mig :sad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer som dessa är riktigt svåra.

Hade ens stack varit grundare hade jag instaställt, men nu görs allt svårare.

 

Att vi kommer att sitta ur position postflop samt att lucinka synat gör att jag pushar denna hand pf. Som spelat, cr allin.

 

Hade ni fortfarande pushat postflop om ni suttit i position?? Preflop??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Händer som dessa är riktigt svåra.

Hade ens stack varit grundare hade jag instaställt, men nu görs allt svårare.

 

Att vi kommer att sitta ur position postflop samt att lucinka synat gör att jag pushar denna hand pf. Som spelat, cr allin.

 

Hade ni fortfarande pushat postflop om ni suttit i position?? Preflop??

 

Vad vill vi uppnå med att gå all-in? vilka händer skulle syna en sån rejäl raise? känns som det enda man får syn av är händer som slår oss.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill vi uppnå med att gå all-in? vilka händer skulle syna en sån rejäl raise? känns som det enda man får syn av är händer som slår oss.

 

 

Jag är inne på samma linje som MrKeen. Vad får vi syn av förutom händer som slår oss om vi går AI pre?

 

Jag tycker helt klart att syn är bättre i sådant fall, oddsen är ju bra och det kostar bara 150 till för syn. Vi spelar för set eller kanske överpar som nu. Träffar vi set så är det ju ett angenämnt problem om hur vi får in keramiken i mitten. Kommer det överkort på brädan är check/fold ett bra alternativ. Som spelad nu och med den floppen undrar jag också varför en push är att föredra, känns ju också som att det enda vi får syn av är bättre händer. Varför inte spela handen försiktigt och lägga ett 1/2 pot bet, sitter fi tomma lägger de väldigt ofta i detta läge, slår de om kan vi lägga. Synas det och vi får se turn får vi ta nytt beslut då.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Känns som att AI pre är bäst spel, även om det är lite smått olustigt.

Men vi har 825 smaskiga marker att plocka upp.

 

och typ 3600 att torska. Visst vi kanske får syn av både det ena och det andra som Ax, KJ, KQ men vi lär ju helt klart få syn av QQ+ så är det värt det?? Vi har både en miniraise och syn innan oss. Med så här djupa stackar borde ett alternativ vara att ta det lite coolers, eller??

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och typ 3600 att torska. Visst vi kanske får syn av både det ena och det andra som Ax, KJ, KQ men vi lär ju helt klart få syn av QQ+ så är det värt det?? Vi har både en miniraise och syn innan oss. Med så här djupa stackar borde ett alternativ vara att ta det lite coolers, eller??

 

//Matte

 

HERO: checks

DEVILDOG1979: bets 450

lucinka: folds

 

betyder väl att det bara är Hero kvar i handen? (förutom fi). Men jag håller med dig, trycka in allting som Chipleader mot halvt pottbet av personen som har precis mindre marker än dig själv känns ... lite farligt :P så jag ser det mer som en fundering om det är bättre att bara syna eller höja och hur mycket bör man isåfall höja? iaf så som handen är spelad.

 

EDIT. förstod nu att du mena pf-spelet :D då håller jag med dig, syn o chill räcker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

och typ 3600 att torska. Visst vi kanske får syn av både det ena och det andra som Ax, KJ, KQ men vi lär ju helt klart få syn av QQ+ så är det värt det?? Vi har både en miniraise och syn innan oss. Med så här djupa stackar borde ett alternativ vara att ta det lite coolers, eller??

 

//Matte

 

Tvivlar på att vi är uppe mot JJ+ särskilt ofta. Tvivlar dessutom på att vi får syn av Ax där x < T eller av KQ.

Det är ingen jätteklar push som jag ser det, men det är en push.

 

Som spelat så känns CRAI på flop jättefint.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar på att vi är uppe mot JJ+ särskilt ofta. Tvivlar dessutom på att vi får syn av Ax där x < T eller av KQ.

Det är ingen jätteklar push som jag ser det, men det är en push.

 

Som spelat så känns CRAI på flop jättefint.

 

Så vi har 1350 i potten och har invester 300 och höjer med 3350, med den höjningen antar jag (?) att alla sämre händer kommer lägga sig och 1010+ synar, men du anser att fi har det så sällan att det ändå är +ev?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad vill vi uppnå med att gå all-in? vilka händer skulle syna en sån rejäl raise? känns som det enda man får syn av är händer som slår oss.

 

Jag vill inte ha syn i detta läget. Anledningen till att jag ställer är att det som Eury skrev finns 825 marker att plocka (över 20% av ens stapel). Jag slipper även ta svåra beslut på floppen. Vad gör du tex om ett överkort kommer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vill inte ha syn i detta läget. Anledningen till att jag ställer är att det som Eury skrev finns 825 marker att plocka (över 20% av ens stapel). Jag slipper även ta svåra beslut på floppen. Vad gör du tex om ett överkort kommer?

 

jo jag är med på att synar man finns det mycket skrämselkort på turn, men vilka händer får vi att lägga sig med AI som inte viker mot en 1000-raise?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tvivlar på att vi är uppe mot JJ+ särskilt ofta. Tvivlar dessutom på att vi får syn av Ax där x < T eller av KQ.

Det är ingen jätteklar push som jag ser det, men det är en push.

 

Som spelat så känns CRAI på flop jättefint.

 

Det kanske är sant att vi inte är uppe mot JJ+ så ofta, men det kan vara ett dyrt sätt att ta reda på det. Vi kan ju lika gärna var uppe mot låga och mellan PP (större risk/chans mot mellan kanske), men då har vi 9 på flopp att vara oroliga för och kanske även 45 om dock inte så troligt.

 

Som spelat nu så är nog en CRAI inte helt dum, men jag vet i fan. Vilka händer som har oss slagna får vi att lägga sig med en CRAI som vi inte får att lägga med ett bet på typ 1200? Eftersom vi missat set, och inte tog chansen att beta flop för att få reda på lite mer om var vi står i handen så tycker jag fold kan vara helt ok.

 

//Matte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I mina ögon måste vi CRAI på floppen. Annars finns det ju ingen mening med att bara syna pre. Vilka floppar hade varit bättre?

 

Vi kommer för övrigt OFTA få syn av sämre händer. Det är en $10 SnG vi pratar om.

 

Men som sagt, gråtpush pre känns lite bättre, även om det är med gråten i halsen som sagt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...