Gå till innehåll

Poker - byebye


SaganSlut

Recommended Posts

Nu blir det en sådan "diskussion" där alla springer åt samma håll, de som inte håller med korsfästs och utmålas som kättare.

 

Man är inget proffs bara för att man vinner några turneringar, och man är ingen spelmissbrukare för att man gulat kontot några gånger. Att du ska sluta helt med poker tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Det klassiska att säga att "förnekelse är typiskt för missbruk" är ju ett moment 22, hur ska man kunna säga nej liksom, hur ska man kunna möta ett sådan påstående?

 

Enligt socialstyrelsens riktlinjer skulle de flesta i vårat land vara alkoholister, de som har rökt på en gång är för alltid fast i knarket osv.

 

Det du behöver är lite mera insikt om BR-management samt ge mer info till frugan om vad poker är. Ge inte upp bara, utan lös det här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 100
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Nu blir det en sådan "diskussion" där alla springer åt samma håll, de som inte håller med korsfästs och utmålas som kättare.

 

Man är inget proffs bara för att man vinner några turneringar, och man är ingen spelmissbrukare för att man gulat kontot några gånger. Att du ska sluta helt med poker tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Det klassiska att säga att "förnekelse är typiskt för missbruk" är ju ett moment 22, hur ska man kunna säga nej liksom, hur ska man kunna möta ett sådan påstående?

 

Enligt socialstyrelsens riktlinjer skulle de flesta i vårat land vara alkoholister, de som har rökt på en gång är för alltid fast i knarket osv.

 

Det du behöver är lite mera insikt om BR-management samt ge mer info till frugan om vad poker är. Ge inte upp bara, utan lös det här.

 

Helt rätt, uppmana honom till att sätta in mer pengar! Denna gång kanske de går..?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, huvudet på spiken, precis så är det (tycker jag, sedan kan man se säkerligen se det på på fler sätt)

 

Dock, prata med henne njaeee, hon tycker att hon redan gett mig den chansen och den förbrukade jag med att inte sköta det vilket jag förstår.

 

Det är klart att det inte är så, du spelar ju med pengar som du inte har råd att förlora. Förmodligen är du inte en vinnande spelare och om du ändå skulle vara marginellt vinnande är det knappast värt det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärpning för H-lvete!!

 

 

 

Detta har egentligen inget med ditt inlägg south:) Men du verkar bry dig. Och det handlar mitt inlägg om :)

 

Du betere dig som en alkoholist, en beroende narkoman etc. Du är spelberoende. Men faktum är att jag till skillnad mot andra här inte orkar med idioter. Jag har sett alkoholism på nära håll. Det kan förstöra år av ens liv om man bryr sig om en människa. Och sådant skit slösar jag inte min tid på mer.

 

Men för dina barns skull. SLUTA!

 

Eller skilj dig. Sedan kan du ta dem krediter du vill. Och spela dig totalt pank och sedan hej då med dig.

 

Ring numret, sök hjälp och ge fan i att komma med dumma ursäkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det en sådan "diskussion" där alla springer åt samma håll, de som inte håller med korsfästs och utmålas som kättare.

 

Man är inget proffs bara för att man vinner några turneringar, och man är ingen spelmissbrukare för att man gulat kontot några gånger. Att du ska sluta helt med poker tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Det klassiska att säga att "förnekelse är typiskt för missbruk" är ju ett moment 22, hur ska man kunna säga nej liksom, hur ska man kunna möta ett sådan påstående?

 

Enligt socialstyrelsens riktlinjer skulle de flesta i vårat land vara alkoholister, de som har rökt på en gång är för alltid fast i knarket osv.

 

Det du behöver är lite mera insikt om BR-management samt ge mer info till frugan om vad poker är. Ge inte upp bara, utan lös det här.

 

Kanske dags för att spärra lite folk?

 

Detta inlägg är ju på gränsen till misshandel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Någon som är intresserad av uppföljning på det hela?

 

Här kommer det iaf.

I samband med julen så köpte jag en grej på Siba och fick ett mastercard på köpet, varan blev billigare om man tog detta mastercard som är gratis.

Fast det blev inte så mkt billigare i slutändan ändå va?

Nästa gång kanske du ska betala dom dära extra slantarna o skippa kortet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har svårt att släppa visionen att jag kan vinna mycket

 

Jag har bittert fått erfara att man inte är en vinnande spelare ifall man inte kan hantera tilten. Alla kan ju ha tur och få rusher, det är ju därför det går för proffsen att försörja sig på fisk som tänker "jag vann ju förut".

 

Hoppas du ringt stödlinjen och slutar spela för gott. GL GG NO RE!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fortsätt spela då, fortsätt ljuga, och riskera att förlora allt. Du är ju en gambler, säger du, så gambla med ditt liv, då.

 

Med mitt liv? Är inte det att ta i lite för mycket?

 

För övrigt vad är det som gör mig till missbrukare? Vem bestämmer det?

Är det för att jag smyger med det? Är det för att jag torskar o fortsätter sätta in pengar?

 

Jag vet inte vad jag är men tendenser till missbruk har jag absolut. Jag säger inte att jag inte är missbrukare. Att jag satt in på kredit (det glömde jag nämna) är oxå irrelevant då anledningen till att ajg gjorde det var för att sambon inte ser några kontoutdrag på det kortet. Sedan att det är på kredit har egentligen inte varot några problem förutom inbetalningen sen då...

 

Det är inte att ta i nånstans, eller det beror ju på hur du definerar ditt eget liv. Om Sambon och barnen inte kan räknas som ''ditt liv'' så fine då kanske det var lite överdrivet. Men jag ser inte någon positiv framtid för dig så länge du spelar poker, är det inte pengarna du förlorar så är det tillslut familjen. Hoppas för din egen och för din familjs skull att du tar dig i kragen och lägger drömmarna om pokermiljoner på hyllan för du kommer garanterat ångra dig.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu blir det en sådan "diskussion" där alla springer åt samma håll, de som inte håller med korsfästs och utmålas som kättare.

 

Man är inget proffs bara för att man vinner några turneringar, och man är ingen spelmissbrukare för att man gulat kontot några gånger. Att du ska sluta helt med poker tycker jag är alldeles för tidigt att säga. Det klassiska att säga att "förnekelse är typiskt för missbruk" är ju ett moment 22, hur ska man kunna säga nej liksom, hur ska man kunna möta ett sådan påstående?

 

Enligt socialstyrelsens riktlinjer skulle de flesta i vårat land vara alkoholister, de som har rökt på en gång är för alltid fast i knarket osv.

 

Det du behöver är lite mera insikt om BR-management samt ge mer info till frugan om vad poker är. Ge inte upp bara, utan lös det här.

 

Kanske dags för att spärra lite folk?

 

Detta inlägg är ju på gränsen till misshandel

 

 

Ja en spärr vore inte helt fel asså.. Misshandel tycker jag är i underkant, detta är ren och skär tortyr och ett av de mest opassande inlägg jag sett här på forumet..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte helt sant. Dessutom skapar det lite extra spänning i tillvaron att leva i förnekelse och livslögn.

 

Jag tycker det är fånigt att uppmana människor att tala sanning. Det finns inget egenvärde i det. Tvärtom, ett nät av lögner kan gynna individen.

 

Är du seriös...?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...
Sture och ronna, Alla åsikter är ok så länge de inte strider mot era egna? Ni är bra på att räta er i ledet och ropa på straff för de oliktänkade, ni hade passat bra i tyskland på 30-talet.

 

Förstår inte riktigt heller uppståndelsen kring det som hänt. Hur många historier

som dessa finns det inte annars, mörkerantalet måste ju alltså vara enormt.

Det här är en spelare som hör till de som vunnit på poker. Att kalla honom spelmissbrukare, visst, inte fel då han ljugit osv, men ni som skriver och är vinnande, känner ni inte någon sorts dubbelmoral då ni sätter er ner vid pokerbordet ikväll och plussar några 100$ på någon fisk ni får tiltad. Det är såna här ni tar pengarna av.

Om ni verkligen skulle bry er så skulle NI VINNANDE sluta med poker..

 

Det är bara säga grattis till det du vunnit, gör något kul för pengarna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det är bra att du förstår att DU har problem.

 

Kan ändå säga att du är ett RIKTIGT SVIN, När man ljuger för sin sambo/fru för att få spela osv...då är det fasiken illa.

 

Ledsamt är att du är inte ensam,Kan lova dej 1 sak till 100% det som kommer hända dej är antingen slutar du spela och har något kvar i livet eller så kommer du sitta en regnig/solig dag ensam i en sketen lägenhet med varken barn eller sambo....

 

Valet skulle ju för mej vara enkelt, vad det blir för dej tja vem vet...kanske du kan spela ihop en ny familj?

 

 

Hårda ord? inte direkt uppenbart att du behöver en hård spark både fram&bak

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste säga att det är bra att du förstår att DU har problem.

 

Kan ändå säga att du är ett RIKTIGT SVIN, När man ljuger för sin sambo/fru för att få spela osv...då är det fasiken illa.

 

Ledsamt är att du är inte ensam,Kan lova dej 1 sak till 100% det som kommer hända dej är antingen slutar du spela och har något kvar i livet eller så kommer du sitta en regnig/solig dag ensam i en sketen lägenhet med varken barn eller sambo....

 

Valet skulle ju för mej vara enkelt, vad det blir för dej tja vem vet...kanske du kan spela ihop en ny familj?

 

 

Hårda ord? inte direkt uppenbart att du behöver en hård spark både fram&bak

Dr.Phil?

 

Herregud, han har ju redan insett att han har ett problem.

Varför skall ~ 50 st i denna tråden tala om för honom vad och hur han skall bära sig åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och?

 

Av hans brev har han redan insett 10ggr att han har problem, men spelade ändå...tror du själv att man bara för man inser att man har problem kan sluta?

 

Varför skriva här om det? vill han ha empati? vad tror du mörkertalet är?

 

Föresten kanske du skulle läsa min post igen,jag nämner inte ett ord hur/vad han ska göra...skriver helt enkelt bara kortfattat att han är en stor idiot..Vilket av hans brev jag tror han kommer förbli...vore bra om han sambo lessnar med och sparkar ut han

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förstår inte riktigt heller uppståndelsen kring det som hänt. Hur många historier

som dessa finns det inte annars, mörkerantalet måste ju alltså vara enormt.

Det här är en spelare som hör till de som vunnit på poker. Att kalla honom spelmissbrukare, visst, inte fel då han ljugit osv, men ni som skriver och är vinnande, känner ni inte någon sorts dubbelmoral då ni sätter er ner vid pokerbordet ikväll och plussar några 100$ på någon fisk ni får tiltad. Det är såna här ni tar pengarna av.

Om ni verkligen skulle bry er så skulle NI VINNANDE sluta med poker..

 

Det är bara säga grattis till det du vunnit, gör något kul för pengarna.

 

Tanken är väl att man inte ska skada folk när man tar deras pengar, man tänker ju inte direkt att när man vinner så förstör man deras liv. Helst vill man ju att de man spelar mot bara är nöjesspelare som inte tar förluster alltför hårt. Men självklart kan ens vinster då och då vara ifrån en spelmissbrukare som förstör /förstört sitt liv på poker, något som kan ursäkta en i det fallet är att någon annan ändå skulle ha tagit hans pengar vid något annat tillfälle och orsakat samma förödelse för honom. Så det behöver inte handla om dubbelmoral om man vill hjälpa de som har det riktigt sketet me poker men samtidigt ta deras pengar när man väl befinner sig på borden

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är väl att man inte ska skada folk när man tar deras pengar, man tänker ju inte direkt att när man vinner så förstör man deras liv. Helst vill man ju att de man spelar mot bara är nöjesspelare som inte tar förluster alltför hårt. Men självklart kan ens vinster då och då vara ifrån en spelmissbrukare som förstör /förstört sitt liv på poker, något som kan ursäkta en i det fallet är att någon annan ändå skulle ha tagit hans pengar vid något annat tillfälle och orsakat samma förödelse för honom. Så det behöver inte handla om dubbelmoral om man vill hjälpa de som har det riktigt sketet me poker men samtidigt ta deras pengar när man väl befinner sig på borden

 

skillnaden på vanliga nöjesspelare och vanliga "spelmissbrukare" som den här killen är inte så stor...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Sådär ja, har nu kommit till insikten att jag vill adrig mer se ett pokerbord (online främst, live med kompisgänget är fortfarande OK)

 

Vad har hänt undrar ni säkert?

 

Joo, enormt mycket! Berg och dalbana allover the place.

 

Mastercardkortet som jag lirat på (har kredit och därav får inte sambon se kontoutdragen som när hon loggar in på fsb nätbanken med min dosa för att pröjsa räkningarna) hade jag en skuld på några tusen som jag berättat om tidigare. Jag lyckades vinna så jag hade en rulle på ~3500€. Bra då haed jag ju pengar för att göra min poker skuldfri. Mmhh men eftersom jag inte visste hur jag rent praktiskt (om jag skulel öppna konto på annan bank eller låta kompis betala åt mig) skulla ordna med att betala denna räkning så sköt jag upp det. DEt slutade med som ni kan ana, jag gulade !!!

 

Ok, kredit kvar på kortet, in med 150€ eller nåt sådant. Än en gång lyckas jag få upp till 3000€ !!! (båpda dessa på NLTH 1/2 och en del 2/4) Nu var edt prio 1 att få pokern betald. Börjar skotta på 10/20 5 Card draw och torskar givetvis mycket där. Kommer inte ihåg riktigt allt men jag gulade igen så när som på 400€.

 

ok 400€ är alltid nåt, jag har byggt rullar från 14€ till över 2000€ tidigare...

 

Och visst, en tredje gång lyckas jag !! Allt på samma dag, en dag där jag ligger o sniffar på TOP10 listan winners på b2b med 2,8k € (den bästa dagen i min karriär). Dessa 2,8k€ vann jag på 1/2 texas HU samt 6manna under 3-4 timmar. Under kvällen så torskar jag hela skiten igen, kommer inte ihåg på vilka blinds men skottning var inte en bidragande orsak.

 

Har 200€ kvar på neteller som jag beslutar mig för att lira på potraiser för deras 100% 200€bonus för 1850vip. Detta var iförrgår, allt går åt helvete på detta konto på potraiser. Jag torskar int erullen 1 eller 2 gånger, nej under gårdagen och idag så sätter jag in summor om 100-150€ i några omngångar. Kollade nu i efterhand på fsb att summan är ~14500 SEK på två dagar! !! Men visst fan lyckades jag clreara bonusen :shock:

 

Så när bonusen nu kom till kontot så hade jag 850€. Funderade på om jag skulle ta hem det för att täcka en del av förlusten, beslutade mig för att 8000sek hit eller dit kvittar. JAg vill kvitta hela skulden.

 

Hur det gick? Precis, gulade för ca 1 h sedan.

 

Känslan? Känner en total avsky för onlinepoker, känner mig inte självmordssugen eller något sådant utan mer likgiltighet för pengarna. Det är en stor summa för mig men shit happens. Till på råga på allt så har jag ju fortfande även kreditkortsskulden på ca 13000.... På 2 månader har jag alltså torskat ca 27000sek *fyyy faaan*. Pengar som jag alltså måste sätta in, inte pengar som jag vunnit av andra.

 

Under denna period har jag alltså haft 3st rulalr på vardera 3k€ i snitt. Gulat samtliga. Som sagt har det hänt extremt mycket med rullen fram o tillbaka och jag har bara berättat det jag kommer ihåg samt en kortare version..

 

Ikväll ska jag bekänna för sambon.

 

Onlinepoker kan dra åt helvete.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glömde säga att jag tog kontakt med de renodlade pokerkontakterna som jag har på min msn o berättade läget och raderade samt blockade dem på min msn. Vill helt enkelt komma så lång bort från onlinepokern som möjligt.

 

En av de kontakterna lät jag dock vara kvar då han själv varit inne i ett spelmissbruk och här tänkte jag att han kanske kan vara ett stöd ibland.

 

Idag kom det som ett brev på posten, 10$ gratis no deposit bonus på mitt gamla avdankade absolute poker konto. Kommer att spela den faktiskt, in på microlimit och försöka dubbla några gånger. Kommer antagligen att gula efter 10 händer men so what...

 

Erkände för damen igår kväll, det blev en lång natt med gråt/ursäkter/förklaringar från oss båda, men givetvis mest från mig.

 

Det värsta är inte pengarna säger hon, även om pengarna också gör ont, utan det är tilliten till mig som hon känner nästan försvann där. Dock så "rensades" luften och jag hoppas vi gär stärkta ur detta.

 

Onlinepokern kan som sagt dra åt helvete, jag kommer inte att sätta in mer pengar på poker. Får jag fler no-deposit bonusar kommer jag dock att spela dem men inte på något sätt grinda utan mer kvitt/dubbelt-spel .

 

ps. publicerar mitt nick på b2b: XX

En del av er känner kanske igen nicket och tänker " den sopan, ja det avr då inte så konstigt med tanke på hur han spelade"

Medan en del andra tänker "shiiit, gulade han och spelproblem dessutom, han som bustade mig på några inköp"

 

Jag hade som sagt en del riktigt bra dagar men många också där allt gick åt helvete. Beror på när ni mötte mig... Anyway så var det sista gången...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...