Hero999 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 #Game No : 5566580313 ***** Hand History for Game 5566580313 ***** $1000 NL Texas Hold'em - Sunday, January 07, 18:19:55 ET 2007 Table Table 126857 (No DP) (Real Money) Seat 5 is the button Total number of players : 6 Seat 3: mancho822 ( $706.95 ) Seat 4: hgvkhygfnbkj ( $1071 ) Seat 5: xxMatSon ( $1443.50 ) Seat 6: mo4dave ( $569 ) Seat 1: Arrax2 ( $1000 ) Seat 2: HERO( $1003.75 ) mo4dave posts small blind [$5]. Arrax2 posts big blind [$10]. ** Dealing down cards ** Dealt to HERO [ Tc Th ] HERO raises [$35] mancho822 calls [$35] hgvkhygfnbkj folds xxMatSon folds mo4dave folds Arrax2 folds ** Dealing Flop ** [ 7d, 2d, 7h ] HERO bets [$45] mancho822 calls [$45] ** Dealing Turn ** [ 4s ] HERO bets [$167] mancho822 raises [$390] Har precis satt mig och har inga reads. Jag var uppe och testade lite på 5/10 och har inte många spelade händer på denna nivå. Är det vekt att folda här med 10,10 eller ska man ställa med tanken på färgdraget? Citera
Kenan83 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 hmm jobbigt läge. Det är över min nivå så jag överlåter analysen åt duktigare spelare, men varför bettar du så lite på flopp? Potten är på $85 och du bettar $45? Känns ganska onödigt om du inte har en jättebra read eller grillar en fälla. Känns som om han kommer raisa turn där ganska ofta om du håller på o bettar som du gör. Citera
Ignatius Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 På NL50 där jag spelar betyder linjen syn flopp, rasie turn ofta stål, så mitt normalspel på den nivåen är fold. Citera
Okok Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Beta ~70 på floppen. Checka turn. Syn/fold beroende på read. Ingen read.. syn oftast. Omvärdera river. Citera
dansk111 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 skulle kunna vara vad som hälst.. med tanke på en så låg bet pre (3.5gånger bb) så svårt att säga... kan till o med vara ett stege drag som han pressade med... Citera
Kenan83 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 skulle kunna vara vad som hälst.. med tanke på en så låg bet pre (3.5gånger bb) så svårt att säga... kan till o med vara ett stege drag som han pressade med... Ska man verkligen höja mer pre där. Känns som 3-4bb är ganska lagom, han är ju UTG trots allt. Citera
dansk111 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Ska man verkligen höja mer pre där. Känns som 3-4bb är ganska lagom, han är ju UTG trots allt. jag skulle göra det om jag vill vara jätte säker på att man TT är bäst i det läget så e det klart för dte var ju det han ville veta... nu kan han inte sova för att han undrar var den bäst eller inte... Citera
all_ur_horses Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 jag skulle göra det om jag vill vara jätte säker på att man TT är bäst i det läget så e det klart för dte var ju det han ville veta... nu kan han inte sova för att han undrar var den bäst eller inte... Försvinn. Citera
Kenan83 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 jag skulle göra det om jag vill vara jätte säker på att man TT är bäst i det läget så e det klart för dte var ju det han ville veta... nu kan han inte sova för att han undrar var den bäst eller inte... Hur mycket tycker du att man ska höja då? Citera
sorkenkk Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 jag skulle göra det om jag vill vara jätte säker på att man TT är bäst i det läget så e det klart för dte var ju det han ville veta... nu kan han inte sova för att han undrar var den bäst eller inte... Varför är inte du avancerad skribent? Citera
dansk111 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 men personligen så spelar jag inte på samma sätt, jag spelar inte som han och tycker att man ska chansa på att kanske ha bäst hand, personligen så spelar jag bordet mer en vad han tyligen gör!!.... Men det e ju en smaksak.. Han har nog spelat poker ett tag så han lär ju inte ändra sin stil häller... Citera
Kenan83 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 men personligen så spelar jag inte på samma sätt, jag spelar inte som han och tycker att man ska chansa på att kanske ha bäst hand, personligen så spelar jag bordet mer en vad han tyligen gör!!....Men det e ju en smaksak.. Han har nog spelat poker ett tag så han lär ju inte ändra sin stil häller... Men om vi säger att du höjer 6-7bb, vilka händer tror du att du får syn av? Citera
dansk111 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 mm precis ingen 7a skulle gå med och det var ju dte han var rädd för, hade han höjt mera så vet han ju att dte inte finns någon 7a på killen hand! men det e som man vill Citera
sorkenkk Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 mm precis ingen 7a skulle gå med och det var ju dte han var rädd för, hade han höjt mera så vet han ju att dte inte finns någon 7a på killen hand!men det e som man vill Så du tycker att man ska höja mer så man inte får med sig för dåliga händer? Citera
Kenan83 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 mm precis ingen 7a skulle gå med och det var ju dte han var rädd för, hade han höjt mera så vet han ju att dte inte finns någon 7a på killen hand!men det e som man vill Det är nog jävligt liten chans att Fi har en 7, i så fall 77. Det jag menade var att om du höjer så mycket så får du bara syn av händer som slår dig, allså händer som är bättre än TT. Men det är ju meningslöst att förtsätta prata med dig om denna hand verkar det som. Citera
dansk111 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 men varför ska du spela mot dåliga händer??? du vinner väl mera cash när du kör mot dom bra eller?? du vill ju inte bli bustad av någon som drar en triss mot dinna AA KK QQ JJ det suger ju eller??? Citera
Kenan83 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 men varför ska du spela mot dåliga händer??? du vinner väl mera cash när du kör mot dom bra eller?? du vill ju inte bli bustad av någon som drar en triss mot dinna AA KK QQ JJ det suger ju eller??? lol? Citera
sorkenkk Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 men varför ska du spela mot dåliga händer??? du vinner väl mera cash när du kör mot dom bra eller?? du vill ju inte bli bustad av någon som drar en triss mot dinna AA KK QQ JJ det suger ju eller??? Du bör nog läsa NL Holdem delen i Super System 2... Citera
Kenan83 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Du bör nog läsa NL Holdem delen i Super System 2... eller pokerhandboken av Dan Glimme Citera
dansk111 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 aa jag ska nog läsa den på flyget på ons.. hoppas den e lika bra som 1:an:-) Citera
sorkenkk Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 eller pokerhandboken av Dan Glimme Jag tror nog tyvärr att det är den boken han läst på för hårt och inte ägnat tid åt annan bra pokerlitteratur. Citera
Sylwester Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 aa jag ska nog läsa den på flyget på ons.. hoppas den e lika bra som 1:an:-) Det här är ett av de bästa inläggen jag läst på PF. Citera
Kenan83 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 aa jag ska nog läsa den på flyget på ons.. hoppas den e lika bra som 1:an:-) Den är lika bra men det kan vara för att det är nästan samma bok, inte mycket nytt. Men läs du den Citera
sorkenkk Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Det här är ett av de bästa inläggen jag läst på PF. wörd Citera
dansk111 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 undar om man hinner bränna igenom den på en 32tim flyg....ska prova iallla fall... Citera
Recommended Posts