ZizziRoger Postad 18 Januari , 2007 Rapport Postad 18 Januari , 2007 Väldigt skumt ställ av killen preflop, inte så svår syn för mig. Du är medveten om att du gjorde exakt samma ställ med KK på HH innan denna handen va? GL i fortsättningen! Citera
urmy Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 Hehe aa jag såg det SJukt motrigg igår, ska försöka ta tag i det idag, wish me luck Citera
urmy Postad 18 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 18 Januari , 2007 Alright, slaskade vdiare på everesti hopp om att hitta plusset! Räknade ihop lite igår och såg att jag bara hade backat 222, och att några siffror hade blivit fel i hela tilten. Hur som helst, spelade hyfsat stabilt idag, men blev ändå rätt utdragen stundtals, något sämre än neutral tur idag kände jag. Slutade iaf 355 upp, då var detta även inklusive en bonus på 150 dollar. Gårdagen är reparerad, och jag ska aldrig gnälla mer i dagboken.... ? Br ligger just nu på $5165 Spelvinst sen 1a januari: 1094 (inkl. någon everest bonus), sedan RB på 557, så totalt 1650 ca, godkänt. 350 till behövs för att hålla månadssnittet, verkar inte helt orimligt. Blir nog liter mer grind ikväll, får se om det blir everest eller FT då. over and out. Citera
urmy Postad 19 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 19 Januari , 2007 Blev ingen kvällsgrind igår, körde på diag istället. Följande hand var bland de första jag spelade, optimisktiskt att syna floppen? Tveksam på om det är bra spel, men det finns ju den hel del donkeys på everest, samt att hans bet kändes som att han bara ville ha ut mig ur potten. Inledande spel 992240620. pokervos sitter vid 0 med $157,13. urmyrakeback sitter vid 1 med $97,50. Sanor sitter vid 2 med $179,48. Vikna sitter vid 3 med $25,38. buzzfluzz59 sitter vid 4 med $19,11. cmaarten sitter vid 5 med $95,86. Dealern sitter vid 5. pokervos lägger en blind på $,50. urmyrakeback lägger en blind på $1. (urmyrakeback ges Jk Jr.) Före floppen: Sanor foldar. Vikna foldar. buzzfluzz59 synar med $1. cmaarten foldar. pokervos synar med $,50. urmyrakeback satsar $3. buzzfluzz59 synar med $3. pokervos synar med $3. Floppen kommer upp 10h 2k 9h. pokervos checkar urmyrakeback satsar $9. buzzfluzz59 synar med $9. pokervos höjer med $11. urmyrakeback synar med $11. buzzfluzz59 går all-in med $6,11. Turnkortet kommer upp 2s. pokervos går all-in med $133,13. urmyrakeback går all-in med $73,50. $59,63 skjuts över till pokervos. Kortvisning: pokervos visar 6h 7h. Par i tvåor - 2k 2s 10h 9h 7h urmyrakeback visar Jk Jr. Två par, knektar och tvåor - Jk Jr 2k 2s 10h buzzfluzz59 visar Qk Ah. Par i tvåor - 2k 2s Ah Qk 10h Riverkortet kommer upp 3k. pokervos: Par i tvåor - 2k 2s 10h 9h 7h urmyrakeback: Två par, knektar och tvåor - Jk Jr 2k 2s 10h buzzfluzz59: Par i tvåor - 2k 2s Ah Qk 10h urmyrakeback vinner potten på ($57,33). urmyrakeback vinner potten på ($153,78). Citera
urmy Postad 20 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 20 Januari , 2007 580 ner idag, mindre lyckad session. Väldigt utrdagen, men även lite tilt gjorde denna session till en katastrof. Kör lite full tilt nu, hoppas att det kan vända. Citera
Duddis Postad 21 Januari , 2007 Rapport Postad 21 Januari , 2007 Lirar också nl100 på everest och fulltilt och plussar bra på everest men har jättestora problem på ftp. Några tips på skillnader? , bara jag som upplever spelarna mer trixiga på ftp? Citera
urmy Postad 21 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2007 Lirar också nl100 på everest och fulltilt och plussar bra på everest men har jättestora problem på ftp. Några tips på skillnader? , bara jag som upplever spelarna mer trixiga på ftp? Everest anser jag att motståndet är mkt mer random på FTP gäller det att vara lite klurig, varieta bets osv. Skillnaden är rätt stor på de båda klienterna, däremot så är FTPs klient så mkt skönare än everest. Aja, denna helg var ju ingen höjdare. Slutade 1k ner för fredagskvällgrindet och lite daggrind på lördagen. Fet svacka, riktigt besviken men samtidigt frustrerad då jag vet att 90% av dom större potterna jag förlorade så var jag favorit. Nevermind, thatäs poker, tar ett litet break tills nu i veckan, tar å pluggar lite, sen får vi se hur allt blir. Surt för månadesresultatet bara Citera
freddola Postad 21 Januari , 2007 Rapport Postad 21 Januari , 2007 urmyrakeback har sett dig spela lite på everest. Nickar Kringlarn o börja där för ca 1 vecka sen. Vem vet vi kanske ses mer på bordena. Citera
urmy Postad 21 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 21 Januari , 2007 Ja det lär vi göra, har en sjuk badstreak just nu, hoppas det vänder snart. Spelar jag rätt här? Synar jag stället? Inledande spel 1000912891. Mac-Loud sitter vid 0 med $331,85. ilGrandel sitter vid 1 med $206,40. pioux sitter vid 2 med $28,74. urmyrakeback sitter vid 3 med $100. snatcheroony sitter vid 4 med $78,76. nl.sjors sitter vid 5 med $316,16. Dealern sitter vid 5. Mac-Loud lägger en blind på $,50. ilGrandel lägger en blind på $1. (urmyrakeback ges Kh Ks.) Före floppen: pioux foldar. urmyrakeback höjer med $2,50. snatcheroony synar med $3,50. nl.sjors synar med $3,50. Mac-Loud foldar. ilGrandel synar med $2,50. Floppen kommer upp Qs 8s 2k. ilGrandel checkar urmyrakeback satsar $11. snatcheroony foldar. nl.sjors foldar. ilGrandel synar med $11. Turnkortet kommer upp 9s. ilGrandel checkar urmyrakeback satsar $25. ilGrandel höjer med $86,50. Citera
urmy Postad 22 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 22 Januari , 2007 Yay, jag är ingen fisk längre, jag har hittat plusset! Slaskade på everest igår och idag, hittade plusset på 131 igår, samt 199 idag. Totalt sen tilten i helgen: $330 Har nästan clearat en bonus, målet är att ha 5k i rullen innan slutet av månaden. Br just nu: $4370 Kommer lite HHs sen, när jag hittar några. Citera
Luap Postad 24 Januari , 2007 Rapport Postad 24 Januari , 2007 Var är alla HHs? Uppdatera oftare din fisk! Jag vill veta hur det går för dig! Citera
urmy Postad 25 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 25 Januari , 2007 Segaste sessionen på LÄNGE. 3 timmar lirade jag ca, kanske lite mindre men skitsamma. Resultat: -$51 Rikgit segt, byggade bra i början, var ca 200 upp, sen fick jag några rikigtiga beats, en AK där river gör att följande ligger på brädan i en 18 bb reraisad pot, med en shortis och en reg stack kille: 2345Q Jag har ju bottenstegen, så det blir värdebet på river, han ställer, ca miniomslag. Synar ner, han sitter såklart på 66 i en 18,5bb reraisad pot. Kul jul backade galet där, sen var väl resten en blandning av småtilt och oflyt. Helt kallt 1½ efter det, så det sög verkligen. Aja det kommer fler dagar, msåte ju vinna om man fattar rätt beslut i längden. over and out from da fisk, HHs kommer när jag plussar Citera
urmy Postad 27 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 27 Januari , 2007 Okej, lirade lite igår, plussa 173 efter min minisession på 30 min. Slaskar vidare idag, är väl lite upp. Hm, synar man här? Känns som att han skriker set, eller så är han rädd för färgen, men det känns ju som att jag har reppat en hyfsat stark hand. Killen håller väl standard TAG lingen enligt min read. Inledande spel 1029120429. The__n00b sitter vid 0 med $101,58. QUATTROUNO sitter vid 1 med $95,25. cantinero sitter vid 2 med $127,28. Bartini sitter vid 3 med $62,78. Kaffedopp sitter vid 4 med $100. urmyrakeback sitter vid 5 med $157,79. Dealern sitter vid 2. Bartini lägger en blind på $,50. Kaffedopp lägger en blind på $1. (urmyrakeback ges Ks Kk.) Före floppen: urmyrakeback höjer med $2,50. The__n00b synar med $3,50. QUATTROUNO foldar. cantinero foldar. Bartini synar med $3. Kaffedopp foldar. Floppen kommer upp Js 9h 4s. Bartini checkar urmyrakeback satsar $8. The__n00b höjer med $8. Bartini foldar. urmyrakeback höjer med $27. The__n00b går all-in med $82,08. Och jag steker och gör vad? Luktar 99. Kanske öppen pipa + färdrag? Skulle jag spelat annorlunda? Citera
freddola Postad 27 Januari , 2007 Rapport Postad 27 Januari , 2007 Känns som du är duktigt slagen. Enda han kan ha är väll A-J. Om du hittar folden är det nog det rätta draget, själv hade man nog kanske betalat av... Citera
urmy Postad 28 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 28 Januari , 2007 Aa, jag hittade folden, kändes som att om jag slog om igen, och fick en syn så var jag kanske med i leken, men pushar han så är jag väl troligtvis slagen, så jag gick på magkänslan å slängde handen. Kändes surt, aldrig lätt att slänga höga PP utan överkort på brädan, men det är ju som sagt inte så många händer jag leder över där. Slutade för övrigt +$250 igår under min minisession innan krogen, började med att dippa 100 första händerna, rushade sedan 350 sista halvtimmen, rätt gött. Krogen var rätt nice också, slängde bort 200 spänn på blackjack och en del på sprit, men det var det värt. Var någon tokig tjej som gick runt och tog oss alla grabbar på dom lite mer privata delarna under festen, vilkade slutade med att min polare som har kysst 1 tjej i hela sitt liv, fick chansen att återupprepa hans bravad Själv gick jag hem utan rakeback, kändes lite semiutdragen på river då jag började få kontakt med rätt många tjejer och skulle lägga in den slutgiltiga stöten, då min polare kommer fram till mig och säger "vi ska dra och käka nu", halv 2 när stället stänger 5. Aja, så kan det vara ibland, men kvällen var superb, lovar att fixa rakeback nästa session på krogen Citera
Rebonius Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Roligt att du skriver dagbok! Oturen vänder, jag lovar ;P Och sist, men inte minst, LYCKA TILL! Citera
freddola Postad 28 Januari , 2007 Rapport Postad 28 Januari , 2007 Själv gick jag hem utan rakeback, kändes lite semiutdragen på river då jag började få kontakt med rätt många tjejer och skulle lägga in den slutgiltiga stöten, då min polare kommer fram till mig och säger "vi ska dra och käka nu", halv 2 när stället stänger 5. TILT Citera
urmy Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Jag slaskar på, haft en helt okej helg men tyvärr rätt taskig klonk de senaste dagarna. -170 just nu, återkommer med resultat senare. Ska även ta och summera helgen bättre sen. Ajanu ska jag vända skiten! Wish me luck! Citera
urmy Postad 30 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 30 Januari , 2007 Alright, blev en 3 timmar session, slutade 25 upp tillslut efter mycket upp och ner, skönt att man slutade på en grön siffra hur som helst. Spelet var väl sådär, har blivit lite väl vek senaste tiden då utdragningarna har duggat rätt tätt. Får hoppas att det vänder lite snart, så att man kan börja plussa mer och börja få tillbaka lite mer aggresivitet. Blir väl lie kvällsgrind snart, har ett engelska-arbete att fixa ikväll också, får se om hur mycket tid jag får över till grind. Ska för övrigt åka iväg till staterna nästa tisdag, blir då en 4 dagars visit i Miami, samt 11 dagar hos en värdfamilj i Salt Lake. Håller tummarna att familjen inte är alltför religös, kommer att ta med min laptop och förhoppningsvis hålla min dagbok uppdaterad därifrån. Citera
urmy Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 En session idag, trött på miniklonket, men äntligen lossnade det lite Resultat:$450 Skönt, rullen mår rätt hyfsat nu, har ett månadsresultat där spelvinsten ligger på ca 1,2k dollar, vilket med tanke på dippen är godkänt. Har även 570 dollar i rb, så för månaden totalt är jag väl ca 1,8k upp. Man ska inte klaga iaf. Siktar på att kamma hem 2k i februari, och förhoppningsvis kunna ta mig upp på nl200. Rullen just nu: $4780 (tog ut 500 i söndags, så egentligen skulle den varit runt 5,3k.) Citera
urmy Postad 31 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 31 Januari , 2007 Slasky slasky, grindade vidare i två timmar nu på kvällen efter min semirush på dagen, började såkalrt med att dippa 150 direkt, hade många draghänder som inte satt, samt många AK jag missade med, som kostade många reraise och continuation bets. Hur som helst, kan ju inte sluta på en röd siffra, så jag hittade klonken och plussade tillslut, kansek inget enormt med iaf 49 dollar. Skönt att inte backa hur som helst, nu ska jag nog sova och ladda inför 2 timmar bioteknik + 2 timmar fysik breddning imorgon, happy times! Händer postar jag snart, glömmer alltid bort att leta efter några Tack för mig! /En glad Anders Citera
urmy Postad 1 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 1 Februari , 2007 Vill inte ens berätta om denna dag, rushade upp till 150 vinst rätt snabbt, sen kommer det en lita jävla fisk som knappt vet hur man spelar poker och snor alla mina pengar. jag slutar 100 ner och riktigt jävla fitt tiltad, över att en tomte som spelat alla sin drag trosts mina potbet och indikationer på styrka, och drar ut mig varenda hand. Livet är surt poker suger, och ja, jag är riktigt gnällig just nu. Citera
urmy Postad 2 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 2 Februari , 2007 Hm, här spelag jväl helt galet känner jag? Skulle nog bettat ut floppen, och slängt handen emot omslag? Ingen read, plus att jag efter raisen insåg att han inte hade så mycket kvar i stacken Inledande spel 1055846203. brooky sitter vid 0 med $136,64. aurelienrun sitter vid 1 med $14,91. Pauw sitter vid 3 med $142,38. Ibn sitter vid 4 med $61,78. urmyrakeback sitter vid 5 med $120,45. Dealern sitter vid 4. urmyrakeback lägger en blind på $,50. brooky lägger en blind på $1. (urmyrakeback ges Qr Qs.) Före floppen: aurelienrun foldar. Pauw foldar. Ibn höjer med $2,50. urmyrakeback höjer med $8. brooky foldar. Ibn synar med $8. Floppen kommer upp 10k 2k 3k. urmyrakeback checkar Ibn satsar $11. urmyrakeback höjer med $24. Ibn går all-in med $39,28. urmyrakeback synar med $15,28. Citera
urmy Postad 4 Februari , 2007 Författare Rapport Postad 4 Februari , 2007 Alright, jag är tillbaka eftre ett litet uppehåll under helgen. Kanske inte helt oförutsägbart så var jag ute i fredags, och fixade som lovat rakeback Blev även lite mys på lördag kväll med samma tjej, såg på melodifestivalen och en sjysst film på tv, saknar flickvänslivet verkligen. Men nackdelen är ju att odm tar upp pokertid, och det funkar ju inte Hur som helst, helgen har varit lyckad, och med ett 3 dagar break i ryggen och väldigt laddad så loggade jag in på everest idag, och klonkade rätt hyfsat. Körde en timme session och slutad på+$442. Riktigt skön rush, satt sedan 15 min och kände att korten började kallna lite, brukar oftast sluta med att jag småtiltar och förlorar större delarna av vinsten, så jag bestämde mig för att sluta då detta kändes som mest ev+ Humöret är på topp, ska även iväg till miami på tisdag i 4 dagar, för att sedan spendera yttligare 11 dagar i saltlake hos en mormonfamilj. Får se vad dom säger om mitt pokerspelade ;D På HH fronten är väl det rätt dött, spelade rätt bra idag och kände att dom flesta besluten var rätt lätta att fatta, har blivit något vekare på senaste tiden vid floppen, vilket gör att man inte drar sig in i förmånga onödiga potter. Kommer väl nog inte spela på ett tag, får se om jag kanske kan gömma mig i någon garderob i saltlake och spela Citera
Recommended Posts