Gå till innehåll

Hur gå tillväga om man vill skapa hemsida, men itne har kunskapen?


illerrre

Recommended Posts

Har ideer om en hemsida, men kan själv inte skapa en. Vad behöver jag? Endast en webdesigner? Var kan jag hitta och hur dyrt kan det tänkas vara? Man borde väl kunna hitta någon kunnig student eller något?

 

Sen vad kostar det att hålla en sida uppe?

 

Vad kostar en .nu, .se eller .com domän?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror helt på vad du vill göra.

 

Vill du ha en hemsida á la dagbok så räcker det med ett konto på typ http://www.typepad.com eller liknande. Kostar typ 200 spänn om året för basicversionen.

 

Finns egentligen ingen övre gräns för hur dyrt det kan bli.

 

Är du villig att betala för det så kan du ju lägga upp ett erbjudande på lämpligt forum med en kravspec så kommer du få väldigt mycket information bara ur replikerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fan har ju inte skrivit... Ett forum är det det handlar om. Och finns inte de färdiga elelr något sådant att hämta? Aldrig riktigt förstått det här med forum... I alla fall så är det ett forum det handlar om.

 

Jag är ju helt klart villig att betala med juden i mig ber mig att hitta den billigaste utvägen.

 

Du vet inget sådant forum?

 

Tack för svaret btw.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har ideer om en hemsida, men kan själv inte skapa en. Vad behöver jag? Endast en webdesigner? Var kan jag hitta och hur dyrt kan det tänkas vara? Man borde väl kunna hitta någon kunnig student eller något?

 

Sen vad kostar det att hålla en sida uppe?

 

Vad kostar en .nu, .se eller .com domän?

 

Följande priser på domännanm gäller om du reggar dem på http://www.loopia.se,

där finns även en hel del info om olika paket för en hemsida.

 

.se 138:-/per år, .nu 99:-/per år, .com 62:-/per år inkl. moms

 

mackan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad du sedan får för löpande kostnader beror på vad du väljer för webhotell för servern och vad du väljer för forumlösning.

 

Om du exempelvis skulle vilja köra med vbulletin (det slags forum som du läser på just nu) så kostar ett abbonemang ca 25$/månad om jag inte minns fel. Sen kan du säkert hosta på en amerikansk server för ungefär samma summa. Att hosta på en svensk server är oftast dyrare.

 

Så, du kan säkert få ett forum att gå unt för under 400 SEK per månad men får inte trafiken vara för hög heller. Men initialt har du ju bara en användare så det är nog lugnt ;)

 

/TF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...