Gå till innehåll

Estetik i NLHE


barotraumakid

Recommended Posts

I detta ett av mina första inlägg här på PF skulle jag vilja rikta Er uppmärksamhet mot en i mitt tycke förvånansvärt förbisedd aspekt av spelet nämligen estetiken.

Med det menar jag just i det här fallet känslan som med vilken korten infinner sig på floppen i olika klienter.

Vi har exempelvis FTP med sin brutala, elektriska kortframvräkning, något jag personligen har svårt för. Det är emellertid kanske snabbheten som uppskattas av alla Er som grindar nätterna igenom...

Stars är ju annars i mitt tycke överlägsen, med bra pausering såväl efter flop som turn och river.

En fotnot kanske kan vara minnet från min pokerkarriärs begynnelse där Expekts staccatofloppar fortfarande hemsöker mina drömmar av och till.

Från den tiden man spelade på PP så minns säkert alla också det litet hypnotiska ljudet av kortutdelningen som jag faktiskt uppriktigt saknar.

Everest svårtolerabla "blip-bloppar" och en klient som översätter vad man säger till andra språk. Kom ihåg när jag förvånat märkte att två av holländarna vid mitt bord verkade kunna tala "flytande" svenska...

Till sist en ytterligare favorit;

Willian Hill med sina talande dealers; "-Dealin river" precis så engelskt som man vill ha det!

 

Poker är ljuvligt, inte sant?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Allt annat är "omedelbart" är alldeles för långsamt. Jag vill inte ha mitt belöningssystem i hjärnan stimulerat, jag vill ha informationen så snabbt som möjligt. Tror för övrigt att hanteringen av all-in och annat är en stor faktor i hur stor spelberoendeeffekt olika siter har.

 

Trodde först du menade spelets estetik, vilket är en liten annan grej. Fulast tycker jag då att vek-tighta fullbord är och snyggast 3 eller 5-handat bra LAG-spel med många omslag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...