illerrre Postad 6 Januari , 2007 Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Någon som vet någon community eller något där man kan få kritik på sina texter man skriver? Tipsa mig inte om whoa, har precis skällt ut deras jävla moderatorer. Pissar på sidan. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
juttis Postad 6 Januari , 2007 Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 Hjort brukar vara bra på att kritisera texter har jag hört. Prata med honom Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 6 Januari , 2007 hahaha:) Hade jag inte ens vågat i mina vildaste drömmar:) Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Jennez Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Jag är inte så insatt i hiphop men efter en diskussion om Snook som vi hade här på forumet fick jag veta att texten är helt betydelselös. Det är ”flow” som betyder något. Du kan alltså svamla fram vilket mumbojumbo som helst så länge det passar in i melodin. Här är mitt bidrag: Yo, in da hood vi dansar och sjunger Men bilens batteri har en hunger Och rulltrappor rullar vid fyrtiotre Och ibland går det bra så åk ett flygplan, yo Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Men så suger snook kuk också, och blir bara propsad av svenska fjortistjejer. Inte för att man hör mycket om han nu, men man kommer höra ännu mindre om honom i framtiden... Han kommer inte komma nånstans so to say. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
retorik Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Det finns olika delar av hiphop. Den kommerciella som man ser på tv är oftast rätt så textfattig och känns mer som en produkt. Men går man lite djupare ner i hiphopen så märker man att värdet på texterna ökar och folk blir mer kritiska när det gäller texter. Tyvärr är branschen skruvad och den bild som folk får av hiphop är typ 50 cent, där våldet, kvinnoförnedring och pengar är sånt som den stora massan får ta del av. Men för er som är intresserad av bra hiphop med smarta texter så finns det så sjukt mycket. Börja t. ex. att lyssna på Atmosphere, Sage Francis och Rhymesayers (skivbolag). Bra kvalite helt enkelt. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornL1491910513 Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 talib kweli, grymma texter. Inte nog med att han har bäst flow av alla dessutom. Lite kass beats men men NAS senaste skicka Hip hop is dead är också hett. Går det inte att få sånt kommenterat på flashback eller nått? kanske finns nått seriöst folk där trots mycket dynga Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornL1491910513 Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 http://forums.undergroundhiphop.com/ kan du ju kolla in Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
crazy99 Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Men så suger snook kuk också, och blir bara propsad av svenska fjortistjejer. Inte för att man hör mycket om han nu, men man kommer höra ännu mindre om honom i framtiden... Han kommer inte komma nånstans so to say. word is on the street att han vann sm i battle Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Infinitiv86 Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 word is on the street att han vann sm i battle Word is on the street att han egentligen inte skulle ha vunnit. http://www.whoa.nu är ämnat för detta förresten.. På tal om definitioner av ( 2 )meningslös/intetsägande samt ( 1 ) meningsfull/mkt sägande texter samt ( 2 )flow kan jag även bjuda på: 1 http://youtube.com/watch?v=ya63Af_3jRQ 2 http://youtube.com/watch?v=5to3r_z6JP0 Over n Out Inf Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 word is on the street att han vann sm i battle ja?? Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Word is on the street att han egentligen inte skulle ha vunnit. http://www.whoa.nu är ämnat för detta förresten.. På tal om definitioner av ( 2 )meningslös/intetsägande samt ( 1 ) meningsfull/mkt sägande texter samt ( 2 )flow kan jag även bjuda på: 1 http://youtube.com/watch?v=ya63Af_3jRQ 2 http://youtube.com/watch?v=5to3r_z6JP0 Over n Out Inf Yea u posted the fucking god, immortal technique. Finns ingen bättre än honom. Dead prez är sjukt bra med. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ziddax Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 för att svara på din fråga så är whoa det enda svenska alternativet som finns. för övrigt är det väl så att hiphop inte är bra eller dålig beroende på vilket fack den ligger i. Det finns förbannat mycket underground hiphop som är underground bara för att den är dålig. ibland är komersiell hiphop om vapen, smycken, bilar, droger och gänget nöten. Ibland är hiphop 4 respect - tree never grown bästa låten som nånsin gjort. Det blir tråkigt att bara tycka om en sorts hiphop. personligen lyssnar jag just nu på T.I - What u know . skönare flow får man leta efter.. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
DaPine87 Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 personligen lyssnar jag just nu på T.I - What u know . skönare flow får man leta efter.. tack för tipset, sjuuuukt skönt flow som du säger Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Henkeman Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Lyssnar inte alls på hiphop/rap/RnB eller nåt sånt, men Cypress Hill är ett av de få banden som alltid hänger kvar för mig... tillsammans med Prodigy, Chemical Brothers, Dire Straits och Pantera Ni som gillar hiphop, vad tycker ni om Cypress Hill (gamla och nyare soundet)? Edit: Immortal Technique-Peruvian Cocaine var riktigt bra! Reed Dollaz-Spittin' var det sämsta skit jag nånsin hört. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
BjornL1491910513 Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Lyssnar inte alls på hiphop/rap/RnB eller nåt sånt, men Cypress Hill är ett av de få banden som alltid hänger kvar för mig... tillsammans med Prodigy, Chemical Brothers, Dire Straits och Pantera Ni som gillar hiphop, vad tycker ni om Cypress Hill (gamla och nyare soundet)? Edit: Immortal Technique-Peruvian Cocaine var riktigt bra! Reed Dollaz-Spittin' var det sämsta skit jag nånsin hört. Cypress Hill är okej men inget speciellt Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hjort Postad 7 Januari , 2007 Rapport Share Postad 7 Januari , 2007 Hjort brukar vara bra på att kritisera texter har jag hört. Prata med honom Lyssnat en del på Roots' Game Theory på sistone men annars är vare sig hiphop eller poesi* riktigt min grej. *Med några undantag jag inte kommer ihåg just nu. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
baller Postad 8 Januari , 2007 Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 http://www.railbirds.com/video/1895 Det här är ju nästan lika bra som Immortal Technique... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
freddola Postad 8 Januari , 2007 Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 Men så suger snook kuk också, och blir bara propsad av svenska fjortistjejer. Inte för att man hör mycket om han nu, men man kommer höra ännu mindre om honom i framtiden... Han kommer inte komma nånstans so to say. Jag antar du har kommit längre lr komma komma inom kort?... Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
illerrre Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 Jag antar du har kommit längre lr komma komma inom kort?... Alla har kommit längre. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Infinitiv86 Postad 8 Januari , 2007 Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 Reed Dollaz-Spittin' var det sämsta skit jag nånsin hört. Texten är inte något vidare nej, kan även bero på att det inte är prewritten... Flowet är däremot galet sjukt .. går väl egentligen bara att jämföre med fab/cassidy om vi skall ta något mainstream Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
mannen Postad 8 Januari , 2007 Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 lil wayne är fan the shit man behöver inte alltid bry sig om texterna...ibland vill man bara ha nått gött att parta till då är fan lil wayne överlägsen Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
RayIV Postad 8 Januari , 2007 Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 Cypress Hill är schysst, absolut. Immortal Technique har även han all min respekt efter att jag såg honom för första gången på Hultsfred 2005. Riktigt tunga låtar med rätt sköna texter också. Det känns ganska mainstream att, likt alla andra, säga "det var bättre förr". Överhuvudtaget är folk för snabba att ranka diverse musik som "bra" eller "dålig". Vad är det som gör musik bra egentligen? Att det "låter schysst" är ju en högst individuell åsikt så det funkar ju inte. Att den är nyskapande? Experimentiell? Kanske, men är man ute efter nyskapande och experimentiell musik får åtminstone 99% av forumet inse att de i det stora hela har urusel musiksmak. Musik skapas med ett eller flera syften och överensstämmer inte dess syften med dina krav så är det inget för dig. Därmed inte sagt att det är dålig musik, nuff said. Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
ibmachine Postad 8 Januari , 2007 Rapport Share Postad 8 Januari , 2007 Det känns ganska mainstream att, likt alla andra, säga "det var bättre förr". Överhuvudtaget är folk för snabba att ranka diverse musik som "bra" eller "dålig". Vad är det som gör musik bra egentligen? Att det "låter schysst" är ju en högst individuell åsikt så det funkar ju inte. Att den är nyskapande? Experimentiell? Kanske, men är man ute efter nyskapande och experimentiell musik får åtminstone 99% av forumet inse att de i det stora hela har urusel musiksmak. Musik skapas med ett eller flera syften och överensstämmer inte dess syften med dina krav så är det inget för dig. Därmed inte sagt att det är dålig musik, nuff said. WORD! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stahl Postad 9 Januari , 2007 Rapport Share Postad 9 Januari , 2007 Förslag till er som lyssnar på hiphop.. ni kanske ska prova att lyssna på musik? Vem vet, ni kanske gillar det! Citera Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Recommended Posts