sandsater Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Jag spelar för närvarande mest sit'n'go's (ej turbo) på låg nivå och det känns som att det är lättare att komma ITM på 10-bordens 3 prisplatser än 5-bordens 2 prisplatser även om 5-borden procentuellt sett har fler. Lurar jag mig själv eller finns det någon vettig förklaring till detta? Citera
HotRodFranki Postad 7 Mars , 2007 Rapport Postad 7 Mars , 2007 Ja vad säger ni gamla sng-rävar? Jag som rookie är lite benägen att hålla med trådskaparen men jag tror att det beror mycket på vilket spelstil man har. Citera
Arne123 Postad 7 Mars , 2007 Rapport Postad 7 Mars , 2007 Öhh 5-mannabord är ju typ omöjligt att inte komma itm i. Citera
Snabelguy Postad 7 Mars , 2007 Rapport Postad 7 Mars , 2007 Öhh 5-mannabord är ju typ omöjligt att inte komma itm i. Ha ha. På låg nivå - sant! Citera
Arne123 Postad 7 Mars , 2007 Rapport Postad 7 Mars , 2007 Ahh på låg nivå så sitter man och foldar i 10 minuter så vips är man itm för dom andra har bombat bort sig själva. Citera
spinner Postad 7 Mars , 2007 Rapport Postad 7 Mars , 2007 Känns som att 5-manna är så mycket lättare. Sitter man UTG eller +1 på ett 5-manna har man inte 7-8 personer efter sig som skall försöka sig på något. Dessutom tror jag att det råder en allmän (miss?)uppfattning, i alla fall på lägre nivåer att SH SNG måste spelas MYCKET aggressivare än 10-manna, vilket leder till att en spelare ofta betar bort sig innan man ens hunnit få en bra hand.... Citera
Recommended Posts