Gå till innehåll

Epekts 3,9% avgift ok?


Grymme

Recommended Posts

Är rätt lack på Expekt som tydligen tar ut en rätt rejäl avgift om man bara förvarar sina pengar där.

 

Tog ut mina pengar därifrån för ett par dagar sedan eftersom deras klient suger och kraschar hela tiden. Har endast använt kontot till lite mindre moneytransfers vilket det aldrig varit några problem med.

 

Well, tar ut pengarna och får ett fint litet meddelande om att 1,124 $ skall överföras till mitt konto (har screenshot) och att jag inte skall betala någon expeditionsavgift. Ett par dagar senare poppar 1,080$ in på kontot. Det är deras trevliga lilla 3,9%-iga skatt som de varnat mig för, men som det inte stod något om när jag gjorde uttaget.

 

summa sumarum fick jag betala 44$ för nöjet att förvara mina pengar där ett tag. Avgiften står inte någonstans i avtalsvillkoren och informationen om den på hemsidan är minst sagt ludddig. När jag gjorde uttaget stod det dessutom att ingen avgift skulle utgå för uttaget. Såhär borde det väl knappast få gå till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Avgiften finns nog där just för att förhindra att folk använder siten för money-transfers. Hade du varit aktiv spelare hade du nog inte behövt betala. Har för mig det va så förut.

Fast detta ger dom ju inte rätten att ta pengar från dig utan att du godkännt eller blivit informerad om det.

Samma sak hände mig förut när jag skulle göra deposits på en ny site trots det stod det var avgiftsfritt, men jag kontaktade dom så fick jag tillbaks avgifterna.

Prova maila dom och skicka med screenshotten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag åkte på samma grej för lite mer än ett år sen. Jag har för mig jag förlorade 120$ eller något sådant. Jag ringde mailade massa managers och ringde men chansen att få tillbaka pengar är cirka 0.0% chans. Det som är mest illa är att det står otroligt luddigt, och dom visar aldrig något belopp eller när det dras. Anledningen är ju att neteller tar en avgift på alla transfers.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

MrZingo: Jag har tidigare spelat ganska mycket där, innan de bytte nätverk var klienten okej. Och hade väl kvar kontot mest av nostalgiska skäl (spelade någon SNG där ibland) och för att göra money transfers.

 

Men jag tror att du har missat poängen lite Zingo. Får man upp en ruta som säger att de skall skicka 1124 pesos till en så blir man rätt sur när man bara får 1080. Och om du spelat där så vet du garanterat vad jag menar angående klienten.

 

 

Jag hade dock haft en diskussion med dem via email om deras avgift innan jag gjorde uttaget, men eftersom det stod 0 kr i avgift och att jag skulle få ut 1124 när jag gjorde uttaget så antog jag att det var det jag skulle få.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...