Gäst Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Har postat den här i min dagbok men jag slänger upp den här med. Detta är första handen ITM. Fi har inte gjort så mycket väsen av sig vad jag kan minnas men har precis vunnit en AI med AJ vs KK på bubblan. Många kommer säkert tycka att det här är en rätt lätt fold men eftersom jag tror Fi är rättså kompetent och därmed öppnar upp spelet ITM så är jag sugen på en re-steal AI. Min image bör vara att jag är rätt solid. Dubblade upp med AA (eller om det var KK) vs 99 relativt tidigt. Därefter har jag spelat tight fram till bubblan (och till viss del även semibubblan) där jag har höjt en hel del händer från CO och knappen. Poker Stars No Limit Holdem Tournament Blinds: t100/t200 (Ante: t25) 3 players Converter Stack sizes: Button: t4385 Hero: t4550 BB: t4565 Pre-flop: (3 players) Hero is SB with 7:heart: A:club: Button raises to t600, Hero ??? Citera
Gahlster Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Jo, jag tycker inte heller den är så lättsläppt. Vad sägs om reraise till 1200-1500? Får vi dubbelställ är det jättelätt fold. Pushar BB eller om vi får syn(er) är det tuffa val... Men pushar Fi så måste vi vinna 32-35% av potterna rent oddsmässigt, men tror väl Fis HD ger oss ca 28% (66+, ATs+, AJo+). Då har vi ju fortfarande runt 15BB kvar villket inte lämnar oss specielt långt bakom. Rätta mig om jag tänker fel och förklara gärna varför. Citera
eurythmech Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Spontant så pushar jag den, särskilt med din image. Citera
Recommended Posts