Gå till innehåll

CD-Bränningsproblem.Hjälp mig förstå


demimonde

Recommended Posts

Jag har en gammal bränd CD-skiva i min dvd i datorn.typ 200MB brännt på den.Men man kan ju inte bränna om en CD-r skiva och nu kommer det jag inte förstår...Det går tydligen o "Drag o Dropp" filer från datorn o lägga på en redan bränd skiva o filerna dyker då upp på skivan o ligger där fast jag inte brännt in dem...Hur fanken går det till?

 

Jag har flyttat över 1GB filer på en CD-r skiva som rymmer 700MB och är brännd sen flera år med som sagt 200MB och när jag tittar i "den här datorn" över info om skivan så står där just att det är 200MB brännt o 500MB ledigt.

 

Men när jag öppnar CD-skivan så ligger där alla nya filer jag la på den. Var tog de vägen på skivan? De kan ju inte finnas där då de inte är inbrända?

 

Hoppas någon kan ge mig ett vettigt svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du använder Windows. Det går att lägga en massa filer på en skiva i Windows XP som sedan inte bränns ut förrän man säger åt XP att göra så.

 

Dessutom går det faktiskt att bränna på en cd-r-skiva flera gånger, förutsatt att man stängt den föregående sektionen är det bara att starta en ny. Dock kan man inte bränna över den gamla datan som på en cd-rw-skiva.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter som att du använder Windows. Det går att lägga en massa filer på en skiva i Windows XP som sedan inte bränns ut förrän man säger åt XP att göra så.

 

Dessutom går det faktiskt att bränna på en cd-r-skiva flera gånger, förutsatt att man stängt den föregående sektionen är det bara att starta en ny. Dock kan man inte bränna över den gamla datan som på en cd-rw-skiva.

 

Jo jag använder Windows XP. Men hur går det till? Hur kan filerna ligga på skivan utan att dom är inbrända Kan du förklara det på ett bra sett för en relativt okunnig datamänniska.

 

Jag förstår inte hur det går till och jag skall förklara för en CP-skadad kille som jag e assistent till hur detta är möjligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om man kollar lite nogrannare på cd-mappen så står det längst upp

"Filer som ska brännas" (eller något i den stilen)

 

och lite längre ner.

"Filer som redan finns på skivan"

 

 

Och om man öppnar ögonen en bit till så ser man på ikonerna till filerna en liten pil i ena hörnet vilket indikerar på att det är genvägar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...