edison Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Har inte så många händer på fi, men han verkar vara en random-snubbe, hade väl typ 33/18 eller nåt på 15 händer. Tänkte inte berätta så mycket om mina tankar förrän jag har fått lite feedback... Prima Poker skin No Limit Holdem Ring game Blinds: $1/$2 6 players Converter Hero $196.40 BB $195.00 Pre-flop: (6 players) Hero is Button with 3 folds, Hero raises to $8, SB folds, BB calls. Flop: ($17, 2 players) BB checks, Hero bets $12, BB raises to $24, Hero calls. Turn: ($65, 2 players) BB bets $32.5, Hero calls. River: ($130, 2 players) BB bets $130, Hero ? Citera
Gyre Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Är inte detta en rätt enkel fold? Vad ska han ha som vi slår liksom? Visst, hans riverbett är stort och ett värdebett borde kanske vara mindre, men vi har inte en aning om hur han spelar och han verkar inte vara rädd att stoppa pengar i mitten. Citera
amisho Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Tycker att han visar styrka hela vägen, alternativt att han spelar på ett drag. Utifrån den info som finns här skulle jag lägga mig, som så många gånger förr... EDIT: Jag har ångrat mig, känns inte så stark fram till river. Ett drag som sitter, vilket han inte räknar med att du ska se/ta hänsyn till. Det är vad jag tror. Citera
rouchier Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Han sitter på en låg triss skulle jag tro. 33 / 22 Citera
edison Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2007 Tycker att han visar styrka hela vägen, alternativt att han spelar på ett drag. Utifrån den info som finns här skulle jag lägga mig, som så många gånger förr... EDIT: Jag har ångrat mig, känns inte så stark fram till river. Ett drag som sitter, vilket han inte räknar med att du ska se/ta hänsyn till. Det är vad jag tror. Blev lite förvirrad av ditt inlägg, men du förespråkar alltså syn på river? Citera
amisho Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Blev lite förvirrad av ditt inlägg, men du förespråkar alltså syn på river? Jag blev själv också förvirrad, för mycket whiskey och för lite tanke. Men den gnutta till tanke som fanns rörde sig nog kring fold, då jag trodde att han satt med färgdraget hela vägen... Hur som helst känns det som att vi är slagna av väldigt många händer och bara vinner över några få. Alltså fold. Citera
edison Postad 6 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 6 Januari , 2007 Är inte detta en rätt enkel fold? Vad ska han ha som vi slår liksom? Visst, hans riverbett är stort och ett värdebett borde kanske vara mindre, men vi har inte en aning om hur han spelar och han verkar inte vara rädd att stoppa pengar i mitten. Vad tror du man kan sätta fi på för rimlig HD då? Citera
edison Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Kan väl göra såhär. River: ($130, 2 players) BB bets $130, Hero calls. Final pot $390. Flame away! Citera
Gyre Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Vad tror du man kan sätta fi på för rimlig HD då? Tycker det är rätt meningslöst att sätta honom på en HD här, antingen bluffar han eller så är vi slagna. Han värdebettar ju inte en sämre hand än vår på river. Och om han inte har fått för sig att bomba tre gata på ren bluff, vad kan han ha? Drag han kan ha som missar är väl A4/A5/45 men sen då? Jag har bara svårt att se honom bluffa här 1/3, det är ju ingen svag linje han tar direkt när han minihöjer flopp, ½-pottar turn och pottar river. Citera
edison Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Tycker det är rätt meningslöst att sätta honom på en HD här, antingen bluffar han eller så är vi slagna. Han värdebettar ju inte en sämre hand än vår på river.Och om han inte har fått för sig att bomba tre gata på ren bluff, vad kan han ha? Drag han kan ha som missar är väl A4/A5/45 men sen då? Jag har bara svårt att se honom bluffa här 1/3, det är ju ingen svag linje han tar direkt när han minihöjer flopp, ½-pottar turn och pottar river. Klart han inte värdebettar en sämre hand på river, men hans linje är helt sjuk här ju. Han representerar ju i princip bluff tycker jag. Får väl försöka förklara hur jag tänker så får du gärna kommentera mina resonemang sen. Okej, hans miniraise på floppen betyder inte så jättemycket tycker jag, många spelare (ofta dåliga) miniraisar mot spelare som frekvent CBar floppen för att stjäla potten där, så jag tror definitivt han kan miniraisa floppen tom. Men jag sätter honom väl här på någon halvträff/set/tvåpar som han vill raisa för att se var han står ungefär. Jag tror inte han gör så här med färgdraget och definitivt inte med stegdraget, då väldigt få spelare på NL200 spelar drag aggressivt enligt mina erfarenheter, speciellt då i HU-potter. Eftersom han dessutom verkar vara rätt ny på nivån antar jag att han inte är jätteduktig. På turn betar han alltså halvpott, här är jag nog närmast till folden då han mycket väl kan spela typ set så här. Men jag väljer att syna för att utvärdera rivern. River. Det absolut sämsta kortet för hans HD kommer och han väljer att ställa rakt av med ett pottbet. wtf liksom? Med min relativt passiva linje borde rivern ha hjälpt mig här väldigt ofta, eller så kommer jag folda väldigt ofta, typ överpar. Så hans riverbet makes no sense helt enkelt. Hans line känns väldigt bluffig, därför synade jag. Så, vad tror du/ni? Är jag helt ute och cyklar eller funkar resonemangen? Citera
Gyre Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 River. Det absolut sämsta kortet för hans HD kommer och han väljer att ställa rakt av med ett pottbet. wtf liksom? Med min relativt passiva linje borde rivern ha hjälpt mig här väldigt ofta, eller så kommer jag folda väldigt ofta, typ överpar. Så hans riverbet makes no sense helt enkelt. Hans line känns väldigt bluffig, därför synade jag. Så, vad tror du/ni? Är jag helt ute och cyklar eller funkar resonemangen? Jag håller med dig fram till river, men där håller jag inte med längre. Just att ett skrämselkort som passar din linje kommer, ändå bettar han pott. Det tillsammans med en minihöjning på floppen och ½pott på turn kan jag inte riktigt tolka som bluff. Sen att det inte finns så många missade drag han kan bluffa med gör att jag blir ännu mindre sugen på att bluffa. Visst, hans riverbett ser mer ut som en bluff än vad ett bett på ~100 hade gjort, men jag kan ändå inte riktig motivera en syn här mtp hans spel på flopp och turn samt att antalet missade drag är få på river. Vann du handen gissar jag på att han antingen är heltom och helt enkelt bestämt sig för att vinna potten no mather what eller sitter på turn KQ som backade in i stegdrag på turn. Citera
edison Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Just att ett skrämselkort som passar din linje kommer, ändå bettar han pott. Det tillsammans med en minihöjning på floppen och ½pott på turn kan jag inte riktigt tolka som bluff. Sen att det inte finns så många missade drag han kan bluffa med gör att jag blir ännu mindre sugen på att bluffa. Visst, hans riverbett ser mer ut som en bluff än vad ett bett på ~100 hade gjort, men jag kan ändå inte riktig motivera en syn här mtp hans spel på flopp och turn samt att antalet missade drag är få på river. Vann du handen gissar jag på att han antingen är heltom och helt enkelt bestämt sig för att vinna potten no mather what eller sitter på turn KQ som backade in i stegdrag på turn. Fast skrämselkortet behöver ju inte inte ha passat min linje heller, han kan ju resonera som så att jag har något överpar eller något annat marginellt (typ TP) som han tar chansen att försöka beta bort mig på rivern. Däremot håller jag inte med dig om att hans spel på flop och turn gör att hans linje ser starkare ut, som jag ser det finns det inga händer han kan valuebetta så på river som han gör, vad ska jag syna med som är sämre? Jag måste nog nästan också tillägga att handen inte är standard på något sätt från min sida, tycker det finns argumnet för att folda varje gata i princip, men just hans linje ser väldigt mycket ut som bluff. Citera
Gyre Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Fast skrämselkortet behöver ju inte inte ha passat min linje heller, han kan ju resonera som så att jag har något överpar eller något annat marginellt (typ TP) som han tar chansen att försöka beta bort mig på rivern. Visst kan han försöka betta bort dig där, men vad ska han ha? Det är så få missade drag han kan sitta och bluffa med här och därför tror jag att han har dig slagen för ofta för att syna här. Du borde rimligen kunna ha en jäkla massa färgdragskombinationer så som du spelar flopp och turn också, så är han inte helt pantad borde han inse att du kan ha träffar den rivern hyffsat ofta. Känns bara ingen höjdare att syna ett pottbett mot en okänd på den brädan efter hur handen utspelade sig, fast jag kanske är ute och reser som vanligt? Citera
edison Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Tja, han hade ATo så jag vann potten i alla fall. Fast jag är ju lite osäker på om det är EV+ ändå, därför jag postade handen. Tack för bra input... Citera
Gyre Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Tja, han hade ATo så jag vann potten i alla fall. Fast jag är ju lite osäker på om det är EV+ ändå, därför jag postade handen. Tack för bra input... Där ser man, hade varit intressant om någon annan kunde lägga en kommentar också nu när jag och edison har tjatat klart Citera
Roberteriksson Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Rent spontant har jag väldigt svårt att tro att det kan vara en vinnande linje i långa loppet att syna ned rivern med den väldigt begränsade information vi har. Förutom statsen över 35 händer så bygger du väl i princip beslutet på hans stora bet på rivern, något som vanliga spelare mycket väl skulle kunna göra med starka händer där. Jag tror helt enkelt inte det är rätt att syna här tillräckligt ofta för att det ska vara lönsamt. Citera
-PK- Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Där ser man, hade varit intressant om någon annan kunde lägga en kommentar också nu när jag och edison har tjatat klart Jag har precis suttit och diskuterat handen med Edison via MSN och jag tänkte att jag kunde dela med mig av mina åsikter:) Jag är lite inne på Gyres linje faktiskt. Alltså, hans linje känns sjukt stark och att han pushar på ett kort som väldigt ofta kan ha hjälpt Hero gör mig inte direkt mer benägen att ta synen. Även om Fi inte har träffat färgen i detta läge så finns det fortfarande andra händer han kan värdebetta(set). Edison trodde inte att han skulle värdebetta set men ifall man tror att Fi kan vara på bluff i detta läget så måste man väl på samma sätt egentligen tro att han ska kunna värdebetta set. Att betta dessa händer görs ju egentligen av samma anledning(nåja), dvs, Vi bettar för att vi inte tror att HERO har färgen. Att checksyna ett set på river skulle ju vara väldigt dåligt spel av honom eftersom Hero aldrig kommer att värdebetta någonting sämre(Hero kommer aldrig ha ett set i detta läge). Samtidigt känns c/f kallt så han bör pusha ett set på river. Mam vet ju dock inte hur tänkande denna spelare är. Edison tyckte linjen var svag just för att han c/mr floppen och jag höll till viss del med honom men det är en liten grej som hans resonemang fallerar på och det är faktumet att Fi faktiskt skjuter två gator utan rädsla efter att Hero synat floppraisen. Om man ska göra en generalisering bland spelarna på denna nivån som gör dessa moves så är det väldigt få som kommer att våga fullfölja bluffen hela vägen. Ofta så c/f de turn och den skaran som förmår skjuta ett skott även på turn kommer väldigt ofta ge upp på river. Citera
edison Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 Rent spontant har jag väldigt svårt att tro att det kan vara en vinnande linje i långa loppet att syna ned rivern med den väldigt begränsade information vi har. Förutom statsen över 35 händer så bygger du väl i princip beslutet på hans stora bet på rivern, något som vanliga spelare mycket väl skulle kunna göra med starka händer där. Jag tror helt enkelt inte det är rätt att syna här tillräckligt ofta för att det ska vara lönsamt. Hmm, jag bygger definitivt inte beslutet på hans stora bet på river. Isolerar man riverhändelsen så kommer jag ALDRIG att syna med J9 på en sådan bärda mot en allin. Okej, @ punkrock Jag tror inte att han kommer värdebetta setet där för att han inte vet hur man spelar optimalt i det läget, tycker det är onödigt att anta att han är bra liksom. Håller med om att man kanske bör ge upp handen eftersom han inte ger upp handen, vilket dom som sagt ofta göra när dom är tomma. Fast då kan ju nötproffsen exploatera mig som fan genom att bomba varje gata. Nej men som sagt, jag håller med om att random-spelaren inte skulle våga ställa river helt tom här... Däremot står jag fast vid att han inte kommer värdebetta set/tvåpar här och således ite kan ha så mycket... men men. Man bör nog folda en del här i varje fall. Citera
psatiw Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Har inte läst igenom allt säkert fint som skrivits, men jag foldar river här typ varje gång. Innan dess har jag ofta foldat turn också, innan dess ibland floppen. Citera
Recommended Posts