Gå till innehåll

NLT25 - SH. Skithand på BB blir triss


Recommended Posts

Bodog NLT25 -SH

 

Både jag och FI har nästan dubbla inköp, ca 45$

Jag har 53o, inga klöver, på BB och checkar mot tre motståndare. Jag floppar triss i treor och bettar ut pott (hela 1$). FI, som har limpat in UTG, minirasiar mig och jag synar. På turn sitter klöverdraget. Jag väljer att checka för att se vad Fi gör. Annat förslag? Iallafall bettar Fi återigen 2$. Ge upp? Min triss är ju minst sagt svag och har han nu träffat färg så drar jag bara till kåken. Stackarna gör ju att potten kan bli förhållandevis stor och mina möjligheter till att förbättra är väl inte så lysande.

 

Kan tillägga att jag spelar väldigt lite från blindsen och att jag och FI inte har haft några "battle of the blinds" eller liknande.

 

NEW HAND:

DigityDaz posts the small blind $0.10

HERO posts the big blind $0.25

 

DEALING POCKETS

FI calls $0.25

rob_g_nfx calls $0.25

skunkindatrunk folds

DigityDaz calls $0.15

HERO checks

 

DEALING FLOP (Tc,3c,3d)

DigityDaz checks

HERO bets $1.00

FI raises $1.00 to $2.00

rob_g_nfx folds

DigityDaz folds

HERO calls $1.00

 

DEALING TURN (7c)

HERO checks

FI bets $2.00

HERO: ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju en hel del fiskar som limpar AA/KK UTG också, och när du bara synar floppen och checkar turn lär ju han med en sån hand tro att han är bra. Det är, tycker jag, inte alls ett läge om att ge upp här iaf, det känns jättevekt. Du måste ta med din visade svaghet när du ska ta ett beslut såhär. (Om man jämför med att du t.ex hade 3-bettat floppen och han slagit om IGEN, då finns ju folden).

 

Jag funderar på om vi kanske kunde CR honom, och hoppas att han har svårt att släppa en T eller nåt högt par, som spelare på den här nivån brukar ha. Har han båten eller flushen lär vi ganska fort få reda på det. Alternativt, om han är nitty, så synar vi och omvärderar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

OK, tack för bra svar. Du är som vanligt en guldgruva psatiw! (ville sätta ett hjärta här, men var fan e smilysarna i nya versionen?)

 

Problemet jag har är väl att folk oftast är så otroligt passiva på Bodog NLT25 att när jag väl möter motstånd så ser jag spöken.

 

Blockbet är också något jag har insett att jag knappt använder mig av alls och något jag ska försöka få in mer i mitt spel (tillsammans med förmågan att lägga för omslag när det behövs).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du var rädd för att han skulle sitta på färgdraget känns det som att du borde höjt igen på floppen för att låta han betala rejält om han sitter på färgdraget.

Sen finns det väl händer du slår, han skulle kunna ha AT KT.

Men det hela beror väl på hur bra du läst honom, hur han spelar o vad han e för typ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...