PxT Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Har bara spelat 15-20 händer men FI i handen älskar att se floppar men spelar i övrigt rätt passivt. Texas Holdem NL $1/$2 - 2007-01-04 14:57:07 Server Table Wattsville (6 max) Seat 1: HERO ( $182.15 ) Seat 3: machistador7 ( $139.10 ) Seat 5: smebulosa ( $218.90 ) Seat 6: Dhara111 ( $207.25 ) Seat 8: hoedic ( $198 ) Seat 10: TribleB ( $221.55 ) smebulosa posts Small Blind $1 hoedic posts Big Blind $2 Dealing cards Your cards Ad Kc [HERO] TribleB raises $4 HERO raises $12 machistador7 folds smebulosa folds hoedic folds TribleB calls $8 Dealing Flop Ah 9c 4c TribleB checks HERO checks Dealing Turn Ah 9c 4c 8s TribleB bets $20 HERO calls $20 Dealing River Ah 9c 4c 8s 4h TribleB goes All-in $189.55 HERO??? Träffar bra på en i övrigt ganska torr flopp, det finns förvisso ett möjligt färgdrag men jag sitter i position och checkar för att inducera miss eller "lägre" överpar. Ser ingen anledning att höja turn i och med den valda linjen på floppen, har han något får han gärna tro att det är bra och är jag slagen håller jag potten nere. Jag blir inte särskilt rädd för riverkortet men hans bet överrumplar mig...men det måste väl vara syn i och med att jag underrepresenterat min hand!? Citera
LiftWaffe Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Känns onekligen så ja, vad ska han tro du sitter med? Men den som gräver en grop åt andra faller ofta själv däri som man själv fått uppleva för många gånger Citera
oknytt Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Vad kan han ha som han väljer att höja med pre och syna din reraise? A9, 88 ,99 ,89s, AQ, AK samt några andra halvhöga pockets? Vad mer? Vad kan det handla om annars? AX och han tror att han leder? Ren bluff? Bettar öppet stegdrag och bluffar rivern? Nja svårt beslut, han spelar ju onekligen lite märkligt. Jag hade nog haft svårt att syna en så stor bet i det läget. Hade nog taggat honom som en fisk och väntat på ett bättre läge. Han vet ju att du har någonting iom att du reraisade pre och synar hans bet på turn. Citera
jeneqvist Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Vad kan han ha som han väljer att höja med pre och syna din reraise?A9, 88 ,99 ,89s, AQ, AK samt några andra halvhöga pockets? Vad mer? Vad kan det handla om annars? AX och han tror att han leder? Ren bluff? Bettar öppet stegdrag och bluffar rivern? Nja svårt beslut, han spelar ju onekligen lite märkligt. Jag hade nog haft svårt att syna en så stor bet i det läget. Hade nog taggat honom som en fisk och väntat på ett bättre läge. Han vet ju att du har någonting iom att du reraisade pre och synar hans bet på turn. Bland de händer du räknar upp kan du ju plocka in 44 också.... Blixtfold imo... Citera
Relativitet Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ser ingen hand som du slår som han kan spela sådär. Givet din information Fold Citera
LiftWaffe Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ojoj ser att jag missat en ganska viktig grej i texten som jag missade med halvöppna ögon 00.46 i natt. Du säger att Fi spelat passivt och detta är ju raka motsatsen. När den passiva tar intiativ så brukar det innebära stål men det är en jäkla skum överbet fast överbetta stålet är en klassiker. Citera
PxT Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ja han har förvisso spelat rätt passivt men det är ju bara 15-20 händer som sagt. Men i efterhand kom jag på mig själv med att det kanske inte är det bästa spelet att checka floppen mot en passiv spelare. Det lär ju inte vara så ofta han skjuter turn om man säger så. Jag har bara så sjukt svårt att se hans all-in som ett värdebet. Jag kanske har fel men jag tycker jag spelar som att jag har AA-JJ och då förstår jag verkligen inte om han ställer för värde!? Citera
Macroman Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Otrevligt läge men det är nog fold som gäller här. Svårt att sätta honom på några händer som du slår. Citera
andpet Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Fold. Att en passiv spelare skulle göra en all-inbluff i en liten pott är önsketänkande. Garanterat set eller 45. Citera
cOP Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Ja han har förvisso spelat rätt passivt men det är ju bara 15-20 händer som sagt. Men i efterhand kom jag på mig själv med att det kanske inte är det bästa spelet att checka floppen mot en passiv spelare. Det lär ju inte vara så ofta han skjuter turn om man säger så. Jag har bara så sjukt svårt att se hans all-in som ett värdebet. Jag kanske har fel men jag tycker jag spelar som att jag har AA-JJ och då förstår jag verkligen inte om han ställer för värde!? Tycker inte checken på flopp e så dålig. Han kommer passa väldigt ånga händer av rädsla för esset som han kanske kan tänkas syna ner me på senare gator. Citera
brut Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Känns lite trist att vika ned 95% av sin HD och bara syna med AA här. Jag tror att de flesta skulle göra det. Risken är att man blir lite för vek men eftersom du postade handen så är det väl ingen risk. Förmodligen är det väl rätt i det här fallet även om han kanske kan spela AK så här för värde någon enstaka gång(även om ett värdebett med den handen måste vara mycket vanligare). Citera
psatiw Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Jag är inne på att vi ska syna här faktiskt. Den HD du spelar som du gjort genom handen är så starkt viktad till händer du inte nånsin kan syna med, och den här brädan är lite för torr för att jag ska tro att det där är ett värdebett. En randomtomte som vi inte har reads på tror jag är mer benägen att bluffpusha än värdebetspusha med ett monster. Randomtomtar minraisar och synar dessutom IMHO inte särskilt många händer med 4or i (förutom 44) UTG utan oftare händer som dåliga A:n (vilket inte är så troligt nu, men kan finnas med), små par och skit som typ QJo. Jag tror att den senare är en hand du rätt ofta kan få se om du tar den här synen. Mot en randomfisk på en sån här bräda har jag inget emot att spela stackar med TPTK, och om degen åker in tidigare eller senare är lite skitsamma, kan jag tycka. Nästan fördel om det sker på river förresten, eftersom de brukar ha en sjuk förmåga att köpa ut och på sista gatan är de on their own utan site-rigg. Citera
DejnyRich Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Varför skulle, som någon sa, en passiv fisk riskera hela sin stack i det här läget? Jag tycker folden känns närmast trots vad psatiw skriver. Känns ju också iofs som att han kan sätta dig på TT-KK given din linje och försöker trycka bort dig på river... Citera
jojje2k Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Skulle tro att fi har "nötter" 90% av gångerna här. Citera
cOP Postad 5 Januari , 2007 Rapport Postad 5 Januari , 2007 Kan verkligen inte se hur det ska vara rätt att syna mot en passiv nl200 spelare i detta läget. Spelet pre kan mkt väl vara 88,99,A4. Tror mindre på A9, A8 eftersom han knappast spelar dom så på river. Citera
PxT Postad 5 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 5 Januari , 2007 Blandade svar även om majoriteten säger fold. Jag synade i alla fall efter en viss tvekan eftersom jag bara inte kunde hitta ett värdebet från honom där när jag spelat min hand som jag gjorde. Jag är medveten om att det generellt sett är en dålig syn mot en löspassiv spelare men så var det bara grundat på 15-20 händer också som jag skrev tidigare. Dealing River Ah 9c 4c 8s 4h TribleB goes All-in $189.55 HERO goes All-in $150.15 TribleB shows 7s 8c Winner is HERO $364.30 Winner is TribleB $39.40 Citera
cluelessrookie Postad 8 Januari , 2007 Rapport Postad 8 Januari , 2007 Det där med att TribleB synar din höjning preflop med 89o är väl då att hänföras till att "han älskar att se floppar". Eller? För det kan väl knappast vara bra för kroppen att syna med 89o? Cluelesrookie Citera
PxT Postad 8 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 8 Januari , 2007 cluelessrookie: Nu är jag inte riktigt med på vad du menar? Att han älskade att se floppar baserade jag på 70-80% flops seen enligt Poker Office. Citera
Recommended Posts