salo Postad 12 Februari , 2005 Rapport Postad 12 Februari , 2005 Hand som hände för mig ett tag sen. Party Poker 0.5/1 Hold'em (8 handed) converter Bord stämmning var ju ganska löst och mkt passivt som vanligt Preflop: Hero is MP2 with A:heart:, K:club:. 2 folds, MP1 calls, Hero raises, 3 folds, BB calls, MP1 calls. Hade inte fått nå vettigt på länge så var ju glad för en gång skull, hade inte så värst bra koll på BB men MP1 hade gjort massa konstiga saker med nötterna typ om han/hon (tror att det var hon, nå ellen hette denna person så) hade haft högsta färgen och var dealer och alla checka fram det till henne på river så hade hon inte ens betta där Flop: (6.50 SB) A:spade:, K:diamond:, T:club: (3 players) BB checks, MP1 bets, Hero raises, BB calls, MP1 3-bets, Hero caps, BB calls, MP1 calls. Ja! där satt den, var ändå rädd för MP1 om hon skulle haft AA/KK men hon calla ju bara mig pre-flop. Brydde mig inte så mkt om BB, borde ju vart det. Och sen tycker man såhär efter åt att det var dumt att cappa floppen, fattade ju inte det då var så bländad av AK så. Turn: (9.25 BB) 3:spade: (3 players) BB bets, MP1 calls, Hero calls. Här blev jag som sagt rädd när BB börja betta, för han hade ju bara check/calla hela tiden River: (12.25 BB) 6:heart: (3 players) BB bets, MP1 raises, Hero 3-bets, BB caps, MP1 calls, Hero calls. Och där gjorde jag visst den mest idiotiska grejen hittills men det skulle ha cappats ändå och man var ju tvungen och calla (eller?) Final Pot: 24.25 BB MP1 shows [ Ad, Ac ] three of a kind, aces. BB doesn't show [ Ts, Th ] three of a kind, tens. Hero doesn't show [ Ah, Kc ] two pairs, aces and kings. Man blev ju små ägd av båda och sig själv där men undar bara vart jag skulle kunna ha folda där? Visst blev det "små" fel vid vissa bet men skulle jag bara ha calla på dom ställerna, på floppen expempelt vist. Trodde ju aldrig att hon satt på AA. * RP och fixa med färger - QoS * (Meh, du kan ju inte avslöja resultatet i rubriken - Kubo) Citera
morberg Postad 17 Februari , 2005 Rapport Postad 17 Februari , 2005 River: (12.25 BB) 6:heart: (3 players) BB bets, MP1 raises, Hero 3-bets, BB caps, MP1 calls, Hero calls. Och där gjorde jag visst den mest idiotiska grejen hittills men det skulle ha cappats ändå och man var ju tvungen och calla (eller?) Om du har read på MP1 att hon inte bettar nötterna fast alla har checkat fram till henne kan du nog gissa att där finns en ganska bra hand. Dessutom har BB visat styrka genom sitt bet på turn. Mot en fiende hade jag synat ner, men mot två sitter du värre till. Jag hade nog synat, men tror att det är fel. Lurigt, jag skulle gärna vilja se fler kommentarer på handen. Citera
Hobster Postad 17 Februari , 2005 Rapport Postad 17 Februari , 2005 Jag skulle nog varit rädd för QJ hos BB (kanske även hos MP1), det är inte sällan de händerna spelas på den nivån. Särskilt i BB så gissar jag att det inte är helt fel att spela QJs mot två förväntade motspelare för endast ett litet bet oavsett nivå, förresten. Även BBs två stycken cold-calls på floppen tycker jag luktar QJ lång väg, har nötterna men får dem bettade åt sig och vill inte avslöja något. Nu visade ju det sig fel, men jag hade gissat på den handen i vilket fall. Jag hade inte gissat på AA hos MP1 heller för den delen, känns konstigt att inte betta någon gång innan floppen trots två chanser. Med två spelare och den brädan så tror jag att det går att hitta en fold, iallfall när MP1 tre-bettar floppen och BB har cold-callat innan, men å andra sidan så kunde bettingmönstret blivit detsamma med A-10 på MP1 och K-10 på BB på den här nivån. Att cappa på floppen känns fel och sedan skulle du nog inte petet in några fler höjningar, men det är möjligt att det blivit cappat på rivern ändå som du säger. Ta min analys med en nypa salt, jag är rejäl newbie och ser fram emot experternas svar! Citera
Recommended Posts