classe_74 Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Hur spelar ni KJo i SB på ett shorthanded bord utan read på övriga vid bordet? Om knappen är först in och raisar känns det som att 3-beta är rätt. Vad gör man om raise kommer från tidig position eller CO? Är det för vekt spel att lägga ner då??? Citera
Ruterkung Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Hur spelar ni KJo i SB på ett shorthanded bord utan read på övriga vid bordet? Om knappen är först in och raisar känns det som att 3-beta är rätt. Vad gör man om raise kommer från tidig position eller CO? Är det för vekt spel att lägga ner då??? Mot UTG raise lägger jag den. Om CO höjer så höjer jag ofta tillbaka även utan read. Citera
eddiemedusa Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Det är ganska spelar "dependent". Om UTG höjer så e d fold mot alla spelartyper, så länge det inte är en maniac och du är ensam mot honom (isåfall är det en lätt re raise). Om det däremot är CO ellet Knappen som raisar så beror mitt val av spel på deras steal range. Är det en väldigt tight stealer så foldar jag, annars 3 bet (i dom flesta fall). Är KJ suted så 3 betar jag alla raise från CO och knappen. Citera
all_ur_horses Postad 4 Januari , 2007 Rapport Postad 4 Januari , 2007 Det är ganska spelar "dependent". Om UTG höjer så e d fold mot alla spelartyper, så länge det inte är en maniac och du är ensam mot honom (isåfall är det en lätt re raise).Om det däremot är CO ellet Knappen som raisar så beror mitt val av spel på deras steal range. Är det en väldigt tight stealer så foldar jag, annars 3 bet (i dom flesta fall). Är KJ suted så 3 betar jag alla raise från CO och knappen. instämmer och förtydligar att det är AtS som gäller, inte PFR. Citera
Recommended Posts