Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Att Red bull inte hjälper dig i längden visste väl många men hur mkt hjälp kan man ha av smarta droger? ( finns lite nyttigt om detta i nya numret av First Poker ) Att man blir kreativ av "droger" har jag fått bekrätat för mig men hur bra effekt har dessa smarta drogeR? Om man går på en kur kommer det bli som alvedon att man till slut måste öka dosen för det ska ha någon effekt ? Etc.. Ni med erfarenhet tala...

Postad

En del saker är användbara, men mestadels vet man helt enkelt inte eftersom det inte finns tillräckligt med studier. Snubbarna som säljer grejerna är ju inte riktigt pålitliga när det gäller att utvärdera effektiviteten.

Enklast är ju att helt enkelt undersöka preparaten du är intresserad av. Lite generellt kan man ju också säga att ju verksammare ämne, ju troligare är det att det blir narkotikaklassat. Modafinil är ett exempel som många rapporterat förbättrad alerthet och som dessutom minskar sömnbehovet drastiskt. Det är dock narkotikaklassat så tullarna blir inte glada om de hittar något sånt i din post.

Postad

Tycker det är dumt att de tar upp Ephedra, ephedrine.... i artikeln.. det är ett riktigt skadligt prepp för hjärta och kärl!! folk som inte visste vad det var kanske får upp ögonen för det nu, precis som jag gjorde en gång i tiden :(

Ångrar att jag testade detta, då det på lång sikt är beroendeframkallande (egen erfarenhet!)

Tycker det bästa är att man sköter kosten och sömnen bra, lite svårt med sömnen för pokerspelare kanske, men maten tar inte lång tid å fixa ;)

//

AkA

Postad

I langden vinner man nog pa vad aka_thn sager. Bra kost, regelbunden somn (aven om detta kan vara svart for manga) och traning. Ga ut och spring nagra dagar i veckan i en timme sa kommer man att orka sjukt mycket mer.

Red Bull och liknade gjor dig bara seg i langden av allt socker.

Postad

Red Bull och liknade gjor dig bara seg i langden

Seg i längden? Gäller det för kaffe också? Jag är ute efter att bli pigg för stunden när jag dricker koffein.

av allt socker.

Död åt sockerhysterin. Hur mycket socker är det i en red bull? Ca 25-30g? Oh noes!

Ledsen för OT; har inget vettigt svar till OP men återkom gärna om du hittar något skoj.

Postad

Ät bra, sov under regelbundna tider så kroppen hamnar i en bra rytm, träna kroppen (behöver inte vara något ansträngande utan bara att man rör på sig) och försöka leva ett så bra liv som man bara kan. Gör man detta så tror jag att man inte behöver proppa i sig piller eller preparat.

Shit, kanske ska börja leva som man säger istället för att göra tvärtom som jag nu gör.......

Postad
Ät bra, sov under regelbundna tider så kroppen hamnar i en bra rytm, träna kroppen (behöver inte vara något ansträngande utan bara att man rör på sig) och försöka leva ett så bra liv som man bara kan. Gör man detta så tror jag att man inte behöver proppa i sig piller eller preparat.

Shit, kanske ska börja leva som man säger istället för att göra tvärtom som jag nu gör.......

skulle precis skriva just detta.. fan jävla piller o skit skärp till er.. har man den disciplin som krävs för att spela poker..har man väl den promille disciplin och sjävlinsikt som krävs för att gå o träna

Postad
skulle precis skriva just detta.. fan jävla piller o skit skärp till er.. har man den disciplin som krävs för att spela poker..har man väl den promille disciplin och sjävlinsikt som krävs för att gå o träna

Det krävs inte särskilt mycket disciplin eller självinsikt för att spela poker.

Angående moda och adderal så har jag en bekant som hamnade på psyket några veckor efter en sommar med den kombinationen.