Gå till innehåll

Väldigt starkt drag - fel med all-in?


Recommended Posts

Full Tilt Poker Game #1518989144: Table Zola (6 max) - $0.10/$0.25 - No Limit Holdem - 15:06:32 ET - 2007/01/02

Seat 1: dantil71 ($3.85)

Seat 2: VaxHam ($18.65)

Seat 3: Hero ($29.15)

Seat 4: PrincessDonk ($26.30)

Seat 5: cygnus_rn ($64.50)

Seat 6: williescott ($13.65)

cygnus_rn posts the small blind of $0.10

williescott posts the big blind of $0.25

The button is in seat #4

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Hero [4s 5s]

dantil71 calls $0.25

VaxHam folds

Hero calls $0.25

PrincessDonk folds

cygnus_rn calls $0.15

williescott checks

*** FLOP *** [7s 6d As]

cygnus_rn bets $0.85

williescott folds

dantil71 calls $0.85

Hero raises to $3.50

cygnus_rn raises to $8

dantil71 calls $2.75, and is all in

Hero raises to $28.90, and is all in

cygnus_rn calls $20.90

 

Jag har hört att man ska spela starka drag hårt på floppen - något fel i det jag gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lirar också på samma nivå som du och jag tycker inte att det lönar sig att spela dragen aggressivt. Anledningen är att folk aldrig lägger sig vilket är en förutsättning för att det ska vara värt att spela dragen aggressivt.

 

Jag brukar spela dem passivt och när dem väl sitter så brukar det löna sig att bomba på rätt bra eftersom folk som sagt inte klarar av att lägga sig.

 

i det här fallet så hade jag synat floppen och antagligen synat turn också om inte draget sitter. Sitter det så är det bara att raisa på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja pengarna ska in på floppen. Att spela passivt för att sen bomba när dragen sitter är dåliga tips.

 

Det är inte alls dåliga tips om motståndarna spelar som förra postaren beskrev. Mot såna spelare får du ju in pengar om du träffar men slipper betala av hela stacken dom gångerna du missar.

 

Angående denna hand så borde du dock spela draget hårt, om motståndaren synar är du ändå nästan alltid favorit.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anledningen är att folk aldrig lägger sig vilket är en förutsättning för att det ska vara värt att spela dragen aggressivt.

I det här fallet är det fel då man tjänar rejält på att vara all-in. Möjligen att det är bättre att spela passivt om motståndarna i princip spelar face up och alltid betalar av jättebets när draget sitter.

 

Om vi snackar svagare drag (som kassa färgdrag eller stegdrag) så har du en poäng. Men det är en monsterdålig vana att dra på sig som leder till allvarliga inre blödningar om man hamnar mot kompetent motstånd.

 

Mitt standardspel mot dåliga motståndare hade varit att göra en liten höjning preflopp för att isolera mot limparen och därmed allmänt öka min kontroll i handen. Handlar det om verkligt dåliga spelare som inte viker kanske jag inte höjer, men i så fall så blir jag allt lite sugen på att bygga potten genom en mjölkningshöjning.

 

På floppen så är första höjningen obligatorisk. Det är för rent värde om inte annat, vinner man inte potten direkt och blankar turn får man normalt ändå se rivern gratis. Vilket leder till att man får ungefär 60% av alla bet som stoppas in på floppen.

 

Nu går det ju inte riktigt som man tänkt sig och vi får väl sätta cygnus på runt tvåpar/set. Så frågan är om vi är bättre off att spela en turn i position eller vara all-in rakt av. Eftersom vi kommer missa vårt drag 2/3 av tiden och då sättas all-in och blir tvungna att vika så är det väldans mycket bättre att stoppa in pengarna nu, även om vi faktiskt ligger lite efter. Det är enbart bättre att syna om cygnus dels kan sättas på en stark hand och dels kan väntas checka eller beta väldigt lite oftast när vi missar. Något som inte är särskilt rimligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...