Gå till innehåll

SNG Klonk invitational 3/1-2007


Skanke

Recommended Posts

Här åker halva stacken....

Preflop synen är väl att ta i kanske:)

Sedan var planen att checkraisa allin, men sop cyntax checkade ju bakom:(

All deg kunde åkt in men jag kom billigt undan....

 

 

Seat 2: Skanke (2176 in chips)

Seat 4: AnfieldRoad (2909 in chips)

Seat 5: CaratPoker (4575 in chips)

Seat 8: ampixo (1540 in chips)

Seat 9: ji-_-ge (2300 in chips)

ji-_-ge: posts small blind 50

Skanke: posts big blind 100

*** HOLE CARDS ***

Dealt to Skanke [6s 3s]

AnfieldRoad: folds

CaratPoker: raises 200 to 300

ampixo: folds

ji-_-ge: folds

Skanke: calls 200

*** FLOP *** [6d 4s Js]

Skanke: checks

CaratPoker: checks

*** TURN *** [6d 4s Js] [Ks]

Skanke: checks

CaratPoker: bets 200

Skanke: raises 300 to 500

ampixo said, "undrar om det finns nagon lika hard bubbla pa $11nivan som denna"

CaratPoker: calls 300

*** RIVER *** [6d 4s Js Ks] [5s]

Skanke: bets 400

ampixo said, "du far trosta dig med laxen"

CaratPoker: raises 3375 to 3775 and is all-in

Skanke: folds

CaratPoker collected 2450 from pot

CaratPoker: shows [Ts As] (a flush, Ace high)

 

Kan du leda en blind stackare genom den här handen? Hur tänkte du?

Mina funderingar är:

  1. Pre: Lite löst spel kanske men 200 för att syna potten på 650 ger ju ändå rätt fina odds.
  2. Flopp: Helt okey med check tycker jag.
  3. Turn: Lite mesigt omslag. Skulle själv nog ha tryckt in en raise till 800.
  4. River: Är inte check-syn/check-fold med på kartan? Med det omslaget du får så är det ju dock bara att lägga handen.

Summa sumarum: Jag hade nog förlorat mer eller allt på den handen men det känns även som om det hade funnits mer att hämta ur den om Cyntax hade suttit med t.ex. AK, KQ eller floppat set.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 138
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Jag är mycket ledsen över att meddela att det blir ingen pokerfilm där man kan se alla hålkorten. Det tar helt enkelt för lång tid att sitta och klistra in alla händer. Jag började med att editera in CarlLee till min HH ... när jag gjort hälften hade det gått drygt 1 timma. Så ca 20 timmar skulle det ta. ORKA!

 

Men jag kan trösta er med att det var f*n inget skönspel. Om det ändå blivit en film så hade den inte varit speciellt givande i utbildningssyfte.

 

Jag föreslår att den som vill diskutera en specifik hand postar den i denna tråd. Jag kan då söka upp vad alla hade så får vi veta...

 

GG

/C

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte göra såhär då: Den som kom etta postar hela HH:n i en tråd. Tvåan kåppipäjstar posten och editerar in sina hålkort. Sen gör trean detsamma. När sista man/kvinna/mupp är färdig så har ni en komplett HH. Den HH:n kåppipäjstar Syntakks in i PO och vips så syns alla hålkorten. Fördela arbetsbördan liksom:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte göra såhär då: Den som kom etta postar hela HH:n i en tråd. Tvåan kåppipäjstar posten och editerar in sina hålkort. Sen gör trean detsamma. När sista man/kvinna/mupp är färdig så har ni en komplett HH. Den HH:n kåppipäjstar Syntakks in i PO och vips så syns alla hålkorten. Fördela arbetsbördan liksom:)

 

Ja det är smidigaste sättet att göra det på. Men då får det bannemig vara en turbosng så man slipper 100-200 händr! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte göra såhär då: Den som kom etta postar hela HH:n i en tråd. Tvåan kåppipäjstar posten och editerar in sina hålkort. Sen gör trean detsamma. När sista man/kvinna/mupp är färdig så har ni en komplett HH. Den HH:n kåppipäjstar Syntakks in i PO och vips så syns alla hålkorten. Fördela arbetsbördan liksom:)
Idén är inte dum. Men jag undrar om det går att posta så långa inlägg.

Vi får göra en mejlingkedja?

 

Visst kan jag filma mitt spel, men då ser ni ju bara mina kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Idén är inte dum. Men jag undrar om det går att posta så långa inlägg.

Vi får göra en mejlingkedja?

 

Visst kan jag filma mitt spel, men då ser ni ju bara mina kort.

 

Jag skulle kunna skriva ett program som slår ihop pokerstars HH:s, men just den här veckan har jag inte tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan ni inte göra såhär då: Den som kom etta postar hela HH:n i en tråd. Tvåan kåppipäjstar posten och editerar in sina hålkort. Sen gör trean detsamma. När sista man/kvinna/mupp är färdig så har ni en komplett HH. Den HH:n kåppipäjstar Syntakks in i PO och vips så syns alla hålkorten. Fördela arbetsbördan liksom:)

 

Jag är på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ett förslag till nästa gång...

 

...och det är att vi kör minst två st SnGs samtidigt. Jag har inget behov av att vi analyserar alla händer. Däremot om man kör 2 st SnGs+ så kommer vi få in fler händer vilket innebär fler intressanta händer.

 

Kan säga den vi spelade senast nu så hade jag typ 3 st intressanta händer varav max 1 är värd att diskutera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...