FiskNils Postad 11 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2007 Du har ju rulle så det räcker och blir över nu, det är bara att köra! Min kära lilla rulle är på $2960 nu så det närmar sig. Blir förmodligen att jag testar NL100 snart, kanske nästa helg! Går det bra i veckan så kanske jag också gör ett test till helgen! Anledningen till att jag vill ta det lite lugnt med att gå upp är att jag vill att ett förlorat inköp ska kännas så lite som möjligt. Vill liksom inte må dåligt av pokern. Men snart ska det vara dags iaf.. Spelade en liten session till och låg lite plus fram tills jag fick KK och hamnade all in pre mot en halvstack som hade AA. Klonkade set på floppen, men tyvärr så kom esset på rivern. Känns nästan skönt att det blir rättvist på nåt sätt.. Har lyckats spela 4h idag och är som sagt spelmässigt nöjd, men känns ändå lite surt att jag inte fick bättre betalt idag.. 11/3: +$106 BR: $3605 Citera
FiskNils Postad 11 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 11 Mars , 2007 Vilken site lirar du på FiskNils? Sorry, missade den förut. Prima, ladbrokes och everest är det mest just nu. Växlar ganska mycket. Citera
b0bb4n Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Sorry, missade den förut. Prima, ladbrokes och everest är det mest just nu. Växlar ganska mycket.Ok. Vad tycker du om everest? Jag lira där ca 5k händer sen bytta jag till party poker. Tyckte everest klienten var seg och att det gick riktigt kasst när jag spelade där. Lycka till annars! Citera
FiskNils Postad 12 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2007 Vad göra här? Fi är 30/8/2.0 över 20 händer - Ditch sitting in seat 1 with $38.60 - HERO sitting in seat 2 with $62.80 - zepekegno sitting in seat 3 with $29.05 - antilles44 sitting in seat 4 with $24.29 - derrick01 sitting in seat 5 with $17.84 [Dealer] - tazmars13 sitting in seat 6 with $11.20 tazmars13 posted the small blind - $0.25 Ditch posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to HERO: , HERO raised - $2.00 zepekegno called - $2.00 antilles44 called - $2.00 derrick01 folded tazmars13 folded Ditch folded ** Dealing the flop: , , HERO bet - $6.00 zepekegno went all-in - $27.05 antilles44 folded HERO ??? Citera
FiskNils Postad 12 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 12 Mars , 2007 Ok. Vad tycker du om everest? Jag lira där ca 5k händer sen bytta jag till party poker. Tyckte everest klienten var seg och att det gick riktigt kasst när jag spelade där. Lycka till annars! Jag gillade heller inte everest först, men när man vänjer vid klienten så blir det bättre. Sen så är spelet ganska annorlunda. Folk är som galna ibland.. Så det gäller att anpassa sig efter det. Party gillar jag å andra sidan inte alls.. Citera
MrAnton Postad 12 Mars , 2007 Rapport Postad 12 Mars , 2007 Vad göra här? Fi är 30/8/2.0 över 20 händer - Ditch sitting in seat 1 with $38.60 - HERO sitting in seat 2 with $62.80 - zepekegno sitting in seat 3 with $29.05 - antilles44 sitting in seat 4 with $24.29 - derrick01 sitting in seat 5 with $17.84 [Dealer] - tazmars13 sitting in seat 6 with $11.20 tazmars13 posted the small blind - $0.25 Ditch posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to HERO: , HERO raised - $2.00 zepekegno called - $2.00 antilles44 called - $2.00 derrick01 folded tazmars13 folded Ditch folded ** Dealing the flop: , , HERO bet - $6.00 zepekegno went all-in - $27.05 antilles44 folded HERO ??? Nu hatar jag Short- eller mellanstackar så jag hade tiltsynat, men bortser vi från det så tycker jag det är fold som gäller. Brädan är läskigt koordinerad och du är som bäst uppe mot ett kombodrag typ Axh, 109h. Utöver draghänderna är tvåpar troligt. Citera
FiskNils Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Nu hatar jag Short- eller mellanstackar så jag hade tiltsynat, men bortser vi från det så tycker jag det är fold som gäller. Brädan är läskigt koordinerad och du är som bäst uppe mot ett kombodrag typ Axh, 109h. Utöver draghänderna är tvåpar troligt. Jo jag tänkte ungefär i samma banor. Som brädan såg ut så är ju nån form av draghand ganska trolig. Nu tog jag synen och han hade TT. Det som gjorde att jag synade var hans all in. Mindre raise brukar vara vanligare med färdig hand. Nu verkade det som att han ville se två kort till. Men jag är också ytterst tveksam till om synen är rätt här. Blev bara 2 timmars spel idag då jag har varit borta hela kvällen. Spelade ganska bra idag också tycker jag och hade bra koll på borden. 12/3: +$92 BR: $3697 Citera
FiskNils Postad 13 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 13 Mars , 2007 Har sakta men säkert jobbat upp mig till +$169 idag efter drygt 3 timmars spel. Spelmässigt har det också känts bra så den här dagen kan jag vara nöjd med. Senaste dagarna har jag knappt haft AA eller KK, men så länge man träffar fint med andra kort så går det ju att vinna stora potter. Men är det nåt jag kan önska mig inför morgondagen så är det just lite höga par. Gärna mot de största fiskarna som jag har haft lite problem att plocka pengar av.. Nu väntar sängen! 13/3: +$169 BR: $3866 Citera
FiskNils Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 En dålig första session idag. Har knappt vunnit en pott, men samtidigt har jag inte förlorat några jättepotter. Back blev det iaf, -$65. Får se om man kan komma tillbaka under kvällen.. Citera
FiskNils Postad 14 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 14 Mars , 2007 Gjorde ett ärligt försök att komma tillbaka nu under kvällssession, men tyvärr så gick det åt andra hållet istället. Min sämsta dag sen jag började om 1 feb. Vet inte riktigt om jag gjorde några dåliga spel, men jag har varit lite seg hela dagen så kanske har jag inte spelat på topp. Samtidigt så är ju variansen nåt som man inte kan göra nånting åt. Postar mina två största förlusthänder iaf så får vi se om nån har någon åsikt om spelet i dom. Imorgon tar jag nya tag och då ska jag vara redo igen! 14/3: -$108 BR: $3758 I denna har fi 54/0/0.54. - americaairl sitting in seat 1 with $24.58 - HERO sitting in seat 2 with $46.75 - Egoen sitting in seat 3 with $65.71 - uffe61 sitting in seat 4 with $37.30 [Dealer] - rcedric222 sitting in seat 5 with $53.46 - King_Storm sitting in seat 6 with $44.39 rcedric222 posted the small blind - $0.25 King_Storm posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to HERO: , americaairl called - $0.50 HERO raised - $2.50 Egoen folded uffe61 called - $2.50 rcedric222 folded King_Storm folded americaairl called - $2.50 ** Dealing the flop: , , americaairl checked HERO bet - $6.00 uffe61 called - $6.00 americaairl folded ** Dealing the turn: HERO bet - $12.00 uffe61 went all-in - $28.80 HERO called - $28.80 ** Dealing the river: uffe61 shows: , HERO mucks: , HERO mucks: uffe61 wins $74.85 from the main pot Här har fi 42/21/1.06 - Pilarn sitting in seat 1 with $57.89 - Waltteri333 sitting in seat 2 with $55.22 [Dealer] - torsssen sitting in seat 3 with $6.15 - fcs sitting in seat 4 with $40.04 - HERO sitting in seat 5 with $44.82 - BugsyS sitting in seat 6 with $48.10 torsssen posted the small blind - $0.25 fcs posted the big blind - $0.50 ** Dealing card to HERO: , HERO raised - $2.00 BugsyS folded Pilarn folded Waltteri333 called - $2.00 torsssen folded fcs called - $2.00 ** Dealing the flop: , , fcs checked HERO bet - $4.50 Waltteri333 raised - $9.00 fcs folded HERO called - $9.00 ** Dealing the turn: HERO checked Waltteri333 bet - $12.12 HERO called - $12.12 ** Dealing the river: HERO checked Waltteri333 checked HERO shows: , Waltteri333 shows: , Waltteri333 wins $46.09 from the main pot Citera
FiskNils Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 Usch och fy.. Förlorade just med set i kungar som jag spelade som en tomte och lät fi sätta sitt stegdrag på rivern. Första bra träffen efter att ha suttit och foldat i en timme. Ville naturligtvis inte att fi skulle lägga sig när jag väl hade nåt bra.. Att man aldrig lär sig. Längesen jag blev så förbannad på mig själv. Plussade iaf ett inköp på everest förut idag och får också in en bonus på $40 så jag blir typ +-0 idag såhär långt. Kanske blir mer spel senare ikväll om jag lugnat ner mig lite och känner att koncentrationen är tillbaka då. Citera
tobjoern Postad 15 Mars , 2007 Rapport Postad 15 Mars , 2007 I första handen (AJ) hade jag nog checkat turn.. Gillar göra de här rätt ofta.. Men om jag som du bettt ut turn med hade jag nog hittat folden när han pushar sen.. Känns ju inte som man slår speciellt mycket.. Sen AK hade jag nog spelat ungefär likadant.. Försöker få en billig showdown.. Inte mycket at göra. Nu är jag inte speciellt bra på att analysera händer och de får bli som de blir Citera
FiskNils Postad 15 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 15 Mars , 2007 I första handen (AJ) hade jag nog checkat turn.. Gillar göra de här rätt ofta.. Men om jag som du bettt ut turn med hade jag nog hittat folden när han pushar sen.. Känns ju inte som man slår speciellt mycket.. Sen AK hade jag nog spelat ungefär likadant.. Försöker få en billig showdown.. Inte mycket at göra. Nu är jag inte speciellt bra på att analysera händer och de får bli som de blir Problemet som jag ser det är att fi är callingstation och kan mycket väl sitta på sämre A. Sen när han väl höjer mig på turn så känns det ju som att jag är slagen, men då har jag å andra sidan för bra odds för att slänga. Men det kanske är bättre att syna ner från turn nu när han synade bakom mig preflop. Tog en session till nu på kvällen, men kunde inte hitta riktigt rätt i spelet. Kände mig ganska stressad och obekväm. Blev ju inget back idag iaf! Imorgon får jag försöka att hitta tillbaka till grunderna igen och skita fullständigt i vad resultatet blir. 15/3: +$5 BR: $3763 Citera
FiskNils Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2007 Här ställs jag inför ett beslut. Vad anser ni att jag bör göra? Motivera gärna. fetzer31 har 52/8/0.65. Seat 1: MarioKK ($14.38) Seat 2: fetzer31 ($41.42) Seat 3: Fuchs2006 ($14.57) Seat 4: gregoryt28 ($20.44) Seat 5: HERO ($52.01) Seat 6: svetinm ($55.21) svetinm posts the small blind of $0.25 MarioKK posts the big blind of $0.50 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO[Kd Ad] fetzer31 calls $0.50 Fuchs2006 raises to $1.75 gregoryt28 folds HERO calls $1.75 svetinm folds MarioKK calls $1.25 fetzer31 calls $1.25 *** FLOP *** [4c Kc 2d] MarioKK checks fetzer31 checks Fuchs2006 bets $3.75 HERO raises to $9.00 MarioKK folds fetzer31 raises to $39.67 and is all-in Fuchs2006 calls $9.07 and is all-in HERO ??? Citera
FiskNils Postad 16 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 16 Mars , 2007 Nu har jag avslutat för dagen och det blev nästan fem inköp plus. Skönt efter ett par halvtaskiga dagar. Nu blir det poker.se-tv! Kommentera gärna handen ovan! 16/3: $242 BR: $4005 Citera
MrAnton Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Nu har jag avslutat för dagen och det blev nästan fem inköp plus. Skönt efter ett par halvtaskiga dagar. Nu blir det poker.se-tv! Kommentera gärna handen ovan! 16/3: $242 BR: $4005 Fem inköp rockar! Hur många timmar har du spelat under dagen? Verkligen dags för dig att lira NL100 nu Citera
MrAnton Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Här ställs jag inför ett beslut. Vad anser ni att jag bör göra? Motivera gärna. fetzer31 har 52/8/0.65. Seat 1: MarioKK ($14.38) Seat 2: fetzer31 ($41.42) Seat 3: Fuchs2006 ($14.57) Seat 4: gregoryt28 ($20.44) Seat 5: HERO ($52.01) Seat 6: svetinm ($55.21) svetinm posts the small blind of $0.25 MarioKK posts the big blind of $0.50 The button is in seat #5 *** HOLE CARDS *** Dealt to HERO[Kd Ad] fetzer31 calls $0.50 Fuchs2006 raises to $1.75 gregoryt28 folds HERO calls $1.75 svetinm folds MarioKK calls $1.25 fetzer31 calls $1.25 *** FLOP *** [4c Kc 2d] MarioKK checks fetzer31 checks Fuchs2006 bets $3.75 HERO raises to $9.00 MarioKK folds fetzer31 raises to $39.67 and is all-in Fuchs2006 calls $9.07 and is all-in HERO ??? Inga reads hur FI tidigare spelat TP, set och färgdrag? Hans agg.faktor är läskigt låg. Han borde inte spela 22 och 44 såhär, men är han en tänkande spelare så kanske han vill få det att se ut som ett färgdrag där han försöker ha trycka bort dig men där han faktiskt har ett set. Som mkt annat i poker är det väldigt readbaserat. Jag skulle helst vilja folda på den brädan med tanke på FI:s låga agg.faktor, att du visat ordentlig styrka sant att han limpat pre. Det du skulle kunna slå här är just färgdrag och kasst spelade KQ, KJ. Citera
FiskNils Postad 17 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2007 Inga reads hur FI tidigare spelat TP, set och färgdrag? Hans agg.faktor är läskigt låg. Han borde inte spela 22 och 44 såhär, men är han en tänkande spelare så kanske han vill få det att se ut som ett färgdrag där han försöker ha trycka bort dig men där han faktiskt har ett set. Som mkt annat i poker är det väldigt readbaserat. Jag skulle helst vilja folda på den brädan med tanke på FI:s låga agg.faktor, att du visat ordentlig styrka sant att han limpat pre. Det du skulle kunna slå här är just färgdrag och kasst spelade KQ, KJ. Jag har just den uppfattningen om fi som statsen visar. Tycker att ditt resonemang är väldigt bra här. Just hans låga aggression factor var väl det som avgjorde att jag slängde tillsammans med att limp-call pre och check-raise på flop stinker set. Han hade mycket riktig set med 22. Men jag var väldigt nära att syna. Folk spelare ju KQ såhär ibland också, men har väl då oftast högre agg factor. 3 timmar blev det igår förresten. Ska spela med en polare i helgen så jag vi får se om jag ger mig på NL100 då. Tanken är att jag ska lära honom grunderna så kanske är bäst att göra det på NL50 där jag känner mig bekväm. Torskar jag några inköp på NL100 och blir förbannad så kommer ju han aldrig vilja spela poker mer.. Citera
MrAnton Postad 17 Mars , 2007 Rapport Postad 17 Mars , 2007 Jag har just den uppfattningen om fi som statsen visar. Tycker att ditt resonemang är väldigt bra här. Just hans låga aggression factor var väl det som avgjorde att jag slängde tillsammans med att limp-call pre och check-raise på flop stinker set. Han hade mycket riktig set med 22. Men jag var väldigt nära att syna. Folk spelare ju KQ såhär ibland också, men har väl då oftast högre agg factor. 3 timmar blev det igår förresten. Ska spela med en polare i helgen så jag vi får se om jag ger mig på NL100 då. Tanken är att jag ska lära honom grunderna så kanske är bäst att göra det på NL50 där jag känner mig bekväm. Torskar jag några inköp på NL100 och blir förbannad så kommer ju han aldrig vilja spela poker mer.. Bra laydown, men med tanke på vårt resonemang kring agg.faktorn så var den hyfsat enkel även om det suger att släppa TPTK. Lycka till med upplärningen av din polare. Själv skall jag köra gokart med 8 polare och sen blir det storkrök i kväll Citera
FiskNils Postad 17 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 17 Mars , 2007 Riktigt tråkig pokerdag idag, både resultat- och spelmässigt. Har fått väldigt få spelbara kort och när jag då väl träffar nåt så är det ju knappast nån som vill spela mot mig som har foldat 50 händer på rad.. Men så är det ju ibland. Fick dock nästan ett inköp när fi höjde mig all in pre och jag satt med AA mot fi:s AK. Får vara glad för det! Vore förresten trevligt om det dök upp nån bra bonus inom dom närmsta dagarna. Lite torrt på den fronten just nu.. 17/3: -$59 BR: $ 3946 Citera
FiskNils Postad 18 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 18 Mars , 2007 Dagens enda session på en timme är just avslutad och den blev ganska tung. Saker och ting flyter inte alls på lika bra längre (frånsett fredagen). Får kämpa för att vinna småpotter, medan jag knappt vinner några större potter. På unibet har jag backat 5 inköp senaste 5 speltimmarna så jag tror att jag gör bäst i att hålla mig borta från den sajten ett tag trots att brukar finnas en del fisk där.. 18/3: -$98 BR: $3848 Citera
FiskNils Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 Första timmens spel för dagen är nu avklarad och jag gick breakeven. Hände inte speciellt mycket. Det var väl allt.. Citera
tobjoern Postad 19 Mars , 2007 Rapport Postad 19 Mars , 2007 tjo.. börjat känna lite på nl100 eller ? =) Citera
FiskNils Postad 19 Mars , 2007 Författare Rapport Postad 19 Mars , 2007 tjo.. börjat känna lite på nl100 eller ? =) Nej tyvärr har det gått lite trögt senaste dagarna så det är inte riktigt läge just nu.. Fortsatt tungt för min del alltså. Idag åkte jag på några rejäla utdragningar som förstörde dagen. Kalla kort dagen igenom fram till slutet då jag fick KK två ggr och QQ tre ggr. Med KK vann jag först en pott som gav mig ett plus på $40. Men bara lite senare så förlorade jag två potter på rad mot samma fisk med KK som blev utdragen av T9 efter all in på floppen T75 där han sen satte runner-runner stegen. Tur då att fi var ganska short. Handen efter mot samma fisk så höjer han $4.25 pre och jag sätter honom all in med QQ. Han synar med 88. Första kortet är 8 och hans hand står. Plockade dock en shortstack sista handen jag spelade vilket hyfsade till resultatet lite. Tung dag som sagt, men jag tycker ändå att det kändes bättre än vad det gjorde i helgen. Bara att kämpa på så ska förhoppningsvis turen vara på min sida snart igen! Tror inte det blir nåt mer spel idag, men omöjligt är det inte.. Citera
Recommended Posts