Gå till innehåll

FiskNils 2007- NL50--->??


FiskNils

Recommended Posts

Syn!

 

Tror han kan sitta på många sämre händer som t ex set, färgdrag, stegdrag. Är ju bara Q 8 och Q K som du ligger under mot.

 

Håller med. Framförallt så tycker jag att set är väldigt troligt. Tog syn och fi hade KQ denna gång, men jag tror att han har set tillräckligt ofta för att syn ska vara rätt.

 

 

Har nu avslutat dagens första två timmar på expekt. Blev en del back, främst pga av att jag blev utdragen i en jättepott där jag hade lägsta set och var uppe mot topptvå, färg- och setdrag, stegdrag och en shortis med KK. Dom har ju mins sagt outs, men ändå synd. Nu blir det lite annat än expekt-lir. Dit återvänder jag framåt kvällen.

 

 

Jättepotten:

Seat 1: BIBICCJ ($27.40 in chips) DEALER

Seat 2: verbal76 ($8.00 in chips)

Seat 3: neuromajor1 ($23.15 in chips)

Seat 4: arthemon ($34.55 in chips)

Seat 5: hurstois ($87.35 in chips)

Seat 6: rinahei ($50.00 in chips)

Seat 7: Tankred ($50.00 in chips)

Seat 8: HERO ($42.50 in chips)

Seat 9: blanchi ($38.00 in chips)

Seat 10: kwapek ($27.55 in chips)

verbal76: Post SB $0.25

neuromajor1: Post BB $0.50

*** HOLE CARDS ***

Dealt to hurstois 7 of Diamonds8 of Diamonds

Dealt to kwapek 9 of Clubs10 of Clubs

Dealt to rinahei 10 of Hearts9 of Hearts

Dealt to verbal76 King of SpadesKing of Hearts

Dealt to HERO 2 of Spades2 of Hearts

arthemon: Fold

hurstois: Call $0.50

rinahei: Call $0.50

Tankred: Fold

HERO: Call $0.50

blanchi: Fold

kwapek: Call $0.50

BIBICCJ: Call $0.50

verbal76: Raise $1.50

neuromajor1: Fold

hurstois: Call $1.25

rinahei: Call $1.25

HERO: Call $1.25

kwapek: Call $1.25

BIBICCJ: Fold

*** FLOP *** 7 of Hearts8 of Hearts2 of Diamonds

verbal76: Bet $1.00

hurstois: Raise $10.00

rinahei: Call $10.00

HERO: Allin $40.75

kwapek: Allin $25.80

verbal76: Allin $5.25

hurstois: Call $30.75

rinahei: Call $30.75

*** TURN *** 4 of Spades

hurstois: Allin $44.85

rinahei: Allin $7.50

*** RIVER *** Jack of Diamonds

*** SUMMARY ***

Total pot $213.40 Rake $3.00

hurstois: wins $37.35

rinahei: wins $117.96

kwapek: wins $58.09

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 200
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Sådär.. Efter en trög inledning så låg jag ca -$100. Träffade dock otroligt bra på expekt nu under kvällspasset och plussade 4,5 inköp. Skönt! Det är dom här sessionerna som gör pokerlivet lättare att leva. Blir liksom lite skönare att sätta sig och grinda fpp imorgon med detta i ryggen. Över 50k fpp så nu är jag på hemväg..

 

4/4: +$141

BR: $3760

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

gött! :) du kör nl50 och har över 50k poäng.. jag kör nl100 och en jäkla massa bord men har ändå bara 65k.. grrr..

 

Men jag spelar ju också massa bord.;-) Ner och lira NL50 så rasar poängen in! :) 5,5k fpp idag. Fast jag spelar ju ganska mycket också...

 

Just nu flyter det på ganska bra och även idag hittar jag ett fint plus på $229. Riktigt fint när man har flytet och slipper de värsta utdragningarna osv..

Imorgon blir det mycket spel!

 

5/4: +$229

BR: $3989

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är trött på de nu asså :D senaste 3 sessionern har jag kört 20 bord (2-5 NL200 och resten NL100) alla 8-10 pers.. :P borde ju gå lite snabbare nu.. är uppe på dryga 75k nu tror ja.. vill att de ska bli klart nuuuuuu!!

 

Haha.. 20 bord.. Stressad?:-D Den här jävla påsken kommer och förstör massa pokertid.. Blir riktigt skönt när man blir klar iaf!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEEEEEEES!!! blev klar i natt vid halv 4 tiden!! :P så jäkla skönt... Blev 4st 2/4 bord och 11 1/2 bord :shock: . Ville bara få klart bonusen och var berädd på att få betala någon hundring för att bli de.. men nejdå :P jag hade bra flyt och plussade t.o.m $650!!! :D sjukt skönt att ha den klar nu!

 

Vet dock inte var ja ska börja lira nu.. Ska nog köra NL100 och NL200 tror ja :)

 

Du har inga förslag ??

 

Lycka till med fppinsamlingen nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

YEEEEEEES!!! blev klar i natt vid halv 4 tiden!! :P så jäkla skönt... Blev 4st 2/4 bord och 11 1/2 bord :shock: . Ville bara få klart bonusen och var berädd på att få betala någon hundring för att bli de.. men nejdå :P jag hade bra flyt och plussade t.o.m $650!!! :D sjukt skönt att ha den klar nu!

 

Vet dock inte var ja ska börja lira nu.. Ska nog köra NL100 och NL200 tror ja :)

 

Du har inga förslag ??

 

Lycka till med fppinsamlingen nu!

 

Låter skönt, grattis! Själv har jag 2/3 avklarat.. Angående NL100 och NL200 så vet jag inte.. Har ju inte spelat dom nivåerna. Men snart så syns vi där.. :-D

 

 

Blev lite spel igår och en del plus, men alldeles för få fpp. Ska samla många idag dock..

 

7/4: +$171

BR: $3933

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vinner jag FPP-racet så ska jag basunera ut mitt nick! Vill ju vara lite hemlig.. ;-) Spelar du också NL50 på expekt nu eller?
aaa. 12-14 bord FR.. har 82k FPP nu så snart klar.. Ska bli så jävla skönt å blir klar med bonusen! Hur mkt +/- är du på expekt? eller har du också bonus-riggen?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

aaa. 12-14 bord FR.. har 82k FPP nu så snart klar.. Ska bli så jävla skönt å blir klar med bonusen! Hur mkt +/- är du på expekt? eller har du också bonus-riggen?

 

Jobba på!:-) Jag backade $500 första två dagarna. Kombination av för många bord och bad beats tror jag. Mådde inte bra då. Trodde att hela rullen skulle ryka. Efter det så har jag gått princip +-0. Själv då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nöjer mig för idag nu.. För trött för att spela mer. 7000 fpp blev det iaf idag. Om jag jobbar på skapligt så ska jag vara klar framåt torsdag-fredag nån gång. Spelet idag har varit helt okej med tanke på bakfylla, men blev tyvärr utdragen i en $115-pott där jag var all in pre med AA mot 99.

 

8/4: -$44

BR: $3889

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobba på!:-) Jag backade $500 första två dagarna. Kombination av för många bord och bad beats tror jag. Mådde inte bra då. Trodde att hela rullen skulle ryka. Efter det så har jag gått princip +-0. Själv då?
Upp å ner som en jojo.. Brukar se ut så här plussar 200 en dag sen dagen efter back 200 etc. Ligger väl ca kanske 600-650+ tot.

Vilken site blire efter expekt nu då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Upp å ner som en jojo.. Brukar se ut så här plussar 200 en dag sen dagen efter back 200 etc. Ligger väl ca kanske 600-650+ tot.

Vilken site blire efter expekt nu då?

 

 

Funderar på everest. Har en bonus att hämta där iaf. Men kanske hinner dyka upp nåt bättre..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jobbat på bra idag, över 8h! Tyvärr så har det varit ganska segt att få fpp, men 8500 drog jag in iaf. Har 83k nu så snart är man framme..

Spelet idag har gått riktigt bra. Alla h'nder har väl inte hållt, men de flesta. Dessutom har jag träffat riktigt bra. Nu måste jag sova så jag orkar ta mig över 90k-strecket imorgon!:-)

 

 

9/4: +$322

BR: $4211

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha... Då har man blivit så jävla blåst av expekt då. :/ Fick just ett mail att dom har avslutat cashback-bonusen. Vet inte om det innebär att jag får $2500 eller om jag blir helt utan. Fy fan så illa.. Hade nu fixat 91k fpp och skulle spela in resten imorgon. Trodde aldrig detta om expekt. Bad beat?

 

10/4: +$47

BR: $4258

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mmm... Verkar som sagt få $2500 iaf. Om man nu ska tro expekt, vilket man har ganska svårt att göra. $2500 är hur som helst en skaplig utdragning och jag hoppas att expekt får massa skit för detta och att det går åt helvete för det företaget..

 

Men men, man kan inte ta nåt för givet när det gäller poker och får jag mina $2500 så har jag ändå fått skapligt betalt för den tiden jag har spelat där. Om man nu ska försöka vara positiv..;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...