Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad
Du måste skjuta turn, runt $15 tycker jag. Får du raise emot dig kan du lägga med gott samvete.

Om jag betar turn och får syn så är potten $55 på rivern. Om vi nu bortser från den rivern som blev så blir det inte roligt att spela rivern med de stackdjupen. Både färgen och KQ kan tömma mig om jag betar ut på rivern. Alltså måste jag checka river och smäller han på då så blir det jobbigt att syna utan fiskread på fi tycker jag. Detta resonemanget grundar sig till väldigt stor del på stackdjupet.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Började spela riktigt dåligt nu så det var dags att lägga ner. Tröttheten gjorde mig passiv och dålig. I övrigt så testade jag everest lite grann idag och det är nåt med den sidan som tiltar mig nåt oerhört. Blir nervös varje pott jag spelar. Höjer man till 6bb med t.ex. AK så har man likt förbannat 3-4 som synar. Hur stark känns då en träff på A exempelvis..? Lyckades trots allt dryga inköpet, men pulsen låg på 200 hela tiden och jag spelade mycket mer passivt än annars. I höstas när jag spelade på everest så hade jag också stora problem där. Men men, kanske blir att jag spelar där igen. Måste bara läsa på om hur man möter såna bord först.

I övrigt så har spelet känts bra fram till sista sessionen som jag nog borde avslutat tidigare då jag som sagt började känna av trötthet och okoncentration.

26/2: +$190

BR: $2319

• Svars 200
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Har spelat lite på party idag, men värdet är sååå uselt såhär i bonustider så jag ligger nog lågt och väntar med Party tills värsta bonushetsen har lagt sig.

Tight-passivt och tråkigt kan man väl sammanfatta det hela med. Får se om det blir nåt mer spel senare och i så fall vart det blir..

Postad

Det blev lite mer spel på party och eftersom jag inte har nån lust att spela med alla tråkiga bonusgrinders på NL50 så gick jag in och 6-tablade NL25. Dels för att jag tror jag får bättre värde än på partys NL50 just nu och sen ville jag testa att spela många bord med PT och PA Hud. Helt klart lösare spel än på NL50 även om det kanske finns en viss % bonushoror även på NL25 för tillfället.

27/2: +$85

BR: $2404

Måste bara bjuda på dagens skönaste hand också. Trodde inte att det var sant när folket började dega in en efter en. :)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: xpress666 ( $37.44 )

Seat 3: sabinebeate ( $9.06 )

Seat 4: jupeh ( $9 )

Seat 5: HERO ( $26.85 )

Seat 1: Chaosklamsi ( $25 )

Seat 6: LuckeR_ ( $24.20 )

HERO posts small blind [$0.10].

LuckeR_ posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Tc Td ]

Chaosklamsi raises [$1]

xpress666 calls [$1]

jupeh calls [$1]

HERO calls [$0.90]

LuckeR_ calls [$0.75]

** Dealing Flop ** [ Th, 8h, 7c ]

HERO checks.

LuckeR_ checks.

Chaosklamsi bets [$4.75]

xpress666 is all-In.

jupeh is all-In.

HERO is all-In.

LuckeR_ is all-In.

Chaosklamsi is all-In.

** Dealing Turn ** [ 2h ]

** Dealing River ** [ Ks ]

Chaosklamsi shows [ Ac, Ad ]a pair of Aces.

xpress666 shows [ Jh, Jc ]a pair of Jacks.

jupeh doesn't show [ 9h, 9c ]a pair of Nines.

HERO shows [ Tc, Td ]three of a kind, Tens.

LuckeR_ shows [ 9s, 8s ]a pair of Eights.

xpress666 wins $10.59 from side pot #4 with a pair of Jacks.

HERO wins $3.70 from side pot #3 with three of a kind, Tens.

HERO wins $2.40 from side pot #2 with three of a kind, Tens.

HERO wins $60.80 from side pot #1 with three of a kind, Tens.

HERO wins $43 from the main pot with three of a kind, Tens.

Postad

2,5 timmars spel idag och det har gått fint. Återigen slutar jag spela pga trötthet, men kanske borde slutat ännu tidigare. Kunde nog ha tjänat några $ på det. Trots allt helnöjd med dagen. Bryr mig inte allt för mycket om månadsresultat just för tillfället, men eftersom jag började med $1000 1:e februari så är det ju lätt att räkna ut att plusset är dryga $1600. Får vara mycket nöjd med det med tanke på hur lite jag har kunnat spela. Det viktigaste är hursomhelst att jag spelar aggressivt och bra, annars kommer resultaten garanterat bli dåliga.

28/2: +$224

BR: $2628

Postad
Det blev lite mer spel på party och eftersom jag inte har nån lust att spela med alla tråkiga bonusgrinders på NL50 så gick jag in och 6-tablade NL25. Dels för att jag tror jag får bättre värde än på partys NL50 just nu och sen ville jag testa att spela många bord med PT och PA Hud. Helt klart lösare spel än på NL50 även om det kanske finns en viss % bonushoror även på NL25 för tillfället.

27/2: +$85

BR: $2404

Måste bara bjuda på dagens skönaste hand också. Trodde inte att det var sant när folket började dega in en efter en. :)

Seat 4 is the button

Total number of players : 6

Seat 2: xpress666 ( $37.44 )

Seat 3: sabinebeate ( $9.06 )

Seat 4: jupeh ( $9 )

Seat 5: HERO ( $26.85 )

Seat 1: Chaosklamsi ( $25 )

Seat 6: LuckeR_ ( $24.20 )

HERO posts small blind [$0.10].

LuckeR_ posts big blind [$0.25].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ Tc Td ]

Chaosklamsi raises [$1]

xpress666 calls [$1]

jupeh calls [$1]

HERO calls [$0.90]

LuckeR_ calls [$0.75]

** Dealing Flop ** [ Th, 8h, 7c ]

HERO checks.

LuckeR_ checks.

Chaosklamsi bets [$4.75]

xpress666 is all-In.

jupeh is all-In.

HERO is all-In.

LuckeR_ is all-In.

Chaosklamsi is all-In.

** Dealing Turn ** [ 2h ]

** Dealing River ** [ Ks ]

Chaosklamsi shows [ Ac, Ad ]a pair of Aces.

xpress666 shows [ Jh, Jc ]a pair of Jacks.

jupeh doesn't show [ 9h, 9c ]a pair of Nines.

HERO shows [ Tc, Td ]three of a kind, Tens.

LuckeR_ shows [ 9s, 8s ]a pair of Eights.

xpress666 wins $10.59 from side pot #4 with a pair of Jacks.

HERO wins $3.70 from side pot #3 with three of a kind, Tens.

HERO wins $2.40 from side pot #2 with three of a kind, Tens.

HERO wins $60.80 from side pot #1 with three of a kind, Tens.

HERO wins $43 from the main pot with three of a kind, Tens.

lol den är lite småsjuk den! :-)

Postad

Senaste dagarna har det varit lite dåligt med HH:s osv i den här dagboken. Beror på att jag mestadels har suttit och spelat NL25 på party eftersom jag inte gillar att spela NL50 där i bonustider och sen har jag inte hunnit spela så mycket heller. NL25 har varit en guldgruva när man väl hittat de rätta borden så det har nog varit det bästa för rullen. Idag hade jag dock väldigt svårt att hitta fisk under den ganska korta session som jag spelade. Börjar bli ganska segt med NL25 dessutom så bara jag jobbat in partybonusen så blir det NL50 igen. Dock ej på party.. ;)

Plitar ner gårdagens resultat här också.

1/3: +$64

BR: $2692

Postad

Riktigt tråkigt vid borden idag. Fredagkvällar som brukar garantera bra action, men det har jag inte hittat och med det kortsnittet som jag har haft idag så har det inte varit så kul. Klar med partybonusen nu vilket räddar dagens resultat till plus iaf, men annars känns det som klart sämsta dagen efter uppehållet. I morgon återupptar jag NL50 spelet igen och det ska bli skönt att få spela på riktigt igen!

2/3: +$52

BR: $2744

Postad

Idag gjorde jag misstaget som jag antar att dom flesta har gjort nån gång. Anmälde mig till en limit-turnering istället för no-limit. Tyckte att det var väl mycket miniraisande och sen när jag väl fick kort själv och skulle höja så märkte jag ju hur det låg till.. :-) Spelade bort mig själv illa kvikt. Limit är INTE kul!

Ska köra igång en session snart så får vi se om det dyker upp några intressanta händer.

Postad

Spelet idag har känts riktigt bra jämfört med senaste dagarna. Men det handla nog också mycket om känsla, för de senaste dagarna har jag inte fått kort och inte heller träffat när jag väl fått det. Men i handen som jag postar nedan så gör jag en riktigt dålig syn som jag är besviken över. Har ingen read på fi här. Synen får jag tillskriva okoncentration då jag läser handen helt fel. I mitt huvud har han varit aggressiv hela handen och jag får för mig att han kan ha överpar. Med read på fi som bluffgubbe kan jag absolut syna, men utan read och som handen utspelas så inser jag i efterhand att det skriker stege.

- Wahblow1 sitting in seat 1 with $17.95

- uktich sitting in seat 2 with $5.82 [Dealer]

- ted82 sitting in seat 3 with $25.79

- HERO sitting in seat 4 with $48.90

- Ilsbo4 sitting in seat 5 with $5.54

- jouni62 sitting in seat 6 with $7.24

ted82 posted the small blind - $0.25

HERO posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: 3 of Hearts, 3 of Clubs

Ilsbo4 raised - $1.00

jouni62 folded

Wahblow1 called - $1.00

uktich folded

ted82 called - $1.00

HERO called - $1.00

** Dealing the flop: 2 of Spades, 3 of Spades, 6 of Diamonds

ted82 bet - $1.00

HERO raised - $4.50

Ilsbo4 folded

Wahblow1 folded

ted82 called - $4.50

** Dealing the turn: 4 of Clubs

ted82 bet - $13.00

HERO raised - $26.00

ted82 went all-in - $7.54

** Dealing the river: 8 of Spades

ted82 shows: 5 of Spades, 10 of Spades

HERO mucks: 3 of Hearts, 3 of Clubs

ted82 wins $51.38 from the main pot

Postad

Det blev ytterliggare spel i dryga timmen och jag kan nu summera en bra dag. Riktigt skönt att få spela lite fler händer och träffa en del, vilket jag inte gjort på några dagar. Har inte spelat så jättemycket idag, men bättre att spela lite och bra än att spela mycket och dåligt. Jag har märkt att när jag spelar för mycket så blir det totala resultatet sämre och jag kommer lättare in i en dålig trend. Förhoppningsvis så blir man mer uthållig i framtiden så man orkar hålla en hög speltid/dag och samtidigt hålla bra kvalité.

4/3: $216

BR: $3025

Postad

Har just avslutat en session på 1h som slutade +-0. Hade några tokaggro fi vid borden, men fick tyvärr ingen hand att utnyttja det med. Här är däremot en hand där jag tycker fi betar väldigt svagt handen igenom. Har inte sett honom beta ut $1,5 preflop tidigare och han har statsen 60/30/2.2 över 25 händer, men har inte verkat speciellt tomtig ändå. Vad göra på rivern och hur spelar jag handen i övrigt?

- will3223 sitting in seat 1 with $26.55

- JaR03l sitting in seat 2 with $4.25

- Boa_orm sitting in seat 3 with $58.17 [Dealer]

- HERO sitting in seat 4 with $44.65

- TheGok sitting in seat 6 with $31.42

HERO posted the small blind - $0.25

TheGok posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: Jack of Spades, 10 of Spades

will3223 called - $0.50

JaR03l folded

Boa_orm raised - $1.50

HERO called - $1.50

TheGok folded

will3223 called - $1.50

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 8 of Clubs, 7 of Spades

HERO checked

will3223 checked

Boa_orm bet - $2.50

HERO called - $2.50

will3223 folded

** Dealing the turn: 3 of Spades

HERO checked

Boa_orm bet - $6.50

HERO called - $6.50

** Dealing the river: 3 of Diamonds

HERO checked

Boa_orm bet - $10.50

will3223 was disconnected

HERO ???

Postad

Med MrAnton borta så är det noll respons här. Hursomhelst så låg jag en del back, men lyckades att ta igen det nu sista sessionen och slutar microplus. Nya tag imorgon!

5/3: $2

BR: $3027

Postad
Har just avslutat en session på 1h som slutade +-0. Hade några tokaggro fi vid borden, men fick tyvärr ingen hand att utnyttja det med. Här är däremot en hand där jag tycker fi betar väldigt svagt handen igenom. Har inte sett honom beta ut $1,5 preflop tidigare och han har statsen 60/30/2.2 över 25 händer, men har inte verkat speciellt tomtig ändå. Vad göra på rivern och hur spelar jag handen i övrigt?

- will3223 sitting in seat 1 with $26.55

- JaR03l sitting in seat 2 with $4.25

- Boa_orm sitting in seat 3 with $58.17 [Dealer]

- HERO sitting in seat 4 with $44.65

- TheGok sitting in seat 6 with $31.42

HERO posted the small blind - $0.25

TheGok posted the big blind - $0.50

** Dealing card to HERO: Jack of Spades, 10 of Spades

will3223 called - $0.50

JaR03l folded

Boa_orm raised - $1.50

HERO called - $1.50

TheGok folded

will3223 called - $1.50

** Dealing the flop: 10 of Hearts, 8 of Clubs, 7 of Spades

HERO checked

will3223 checked

Boa_orm bet - $2.50

HERO called - $2.50

will3223 folded

** Dealing the turn: 3 of Spades

HERO checked

Boa_orm bet - $6.50

HERO called - $6.50

** Dealing the river: 3 of Diamonds

HERO checked

Boa_orm bet - $10.50

will3223 was disconnected

HERO ???

So spelat tycker jag att en syn är ett måste mot en fi med doms statsen. Men jag hade föredragit ett raise å flopen!

Postad

Haft igång ett eftermiddagspass nu med 2 timmars spel. Plussade drygt 3 inköp och det berodde på att jag vann några stora potter med fyrtal och set. Handen där jag fick fyrtal så hade fi floppat stege och jag hade floppat set på bräda med färgdrag. Vi var 4-5 spelare som såg floppen. Nån minibetade, jag raisade och fi med stege reraisade. Alla la sig utom jag som synade.

På turn så satte jag mitt fyrtal och samtidigt så låg färgen ute. Ändå åkte degen in och det var ju kul att för en gång skull få betalt när man har fyrtal! :)

Blir nog åtminstone nån timmes spel ytterliggare ikväll.

Postad

RallyKalle: Tack för synpunkten. Jag foldade, men kan inte heller i efterhand förstå motståndarens spel. Raise på floppen kunde nog varit ett bra spel ja. Aggressivitet är verkligen något som är viktigt för mig att skärpa till så det är bra med lite påminnelse ibland! :)

Spelat lite mer nu och det har gått fortsatt på plussidan. Kändes ganska dåligt sista sessionen och jag tänkte stänga ner efter 10 minuter, men så träffar jag set och dubblar. Så var den sessionen räddad också. Dagens misslyckande är dock blackjack-bonusen som jag gick $33 back på. Otroligt långt under ev- och då kör jag ändå minimibet så det var tungt och tråkigt när man ändå lägger ner en del tid på det.

Nu är jag bara trött och det blir inget mer spel idag.

6/3: +$312

BR: $3339

Postad

Jobbat på bra idag trots en seg start och ligger nu två inköp plus. Jag har spelat en del på everst idag och det blir ett helt annat spel där. Jag spelar tight och ganska passivt där och sen dunkar jag på när jag har bra. Gillar inte att höja marginella preflop t.ex. Sen synar jag ner mer då många spelare verkar älska att bluffa. Ni som spelar där får gärna komma med synpunkter på hur man bör möta spelet på everest!

Exempel på hur jag kan spela KQo:

Seat 1: chrissb ($22.19)

Seat 2: HKMSTROMBERG ($24.23)

Seat 3: Duderovski ($48.25)

Seat 5: HERO ($64.69)

Seat 6: Norea ($5.46)

HERO posts the small blind of $0.25

Norea posts the big blind of $0.50

The button is in seat #3

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO[Ks Qd]

chrissb calls $0.50

HKMSTROMBERG folds

Duderovski folds

HERO calls $0.25

Norea checks

*** FLOP *** [Js Jh Qc]

HERO checks

Norea checks

chrissb bets $1.50

HERO calls $1.50

Norea folds

*** TURN *** [Js Jh Qc] [Qs]

HERO checks

chrissb bets $4.50

HERO calls $4.50

*** RIVER *** [Js Jh Qc Qs] [Kd]

HERO bets $13.50

chrissb raises to $15.69 and is all-in

HERO calls $2.19

*** SHOW DOWN ***

HERO shows [Ks Qd]

chrissb shows [Qh 9d]

*** SUMMARY ***

Board: [Js Jh Qc Qs Kd]

HERO collects $43.09

Postad

Sista sessionen för dagen blev ganska dålig och jag backade ca $35. Fick dåligt med kort och när jag väl träffade ett set så blev jag utdragen av en shortstack som satte sitt färgdrag. I övrigt var det väl inte speciellt mer att tala om.

Imorgon kan det bli pokerfri dag. Eventuellt hinner jag spela nån timme på eftermiddagen, men samtidigt så kan det nog vara bra att "vila" nån dag då och då.

7/3: +$94

BR: $3433

Postad

Efter en pokerfri dag igår så återupptog jag spelet idag igen. Den här dagen har tyvärr inte varit nån höjdare och det hela avslutades med att jag tappade ett knappt inköp med set mot högre set som fi träffade på turn. Sånt som händer.. Brände också $12 på en turre, vilket knappast är min grej egentligen. Jag tror att jag har tappat en del aggressivitet på senare tid även om resultaten har varit bra så kan jag nog få upp mitt spel ett snäpp igen.

Idag ska jag dock vara ärlig och säga att jag inte fått korten att jobba med. AA och KK har t.ex. lyst med sin frånvaro. Bara att jobba vidare imorgon!:-)

9/3: -$11

BR: $3422

Postad
Tillbaka från Åre, såg att du saknat mig :-D

Ser ut att gå riktigt bra för dig, rullen är över $3000! Dags att börja lira NL100 snart!?

Äntligen! :) Kul när man får nån synpunkt på nån hand nån gång.. ;-) Men Rallykalle kikar förbi med nåt litet tips då och då också som tur är!

Rullen ska växa lite till innan det blir NL100. Denna gången bygger jag rulle på allvar och då vill jag ha trygghet. Men snart är det väl dags att vi tar klivet båda två..?

Har inte blivit så mycket spel idag som jag hade önskat, men 2 timmar blev det iaf och jag hittade plus igen efter gårdagens miniback. Identifierade många fiskar idag, men hittade tyvärr inte lägen att ta deras pengar. Skapligt med spel imorgon förhoppningsvis!

10/3: +$77

BR: $3499

Postad
Äntligen! :) Kul när man får nån synpunkt på nån hand nån gång.. ;-) Men Rallykalle kikar förbi med nåt litet tips då och då också som tur är!

Rullen ska växa lite till innan det blir NL100. Denna gången bygger jag rulle på allvar och då vill jag ha trygghet. Men snart är det väl dags att vi tar klivet båda två..?

Har inte blivit så mycket spel idag som jag hade önskat, men 2 timmar blev det iaf och jag hittade plus igen efter gårdagens miniback. Identifierade många fiskar idag, men hittade tyvärr inte lägen att ta deras pengar. Skapligt med spel imorgon förhoppningsvis!

10/3: +$77

BR: $3499

Ska nog inte vara några problem att kliva upp på NL100, iaf. inte på Everest, började själv på NL100 för ca:30k händer sedan(typ en månad sen) och ska precis gå upp på NL200, kan tillägga att jag hade en downswing på runt 10byin under vägen så även fast variansen är rätt stor så räcker $3000 gott och väl.

Lycka till iaf.

Postad

Det jag har funderat kring angående NL100 är att köra ett bord tillsammans med två NL50-bord när jag når 4k och sen trappa upp därifrån. Jag vill känna stor säkerhet inte bara för attt inte gula, utan också för att hålla rullen någorlunda stabil. Men det vore intressant att se hur man står sig på den nivån såklart. Får se hur det blir framöver..

Idag har jag hittat mitt riktiga spel igen. Mycket mer aggressiv än senaste dagarna. Tyvärr så har utdragningarna duggat tätt så resultatet har inte blivit så fint som det borde ha varit. Var tvungen att stänga ner nu då det blev några jobbiga potter där mina händer gärna hade fått hålla. Men jag kan inte vara annat än nöjd med spelet. Har fått in pengarna som favorit och då är det inte mycket att göra åt. +$100 iaf så helt åt helvete är det trots allt inte. Blir nog lite spel till lite senare.

Postad

Rullen ska växa lite till innan det blir NL100. Denna gången bygger jag rulle på allvar och då vill jag ha trygghet. Men snart är det väl dags att vi tar klivet båda två..?[/b]

Du har ju rulle så det räcker och blir över nu, det är bara att köra! Min kära lilla rulle är på $2960 nu så det närmar sig. Blir förmodligen att jag testar NL100 snart, kanske nästa helg!