Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Har haft ett långt uppehåll från pokern då jag helt enkelt inte tyckte det var roligt längre. Det tog mycket tid som jag kunde använda till bättre saker. För några månader sen fick jag för mig att börja spela lite microlimit igen, med förbehållet att bara spela när jag verkligen ville. Det är tråkigt när det blir ett MÅSTE att spela poker och man känner sig tvingad att sätta sig vid datorn. Tänkte nu göra ett försök att bygga en liten rulle nu igen och då kände jag att det kunde vara idé att starta upp den här gamla dagboken igen.

Jag har ganska (väldigt) mycket annat än pokern som tar tid i mitt liv just nu och poker ligger inte högst på prioriteringslistan. En kul och förhoppningsvis lönsam bisyssla för en fattig, nåja, student.

Nystarten börjar på sida 14 tror jag..

Let´s bygga rulle då! :)

• Svars 200
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

1. Bli klar med eurolinx bonus och under den tid gå som sämst breakeven på spelet. Detta blir otroligt tufft. Jag spyr bara jag ser ett pokerbord och jag förlorar bara jag funderar på att spela en pott.

Hehe håller också på med bonuset på eurolinx ($500 reload). Antar att du håller på med $1000 reload. GL me den, hatar eurolinx jag med :)

Upp med lite HH nu så att jag vet vem jag ka hålla mig borta från ;)

Postad
Hehe håller också på med bonuset på eurolinx ($500 reload). Antar att du håller på med $1000 reload. GL me den, hatar eurolinx jag med :)

Upp med lite HH nu så att jag vet vem jag ka hålla mig borta från ;)

Haha.. Sätt dig vid mitt bord så kommer du älska eurolinx. Jag har gett bort pengar till alla andra så du kan inte misslyckas!

Jag kör också $500-reloaden. Hur många FPP/bordstimme får du ihop ungefär?

Känns som det är mycket segare att få ihop dom nu än det var för nån månad sen.

Förresten så hatar jag inte eurolinx, utan bara poker i allmänhet. ;) Denna månad har inte börjat bra..

Postad
Haha.. Sätt dig vid mitt bord så kommer du älska eurolinx. Jag har gett bort pengar till alla andra så du kan inte misslyckas!

Förresten så hatar jag inte eurolinx, utan bara poker i allmänhet. ;) Denna månad har inte börjat bra..

Det är inte många FPP man får ihop där. Jag har gjort $250 sign up också förresten. Det gär ganska segt, tjejen brukar lira NL50 där och jag hejar på i bakgrunden, blir så tiltad på alla fiskar som ska lära upp en i chaten efter att de drar ut. $250 sign up tog jag på 2 dar (NL100), tjejen har kämpat i två veckor nu tror jag och har 600 FPP kvar.

Hon får la 20-30FPP/bordstimme kanske. Eurolinx byter nätverk den 11 jan. har jag för mig, bäst o skynda med bonuset så att det inte blir något strul med utbetalningen :S

Vad nickar du?

Postad

Nu har jag just spelat klart den sista partybonusen och avslutar en riktigt dålig pokerdag. Back $195 idag och igår blev backet $64, så jag är alltså

-$259 denna månad.

Eurolinx får behålla sina $500. Jag orkar helt enkelt inte spela det som krävs på så kort tid. Det går oerhört segt att samla ihop FPP just nu tyvärr även fast jag spelar 5 bord. Så nu tar jag en välbehövlig och välförtjänt paus efter att ha spelat sjukt senaste två veckorna! Riktigt nöjd med vad jag fått ihop på bonusarna som jag spelat in och rullen är fortfarande över 2k$ så det känns rätt bra att ta en paus även om jag nu inte orkade hela vägen med eurolinx också.. Jag är verkligen helt slut nu.

Funderar på att återigen "börja om" med $1000 när jag sedan börjar spela igen, men det får vi se hur det blir med. Blir i så fall lite annorlunda BR-krav än vad jag haft nu. Ska fundera lite kring det där allt annat och det får jag tid att göra dom närmaste dagarna.

Postad
Starkt att kunna ta en sån fet paus som du verkar ha gjort. :)

Haha.. 5 dagars paus är väl inte så långt? :)

Hursomhelst så kunde jag inte sova nu och mjukstartade då med att slå upp 3 bord och spelade riktigt aggressivt på dessa. Spelmässigt kändes det också riktigt bra, men tyvärr tappade jag nästan ett inköp i slutet med KK när fi träffade tvåparet med 45o på floppen. Lite oförsiktigt spelat av mig, men i det stora hela kändes det bättre än på länge. Slutade ca ett halvt inköp back, men nu ska jag verkligen försöka bortse från resultatet och istället jobba stenhårt på att spela rätt och utveckla mitt spel.

Imorgon comebackar jag på riktigt! :)

Postad

Hela tain har blivit tigthare (och med det lugnare bord och lägre snittpotter) så det kan nog stämma

Postad
lycka till med spelandet detta året nils!

Tack! Det har inte börjat bra, men hoppas att fortsättningen blir bättre.. :)

Jag har för tillfället en dygnsrytm som jag inte trivs så bra med. Har sovit hela dagen och spelade nyss en session på 1h 15min. Nu fanns det mer dåliga spelare vid borden och det var lie lösare spel än vad det var i natt. Spelade 4 bord nu och inte riktigt lika tokaggressivt som i natt. Spelet kändes bra nu också och session slutade 1,5 inköp upp ungefär.

Hand historiken på eurolinx är inte så jätterolig, men jag ska försöka plocka ut nån hand sen och hoppas att nån orkar läsa igenom den.

Spelar årets första turnering nu också så får vi se om det blir nåt klonk där. Ser helt ok ut hittills, men har inte kommit så långt ännu.

Postad

Då var comebackdagen (dygnet) slut och jag är helnöjd med det spel som jag har hittat idag. Kan jag bara hålla det här spelet uppe så kommer det här att gå bra. Tyvärr fungerade inte HH:n, men sparade några hand-nr så får hoppas att det går att ta fram dom imorgon istället.

8/1: +$96 3h 25min

BR: $2103

• 4 weeks later...
Postad

Ett bra tag sen jag skrev är nu. Spelade ganska lite poker i januari som dock blev min sämsta pokermånad nånsin. -$350-400 nånstans med blandat spel på NL50/25/20.

Efter att ha tagit det ganska lugnt med pokern ett par veckor så började jag 1 februari om med en BR på $1000 och spel på NL25 och NL20. Anledningen till att jag började spela nu igen är att det kommit fina bonuserbjudanden som jag går ganska lätt att spela in på NL20 och NL25. Återkomsten har dock varit ett fiasko. Jag, som trodde att jag lätt skulle klara att iaf gå breakeven på dessa nivåer, har igår och idag redan hunnit med att backa ca $150. Alltså nästa 8 inköp på NL20. Patetiskt dåligt och jag skäms som en hund över mina resultat senaste tiden.

Börjar skriva nu igen ihop om att få lite ordning på spelet igen så att jag åtminstone kan klara av att spela NL20 utan att bli pank.

Postad

Nu under kvällen vann jag igen i princip det som jag backade tidigare idag. Äntligen fick jag träffa lite och händerna hålla ibland också.. Vet inte hur pass intressant det är att analysera NL20-HH:s. Kanske lägger upp ett par så att mitt spel kan kommenteras av någon vänlig skäl.

En nyhet är att jag även kommer lägga de bonusar som jag spelar in i rullen så att den ska få en extra skjuts och kanske kan det också ge mig lite ytterliggare inspiration. Åker på semester på måndag och är borta två veckor så comebacken blir inte så värst långvarig, men blir nog spel både imorgon och söndag iaf.

1/2: +$22

2/2: -$8

BR: $1014

Postad
Vilken nätverk spelar du på? Btw släng upp lite HHs så det finns nåt att diskutera.

Spelar på prima och party just nu. Noterar önskemålet om HH:s!

Blev knappa två timmars spel igår som slutade med +$9. Kommer bli klar med Nordics reload idag så då blir det lite klirr i kassan.

Här får jag ett beslut med QQ efter att ha raisat pre. Ingen read på fi. Vad göra?

- El_toro sitting in seat 1 with $13.45

- Hero sitting in seat 2 with $18.70 [Dealer]

- bennaldo2001 sitting in seat 3 with $19.84

- leightoni sitting in seat 4 with $8.21

- albinp sitting in seat 5 with $51.26

- JOL85 sitting in seat 6 with $25.45

bennaldo2001 posted the small blind - $0.10

leightoni posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Hero: Queen of Diamonds, Queen of Clubs

albinp raised - $0.80

JOL85 folded

El_toro called - $0.80

Hero raised - $2.50

bennaldo2001 folded

leightoni folded

albinp called - $2.50

El_toro folded

** Dealing the flop: 5 of Clubs, 9 of Diamonds, 5 of Hearts

albinp bet - $5.80

Hero???

Postad
Jag hade ställt in iallafall..

Vad tror du han har då?

Jag slängde då jag tycker hans spel indikerar en väldigt stark hand. Har många gånger senaste dagarna tänkt att "vafan, det är NL20 så han kan ha skit" bara för att springa in i överpar eller kåken. Kanske bara jag som stött på många bra händer snaste tiden, men här tror jag att TT eller JJ är troliga händer. Dock så är AA, KK eller 99 lika troliga tror jag. Jag foldade. Kanske pga av spöken i mitt huvud..

Postad

Sådär, då var sista sessionen spelad på ett par veckor om jag inte råkar hitta nån dator på semestern.. :)

Dagens spel har väl inte varit så jättebra från min sida, men jag har fått träffa mycket bättre än jag gjort tidigare så hittade plusset. Dessutom kom det in lite bonuspengar också så rullen växte fint idag.

3/2: +$9

4/2: +$278

BR: $1301

• 3 weeks later...
Postad

Idag är det dags att spela poker igen. Ska bli kul! Har fått nån sorts cashback från eurolinx från januari så rullen ökade $123 där. Uppe i $1424, men $25 ryker nog på PA Hud.

Har läst lite när jag varit borta och fått helt klart för mig att jag är tight-passive. Jag har de egenskaperna som karaktäriserar en sådan speltyp och passar in i den mallen. För att jag ska kunna ändra på det måste jag börja ta obekväma beslut och helt enkelt spela ett mycket mer aggressivt och lite mer riskfyllt spel.

Andra saker som jag behöver förbättra är att läsa motståndare och deras händer. Som hjälpmedel tänkte jag börja använda PT och PA Hud.

Postad
Spelar på prima och party just nu. Noterar önskemålet om HH:s!

Blev knappa två timmars spel igår som slutade med +$9. Kommer bli klar med Nordics reload idag så då blir det lite klirr i kassan.

Här får jag ett beslut med QQ efter att ha raisat pre. Ingen read på fi. Vad göra?

- El_toro sitting in seat 1 with $13.45

- Hero sitting in seat 2 with $18.70 [Dealer]

- bennaldo2001 sitting in seat 3 with $19.84

- leightoni sitting in seat 4 with $8.21

- albinp sitting in seat 5 with $51.26

- JOL85 sitting in seat 6 with $25.45

bennaldo2001 posted the small blind - $0.10

leightoni posted the big blind - $0.20

** Dealing card to Hero: Queen of Diamonds, Queen of Clubs

albinp raised - $0.80

JOL85 folded

El_toro called - $0.80

Hero raised - $2.50

bennaldo2001 folded

leightoni folded

albinp called - $2.50

El_toro folded

albinp bet - $5.80

Hero???

Bara att ösa på! HAn kan mycket väl ha en 9a. A9s 109s eller liknande. Har han floppat as så borde han checka till dig för att få in ditt contbet i potten. Jag tycker iaf att hans bet på floppen känns svagt. Men detta kommer bli ett lite lättare beslut nu när du skaffar PT :-)

Postad

albinp bet - $5.80

Hero???

Han höjer UTG och betar ut floppen. 99 tycker jag vi stryker, han skulle med största sannolikhet slowspela och c/c:a floppen, alternativt c/r:a. Då är det AA och KK vi oroar oss för. Dock kommer en aggresiv fi att beta ut träffad 9:a, TT, JJ, sannolikt också 66-88 och andra oparade händer för den delen. En passiv fi kommer att checka de senare och troligen också 9:an. Så utan read tycker jag att vi åtminstone synar och omvärderar turn.