TotalFarsa Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Grattis, grattis, grattis! Skäm bort dina två favorittjejer nu /TF Citera
devalanteriel Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 GRATTIS! Nu vill vi se bilder på underverket! Citera
darvartagan Postad 6 Januari , 2007 Rapport Postad 6 Januari , 2007 Grattis!! Jag får mitt andra barn nu i dagarna men är lika nervös inför denna förlossning som jag var inför förra Hälsa Amanda Citera
Verbal__Kint Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Tack så hemskt mycket alla! Bilder kommer inom kort. Citera
Verbal__Kint Postad 7 Januari , 2007 Författare Rapport Postad 7 Januari , 2007 Tack som fasen! Citera
Hjort Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 En MYCKET välskapt tös på 3736 g och 51 cm damp ner klockan 07.26 imorse. Sweet, en alldeles egen liten bajsmaskin! Nu skall här rökas cigarr och sen sooooovas! Jag gillar din optimism. Citera
kfluffie Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 En stort grattis får man väl säga! Mvh, KF! Citera
cDk Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Jag gillar din optimism. Asch han får väll se till att frugan går upp om nätterna 8) Annars har jag ett tips, bli sjuk. Jag är sjuk nu och då behöver jag varken gå upp på nätterna eller morgonen, skitbra tips Citera
Goose_strike Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 GRATTIS! Skulle inte tro att du far sova sa mycket, men man kan ju alltid hoppas Citera
morberg Postad 7 Januari , 2007 Rapport Postad 7 Januari , 2007 Jag gillar din naivitet. FYP. Seriöst: grattis; livet blir aldrig detsamma igen! Citera
Animaniac Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Grattis. Så har du någonting att se fram emot också, om några år får du sova igen Citera
spydah Postad 10 Januari , 2007 Rapport Postad 10 Januari , 2007 Grattis, lycka till med din lilla stenbock! Stenbocken är zodiakens tionde tecken, 22 december till 20 januari. Stenbockens element är jord och tecknet associeras med framåtsträvande. Stenbockens energi är inriktad på att skapa struktur. Det är ett praktiskt och stabiliserande tecken. Intresset är i första hand inriktat på det materiella och det verkliga. Citera
stalmannen Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Det finns ju inte så jättemycket att göra, mer än att vara med och stötta, och sköta allt praktiskt runt om kring. Typ ringa BB och kolla att det finns plats, ta tid mellan värkarna, köra till BB etc. Väl där är det mest att vara stöd förstås, men tänk även på att du känner din tjej bättre än någon de på sjukhuset, så lyssna av och se så att allt blir bra. När vi fick vårt första barn, en liten pojk, för 8mån så skulle en barnmorska (naturligtvis i all välmening) massera min fru på ryggen. Det tog inte många sek för mig att förstå på ansiktsuttrycket att massagen bara gjorde saker värre - men mitt under värken kunde hon inte få fram ett ljud. Det var nog typ det enda vettiga saken jag gjorde under förlossningen, i övrigt vimsade jag nog mest runt Iaf, lycka till och grattis grattis! Hoppas du inte åkte på BB då hon skulle förlösas, hoppas du åkte på Förlossningen.... Citera
stalmannen Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Jag tror att det kan vara skillnad mellan olika sjukhus också.Troligen lite mer stressigt/rörigt på KS/SöS i Stockholm än t.ex ett mindre sjukhus i Karlskoga eller Nyköping. När min dotter (Alva på bilden) föddes 30/10 -05 så var vi dom enda "kunderna" den natten. Vi hade två barnmorskor för oss själva hela tiden, då känner man sig trygg. Dessutom har min fru två barn sen tidigare så, man var rookien i sällskapet lixom. Inga komplikationer alls och allt var över rätt snabbt. Säg till flickvännen att be om "epidural" (nackskot! nej, jag menar ryggmärgsbedövning) istället för gasen. Min fru säger att gasen hjälper ingenting, det är mest psykiskt. The needle is the shit! På ett mindre sjukhus finns ingen beredskap om det hände rnågot heller, hoppas alla väljer dom större sjukhusen... Citera
stoffe83 Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Stort stort grattis! Själv väntar nerslag i juli Citera
SouthEast Postad 11 Januari , 2007 Rapport Postad 11 Januari , 2007 Stort grattis.... Soooova... väldigt optimistiskt. Citera
Recommended Posts