Gå till innehåll

$15+1 Turbo SnG Pokerstars


rosjon

Recommended Posts

Någon som vet hur man borde spela här?

 

PokerStars Game #7725768460: Tournament #39506414, $15+$1 Hold'em No Limit

Level VI (100/200) 9-max

Seat #1 is the button ¨

Seat 1: Remko26 (8072 in chips)

Seat 2: Daque (1455 in chips)

Seat 5: palllle (1295 in chips)

Seat 8: rosjon111 (2678 in chips)

Daque: posts small blind 100

palllle: posts big blind 200

*** HOLE CARDS ***

Dealt to rosjon111 [Qd Qh]

rosjon111: raises 400 to 600

Remko26: raises 5600 to 6200

Daque: folds

palllle: folds

 

Ska man folda här? Han täcker mig ju och de andra är ganska korta. Han har varit ganska aggressiv och pushat med A6o Finns det något bra program som man kan ladda med en sådan här HH och få reda på hur man borde spela?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl på om du har som mål att komma i pengarna eller att vinna? Du har 3e bästa starthanden och möter en aggresiv spelare som nog dessutom spelar mycket aggresivt på bubblan för att ni andra är rädda att åka ut. Det är en självklar all in i mina ögon då jag spelar för att vinna och skulle sätta han på en ganska dåliga hand av flera anledningar, att han är klar chipleader, att han är aggresiv och att det är "bubbelspel".. in me markerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite som sagt på vad man spelar för.. Spelar man för att vinna? eller spelar man för att inte förlora?

 

Som Cady skriver så har hero endast 10 bb kvar om han väljer att vika ner denna hand, då har han ungefär lika mycket som dom två sista å det kommer i princip bli en slantsingling mellan dom 3 vem som får bubblan. en syn å visst chansen finns att åka ut men jag är helt säker på att QQ är bäst hand å då är alltid syn rätt spel, eller? sen åker man ut så gör man.

 

Våga skjuta tufft å göra mål.. heja bajen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite som sagt på vad man spelar för.. Spelar man för att vinna? eller spelar man för att inte förlora?

 

Som Cady skriver så har hero endast 10 bb kvar om han väljer att vika ner denna hand, då har han ungefär lika mycket som dom två sista å det kommer i princip bli en slantsingling mellan dom 3 vem som får bubblan. en syn å visst chansen finns att åka ut men jag är helt säker på att QQ är bäst hand å då är alltid syn rätt spel, eller? sen åker man ut så gör man.

 

Våga skjuta tufft å göra mål.. heja bajen

 

Att syna som favorit behöver i detta läget behöver inte vara synonymt med att ta rätt beslut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att syna som favorit behöver i detta läget behöver inte vara synonymt med att ta rätt beslut.

 

Helt riktigt, och med större stack är det helt meningslöst att syna en allin här oavsett vad man har. Men nu är det nog tillräckligt liten stack för att det ska vara mindre vettigt att vika, tror ändå syn bör vara korrekt, men inte sällan viker jag dessa händer i detta läge.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det e inte riktigt så att vi har MASSOR med fler chips än 3an och 4an.......

Men visst, lägg ni QQ här om ni vill, precis såna spelare man vill möta som storstack.

 

 

 

Precis såna spelare man vill möta, det är väl därför man sitter å slaskar som chipleader på bubblan, skönt att höra att så många överväger en slängning av QQ i det läget.

Men det beror väl samtidigt på bubblans värde också, sitter jag på bubblan i en wpt, ept eller wsop eller liknande då foldar jag nog QQ i det läget också men inte i en sit and go turnering

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Precis såna spelare man vill möta, det är väl därför man sitter å slaskar som chipleader på bubblan, skönt att höra att så många överväger en slängning av QQ i det läget.

Men det beror väl samtidigt på bubblans värde också, sitter jag på bubblan i en wpt, ept eller wsop eller liknande då foldar jag nog QQ i det läget också men inte i en sit and go turnering

 

Så du vill inte spela optimalt, oavsett nivå? Hur utvecklas man då?

 

Visste inte förresten att WPT, EPT och WSOP är enbords SnG´s! ;-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så du vill inte spela optimalt, oavsett nivå? Hur utvecklas man då?

 

Visste inte förresten att WPT, EPT och WSOP är enbords SnG´s! ;-)

 

 

 

Självklart vill man spela optimalt oavsett nivå.. men som du säkert förstod så menade jag att en sån hand kanske man kan folda om bubblan handlar om 15 000 dollar istället för kanske ca 20-25 dollar som 3e platsen ger i en sit and go.. man har lite mer att sätta på spel =)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beror väl lite som sagt på vad man spelar för.. Spelar man för att vinna? eller spelar man för att inte förlora?

 

men lol tilta mig inte.. Handlar väl fan inte att man är rädd att åka ut och vill softa sig ITM bara utan att göra det spelet som har mest EV i längden.. Precis som olyckan menade med sitt sista exempel, bara för att man har bäst hand behöver det inte betyda att syn ger bäst värde...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som DaPine säger handlar det inte om att spela för att vinna eller spela för att komma ITM, det handlar om att spela för att maximera sitt värde. I vart fall bör analyserna handla om det.

 

Att vika den här på bubblan i en MTT är sagolikt korkat, nästan av episka proportioner. I en MTT har vi långt mycket bättre implicita odds i den meningen att en topplacering ger mångdubbelt mer än att precis klara bubblan.

 

I den här specifika handen har jag svårt att se hur vi ska kunna vika.

Vi har antagligen 60-65% mot storstackens hd, utan att räkna eller analysera på det. Viker vi ligger vi marginellt före kortstackarna och sitter dessutom ofördelaktigt till gentemot storstacken.

 

Däremot så är det här en väldigt lätt openpush, just för att vi vill undvika dylika scenarier.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet jag gjorde här var att jag inte gick all in direkt? Spelar iofs ingen roll men jag kunde inte vika handen och han hade ATs. Om jag vann eller förlorade handen förtäljer dock inte historien. Om någon kan ICM eller vad det nu heter, vore det intressant att se vad man får för resultat när man kör förutsättningarna där. Vilka händer bör man syna med?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle ställt in direkt.

 

Men om man nu är i din situation ,höjt och fått mothugg skulle jag absolut syna. Fold känns avlägset. Man blir mindre arg av att bli utdragen mot hans tex. A8 än att ha 2000 och se småstackarna dubbla upp medans man gång på gång plockar upp 72o och svär för sig själv "-varför i helvette foldade jag QQ"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem med att ställa direkt, som jag upplevt efter att ha spelat en gång ikväll på pokerstars $15+1, är när fel person blir storstack. Om storstacken synar all-in för brett, så kommer detta att drabba dig. Storstacken spelar inte optimalt, men det är personen som är mest benägen att ställa på bubblan som förlorar på det.

 

Det är lätt att ställa, få syn av K9o, bli utdragen och säga att storstacken spelar som en idiot, men många har ingen aning om teorierna bakom ICM. Visst, de är tighta om de har liten stack på bubblan, men med stor stack fattar de inte att det finns dåliga syner.

 

Så jag skulle gärna veta hur man ska anpassa sitt spel för att minimera problemet att andra spelar dåligt på bubblan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem med att ställa direkt, som jag upplevt efter att ha spelat en gång ikväll på pokerstars $15+1

 

Visst, allt kan hända.

Men sanolikheten är väl ändå större att storstacken synar ens bet med sina K9, ett A kommer på floppen och han bluffar/han träffar K på floppen/vad som helst som kan bli problem. Eller ännu värre och kanske vanligast, storstacken pangar allin efter ens lilla bet och tänker något i stil med "ähh, vafan han försöekr bara sno, jag leder, han lägger sig nog om jag pangar allin, eftrsom att han ändå ligger tvåa och vill inte riskera att åka ut".

Postflopspel(visst heter det så efter preflop?) är ju som redan nämt ganska jobbigt att ha och göra med i detta läget, bättre att göra slut på eländet preflop och med största sannolikhet ha procenten på sin sida.

 

Tycker dessutom att många fiskar som lyckas fiska sig till storstack har en tendens att väldigt ofta syna med marginella händer(det här var ju enkelt, jag fortsätter limpa/syna)), även vid höga blinds, många ryggar dock tillbaka vid allinpushs.

 

Men visst, det finns spelare som självklart respekterar bets mer än rena allinpushes men mot average är det väl bättre med push direkt?

 

Hade avståndet till de mindre stackarna varit större hade ett eventuellt mothugg (om man nu inte ställde direkt) varit mera att fundera över, men här är det syn, tycker jag iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett problem med att ställa direkt, som jag upplevt efter att ha spelat en gång ikväll på pokerstars $15+1, är när fel person blir storstack. Om storstacken synar all-in för brett, så kommer detta att drabba dig. Storstacken spelar inte optimalt, men det är personen som är mest benägen att ställa på bubblan som förlorar på det.

 

Det är lätt att ställa, få syn av K9o, bli utdragen och säga att storstacken spelar som en idiot, men många har ingen aning om teorierna bakom ICM. Visst, de är tighta om de har liten stack på bubblan, men med stor stack fattar de inte att det finns dåliga syner.

 

Så jag skulle gärna veta hur man ska anpassa sitt spel för att minimera problemet att andra spelar dåligt på bubblan.

 

Känns rent spontant som att QQ är klart för stark för att det här ska vara ett problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...