Gå till innehåll

Hur funkar e-kortet hos pokersajter?


Recommended Posts

Hej hur fungerar det om man använder föreningssparkbankens E-kort för att lägga in pengar på multipoker.

 

Alltså hur fungerar det när man ska skicka in en bild på sitt kort när man ska ta ut pengarna?

För jag antar att man måste göra likadant som på expekt.

 

Alltså E-kort gör ju så att det skapar ett tillfälligt banknummer med ett visst belopp och sen om man ska handla något så ger man det tilfälliga banknummret så då får de aldrig ens riktiga bankkort om ni förstår hur jag menar.

 

Det jag menar är att man skicar väl itne sitt kort för att bevisa att man får använda det kortnumret som man betalat med men om man använt e-kort så finns ju inte det nummret mer än som ett tillfälligt kortp å internet

 

Så om någon lagt in pengar med E-kort på multipoker och tagit ut så skulle ni gärna få berätta hur det fungerade

 

* Gör om denna till en allmän tråd och flyttar till E&J - QoS *

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

-spekulativt-

 

Jag har handlat med e-kort en del, en helt suverän tjänst. Sköter t.o.m. prenumerationer (autogiro varje månad från just "det kortet") via e-kort, o det som är bra är att man kan stänga kortet så att de inte kan dra från det, o på så sätt göra "administrativa gaffor".

 

Har aldrig suttit in pengar på pokersajter med det, men funderat på det. Det finns ingen anledning till att det inte skulle funka, man kan t.o.m. generera CVV2-kod med e-kort, vilkter har blivit ett ofta förekommande sätt att kontrollera att det är korrekt kortinnehavare.

 

Summan av kardemumman: Funkar det på multi, funkar det på de andra också, pokersajters sätt att dra pengar skiljer sig inte från andra sajters.

 

Det ovanstående skrivent skriver om ang. att faxa över SIS-handling o kreditkort är ju för att använda sig av en banktjänst, ex. neteller, pokersajter behöver inte en kopia på ditt kreditkort. Neteller kan jag inte tänka mig stödjer e-kort däremot. Så ett sätt att lösa det hela på är att helt enkelt sätta in pengar via e-kort, "lita" på neteller o fixa ett konto med korrekt kreditkort, o föra över pengarna dit. Eller fixa deras debitcard. För det behöver man väl inte skicka över kreditkortet, right?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Visserligen en gammal tråd, men vill bara lägga till det att det INTE fungerar att använda E-kort på Multipoker, och betvivlar om det fungerar på andra siter. Jag har själv provat på Multipoker och även mailat supporten där, men fått till svars att dom inte godkänner det som betalningsmedel. Vilket är synd, för det är en jäkligt fiffig "produkt" som dom skapat på Sparbanken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Försökte använda e-kort på ett pokerrum, misslyckades.

Ringde Föreningssparbanken för att se ifall de hade någon engelsk text på webben om e-kort. Detta hade de inte, och inga planer på att skapa en. Så enda sättet vore kanske om flera av oss började e-posta Förenignssparbanken, och efterfråga efter en sådan text.

 

ANdreas

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Har använt e-kort på expekt. Dock inte själv, en kompis utan visakort gjorde en banköverföring på en summa, och jag skapade ett e-kort med samma summa på, och gav honom numret.

 

Funkade fint, förutom att de lyckades ta en administrativ avgift som överskred kortets limit :D 16 kronor eller så bara, men ändå..

 

Hej alla föressten! Det här mitt första inlägg.. Har tre böcker att läsa nu, efter det kan det hända att jag börjar ställa lite frågor :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 10 months later...
Visserligen en gammal tråd, men vill bara lägga till det att det INTE fungerar att använda E-kort på Multipoker, och betvivlar om det fungerar på andra siter. Jag har själv provat på Multipoker och även mailat supporten där, men fått till svars att dom inte godkänner det som betalningsmedel. Vilket är synd, för det är en jäkligt fiffig "produkt" som dom skapat på Sparbanken.

 

Jag lirar på Multipoker och satte in pengar med hjälp av e-kortet och det var inga problem. Sedan ringde Multipoker upp mig och frågade om mitt kortnummer, då sa jag ju bara att jag använt e-kortet och det var helt lugnt för dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 11 months later...

Jag har fortfarande inte hittat något entydigt svar på denna fråga.

Är det någon som har mer information sen sist den här tråden var uppe?

 

Alltså... hur är det med Föreningssparbankens E-kort. Går det bra att sätta in pengar men framförallt TA UT från pokersajter? Och i så fall, vilka sajter går/går det ej på?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använde E-kort för några årsedan.

 

PartyPoker( Multipoker) Gillade det inte. DÅ dom ibland ringde och ville få bekräftat vilket kortnummer du använde.

 

Sedan vissa Prima siter gillade inte att man bytte Kortnummer ofta.

Men det brukade lösa sig när man snackat med support.

 

Ta ut fungerade oxå. Dock valde jag offta att registera Bankkonto isället och ta ut till det.

 

Vet inte hur det fugerar numera dock...

 

Var för 2 årsedan jag använde e-kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde ursprunligen den här frågan i 24h-hörnan, men jag gissar att det är bättre om jag frågar här istället:

 

Hur funkar det när man ska skriva in kortnummer oh så där? Skriver man bara in sina fyra siffror då, eller ska man gå till någon speciell sida? Och hur fungerar det med cvv-numret? Skall det skrivas in som vanligt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde ursprunligen den här frågan i 24h-hörnan, men jag gissar att det är bättre om jag frågar här istället:

 

Hur funkar det när man ska skriva in kortnummer oh så där? Skriver man bara in sina fyra siffror då, eller ska man gå till någon speciell sida? Och hur fungerar det med cvv-numret? Skall det skrivas in som vanligt?

 

Öhh... När du skapar ett e-kort på FSB (hur det är på andra banker vet jag inte) skapar du ju ett nytt kort - med 16 siffror, eget CCV och egen giltighetstid. Detta kan du sedan använda precis som ett vanligt kort.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...