Gå till innehåll

Wiznakh får ev+ i livet och på SNGs (nya mål nu!)

Recommended Posts

Postad

Nytt år, nytt försök! :)

Har som nyårslöfte att jag ska bli människa igen och få in lite rutiner i livet och bli lite hälsosammare. Hade en livsdagbok i somras som funkade rätt bra som motivation (var det ngn som läste den?), så jag ska köra på det viset igen.

Här är de långsiktigamålen:

1. Bli skalman. Japp, ni såg rätt. Jag ska bli skalman, med mat och sovklocka med hela köret. Dygnsrytmen har varit åt helvete länge nu, ska förbättras. Sedan ska jag börja äta frukost varje dag när jag vaknar och börja äta på lite normalare tider. Har lovat morsan att hjälpa till bättre hemma också, får nog lägga in det här.

Mål: Gå och lägga mig mellan 2 och 3 vardagar, och gå upp mellan 11 och 12. Helger sova hur länge jag vill. Låter ganska slappt för de flesta människor, men är en oerhörd förbättring för mig som knappt ser solen om dagarna. Frukost varje dag. Försöka äta med familjen på normala tider och dra ner på nattmackorana. Har lovat morsan att hjälpa till bättre hemma också, får nog lägga in det här.

2. Bli nyttigare. Sluta leva som en 250-kilos amerikan helt enkelt.

Mål: Få tillbaka en normal konsumtion av snabbmat och läsk. Januari månad ut = ingen läsk, ingen pizza, ingen mcd, ingen annan snabbmat. Efter det sätta rimliga begränsningarn.

3. Komma i form. Börja träna riktigt ordentligt, "som förr i tiden". Tränade i stort sett varje dag fram tills ungefär för ett år sedan, ska försöka med det igen. Har börjat med fotbollen igen, men ska komplettera med egen träning.

Mål: Träna fotboll 3 ggr i veckan (jobbar jag så får jag gå ut och löpa istället). Springa eller motsvarande 1-2 gånger i veckan. Promenera min 30 min alla andra dagar.

4. Fixa "framtidssakerna". Håller på med en del grejer som är viktiga för min framtid som jag måste se till att fixa. De grejerna är att ordentligt lära mig att redigera på tidningen vilket kan ge sjusta jobb i framtiden, fixa studierna (pluggar en distanskurs som jag ligger efter i, fixar jag inte det får jag inga studielån senare kanske) samt att jag måste ta körkort.

Mål: Kort sagt, ta körkort, lära mig redigera och fixa studierna.

Sedan ska jag ju lira poker också. Mitt långsiktiga mål är att pokern ska bli en stabil sidoinkomst som jag kan plocka in extrapengar ifrån när jag vill unna mig saker, samt att kunna betala lite större utgifter t.ex. Körkortet, resa i sommar, eventuell flytt i höst.

Ska varje månad sätta månatliga mål tänkte jag. Här är målen för resten av januari.

Spela 500 SNGs denna månaden.

Spela upp rullen till 1000$ så att jag kan spela 33$ i februari.

Snabbt som fan få upp rullen till 600$ så jag kan kliva upp på 22$ igen.

Hålla mig ifrån CG.

Spela någon enstaka MTT också, max 24$ turrarna på fulltilt.

Enjoy.

Postad

Gick upp 12 idag :) (nära 11 iaf, så får godkänt) :)

Sedan blev det en omgång poker, plussade typ 150$ på 12$ och 24$ sng 12-tablande. Sweet de.

Sen blev det fika med claes och jimmie (jessica och dapine). Jag drack mineralvatten, nöten.

Sen mera poker, backade typ 20$.

Nu ska jag äta hos mormor, sen jobba ett par timmar och sedan antar jag det blirr mera poker.

Postad

Allting fungerar som jag tänkt mig än så länge. Har låtit bli läsken och så, och dygnsrytmen börjar bli lite mer normal iaf (ska gå och lägga mig nu).

Pokern går också bra. Plussade 150$ första sessionen för dagen, men det höll på att gå riktigt åt helvete senare idag, 9-tablade och råkade fucka till ngt så att popupfunktionen slutade fungera, blev riktigt jobbigt och ledde till att jag blev sitout och tappa massa och gjorde misklicks och grejer. Men ordnade upp det och gick plus 10$ :D

Ska sätta lite mål och sådant imorgon för både pokern och irl grejerna.

Postad
Jag kan komma med förslag:

Fixa den blonda lilla

Fixa V

Vinna $1k i månaden.

Gå ner 2kg i månaden..

Inte allt för svåra mål?

Båda dom där har pojkvän så mål är nog lite väl överdrivet att ha det som, men kan ju försöka ;)

1k i månaden är ett någorlunda vettigt mål :)

Tror jag ej vill mäta i kilo eftersom jag faktiskt inte är så långt ifrån min matchvikt. Kommer nog gå ner typ 5 först men sen gå upp igen, fast i muskler då förstås ;)

Postad

Fan va gött det var att gå upp i tid idag, hann med massor, övningskörde fikade med en polare och lirade 20 sngs redan innan jag brukade gå upp.

Sen blev det träning på kvällen, 2 timmar fotboll (nöten).

Sen pokergrind på kvällen, gick åt helvete och torska 250$. Typ halva rullen, men jaja. Bara att hoppas man vinner imorgon.

Gn :)