Gå till innehåll

AA NL50 på FullTilt


Recommended Posts

Är ny här och är sugen på att få lite respons på mitt spel; högre rasie preflop och vad anses om resten av spelet?

 

FullTiltPoker Game #1513529521: Table Copper Island - $0.25/$0.50 - No Limit Hold'em - 13:58:10 ET - 2007/01/01

Seat 1: phaethon ($124.75)

Seat 2: HERO ($47.35)

Seat 3: Rubicon ($51.60)

Seat 4: lumberjock2 ($18.70)

Seat 5: bradah_kaipo ($54.15)

Seat 6: JayScott ($30.40)

Seat 7: 250pkrpimp ($50)

Seat 8: jewito ($29.70)

Seat 9: buddhu ($58.40)

JayScott posts the small blind of $0.25

250pkrpimp posts the big blind of $0.50

The button is in seat #5

*** HOLE CARDS ***

Dealt to HERO [Ad Ac]

jewito folds

buddhu folds

phaethon folds

HERO raises to $2

Rubicon calls $2

lumberjock2 folds

bradah_kaipo folds

JayScott folds

250pkrpimp folds

*** FLOP *** [9h 8s Qh]

HERO bets $4

Rubicon calls $4

*** TURN *** [9h 8s Qh] [Kd]

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det helt fel tanke att checka turn här för att inte riskera att bli bortpushad ur handen? Vilka händer som vi slår stannar han kvar i potten med om vi betar säg 10?

 

Väldigt få, möjligtvis eventuella färgdrag/par-stegdrag. På denna typ av bräda checkar jag gärna turn och hoppas rivern blankar. Vid ett eventuellt bet från FI på turn får man gå på read.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt få, möjligtvis eventuella färgdrag/par-stegdrag. På denna typ av bräda checkar jag gärna turn och hoppas rivern blankar. Vid ett eventuellt bet från FI på turn får man gå på read.

 

varför då? nu känns det som ni sitter och över analyserar denna handen. Att check folda måste vara den sämsta iden på länge..vilken bräda anser du inte är farlig med AA ? vi snackar NL50 hans handbredd är enorm på denna nivån, han kan allt från under pp till nöt färg. Genom att checka så får vi ingen information över huvudtaget, vi måste helt enkelt beta ut ganska hårt.

 

Även om vi inte får syn av händer vi slår så slår vi ut just de händer som kan slå oss på rivern.

 

Ett måste bet! får vi syn så får vi överväga på rivern, men har svårt och se hur vi skall kunna folda denna handen med en rag på rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut att du måste beta vidare på turn. Det finns så pass många händer som han synar med på floppen men som han lägger på turn, har han en 8a eller 9a så skräms han nog iväg av kungen, har han AQ, QJ, Q10 eller liknande så skräms han nog också iväg. Mardrömmen är ju att han har QK, 88 eller 99 men det tar du bäst reda på genom att fortsätta beta.

 

Checkar du så ger du honom chansen att ta kommandot i potten och själv beta. Är han en bra spelare så lär han beta med vad som helst här eftersom du visar svaghet och då har du fortfarande inte fått någon information om hans hand vilket kommer göra river svårspelad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut att du måste beta vidare på turn. Det finns så pass många händer som han synar med på floppen men som han lägger på turn, har han en 8a eller 9a så skräms han nog iväg av kungen, har han AQ, QJ, Q10 eller liknande så skräms han nog också iväg. Mardrömmen är ju att han har QK, 88 eller 99 men det tar du bäst reda på genom att fortsätta beta.

 

Checkar du så ger du honom chansen att ta kommandot i potten och själv beta. Är han en bra spelare så lär han beta med vad som helst här eftersom du visar svaghet och då har du fortfarande inte fått någon information om hans hand vilket kommer göra river svårspelad.

 

WTF vill du att fi ska folda sämre händer?

 

Själv hade jag check/synat turn sen omvärderat river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker absolut att du måste beta vidare på turn. Det finns så pass många händer som han synar med på floppen men som han lägger på turn, har han en 8a eller 9a så skräms han nog iväg av kungen, har han AQ, QJ, Q10 eller liknande så skräms han nog också iväg. Mardrömmen är ju att han har QK, 88 eller 99 men det tar du bäst reda på genom att fortsätta beta.

 

Checkar du så ger du honom chansen att ta kommandot i potten och själv beta. Är han en bra spelare så lär han beta med vad som helst här eftersom du visar svaghet och då har du fortfarande inte fått någon information om hans hand vilket kommer göra river svårspelad.

 

Ja, det är bättre att betta bort hans sämre händer och göra potten stor när han har en slagen än att låta honom bluffa med de sämre händerna och hålla potten mindre när han har oss slagen... :roll:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Väldigt få, möjligtvis eventuella färgdrag/par-stegdrag. På denna typ av bräda checkar jag gärna turn och hoppas rivern blankar. Vid ett eventuellt bet från FI på turn får man gå på read.

 

Finns ju inga read. Vilken hand sätter du Fi på? Är det inte bättre att bet/folda turn än att checka, känns som om Fi bettar nästan alla händer här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har massa beslutat att vi skall check syna turn pågrund av att vi kan vara slagna och att vi inte vill att han ska lägga sämre händer.

( är det ni som skriver i bad beat trådarna ; D )

 

Vilka händer betar ni vidare med? Absolut nuts och rena bluffar?

Har man en hand som antagligen är bäst och det finns möjliga drag ute då skall man tvärt om från checka beta hårt för att få bort alla drag.

 

Ni som vill check syna förklara för mig hur detta spel skall vara ev+ i längden? Ni ger han chansen att dra ut med drag, ger han chansen att träffa 2 par triss GRATIS!! Om han nu vill dra så får han fan betala för det. Tänk sälv sätter han draget 1/4 kommer det bli dyrt men då har vi redan tjänar de andra 3/4 av gångerna han inte gör det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

nu har massa beslutat att vi skall check syna turn pågrund av att vi kan vara slagna och att vi inte vill att han ska lägga sämre händer.

( är det ni som skriver i bad beat trådarna ; D )

 

Vilka händer betar ni vidare med? Absolut nuts och rena bluffar?

Har man en hand som antagligen är bäst och det finns möjliga drag ute då skall man tvärt om från checka beta hårt för att få bort alla drag.

 

Ni som vill check syna förklara för mig hur detta spel skall vara ev+ i längden? Ni ger han chansen att dra ut med drag, ger han chansen att träffa 2 par triss GRATIS!! Om han nu vill dra så får han fan betala för det. Tänk sälv sätter han draget 1/4 kommer det bli dyrt men då har vi redan tjänar de andra 3/4 av gångerna han inte gör det...

 

Ja, det är bättre att betta bort hans sämre händer och göra potten stor när han har en slagen än att låta honom bluffa med de sämre händerna och hålla potten mindre när han har oss slagen... :roll:

 

Kunde inte sagt det bättre själv. Att man blir utdragen ibland är bara acceptera.

 

Hårddraget ja, en hand med showdownvärde vill man inte göra till en bluff.

 

De redan färdiga händerna då?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att du ger Fi kontrollen och du får inget vidare information om hans hand.

 

Även om vi har bäst hand på turn så är brädan alldeles för farlig för att ge gratiskort.

 

Fel. Brädan är för farlig att bli höjd på. Alltså undviker vi att bli höjda på turn och omvärderar river.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har vart intressant att läsa era kommentarer, ska presentera hur det slutade:

 

HERO bets $10

Rubicon calls $10

*** RIVER *** [9h 8s Qh Kd] [Td]

HERO bets $10

Rubicon raises to $35.60, and is all in

HERO folds

Uncalled bet of $25.60 returned to Rubicon

Rubicon mucks

Rubicon wins the pot ($50.15)

*** SUMMARY ***

Total pot $52.75 | Rake $2.60

Board: [9h 8s Qh Kd Td]

Seat 1: phaethon didn't bet (folded)

Seat 2: HERO folded on the River

 

Mitt sista bet på river vet jag inte om det är korrekt eller ej? På floppen satte jag honom på en dam eller färgdrag och när rivern kom så sprack ju ett drag så jag tänkte få ut lite av honom om han hade damen men men, vad tycker ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

har vart intressant att läsa era kommentarer, ska presentera hur det slutade:

 

HERO bets $10

Rubicon calls $10

*** RIVER *** [9h 8s Qh Kd] [Td]

HERO bets $10

Rubicon raises to $35.60, and is all in

HERO folds

Uncalled bet of $25.60 returned to Rubicon

Rubicon mucks

Rubicon wins the pot ($50.15)

*** SUMMARY ***

Total pot $52.75 | Rake $2.60

Board: [9h 8s Qh Kd Td]

Seat 1: phaethon didn't bet (folded)

Seat 2: HERO folded on the River

 

Mitt sista bet på river vet jag inte om det är korrekt eller ej? På floppen satte jag honom på en dam eller färgdrag och när rivern kom så sprack ju ett drag så jag tänkte få ut lite av honom om han hade damen men men, vad tycker ni?

 

 

Vilken dam kan han ha på river som synar dig som du slår? Bara AQ ju. Turn är ett lite knepigt beslut, river är det inte. Autocheck.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Skapa nytt...