Gå till innehåll

Recommended Posts

Postad

Jadu. Jag raisar eller foldar.

Syn känns kallt då du inte kommer få betalt om färgen kommer och får ett svårt turnbeslut om du inte förbättrar.

Skulle nog raisa tillbaka ordentligt/ gå allin

• Svars 338
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Postad

Vad kan vi ge honom för HD här?

Hans enda sett bör väl vara 66, med vilka andra händer vill han ha in degen här på en flopp som ofta träffar dig? A6s/:Qc::Tc:/:Kc::Tc: lär väl finnas också. Kan han spela AJ så här preflopp? Jag kommer inte på så många fler händer (nyvaken, eller så finns det inte fler) och mot den HDn har vi nästan en coin flipp, så jag ser inget problem med att bara stoppa in såsen i mitten så vi slipper tänka/lägga bäst hand på turn.

Postad

Blir nog inget spelande häirfrån malmö. Farsan har ingen mus till sin bärbara...snark. Enda glädjeämnet just nu är ju att dollarn blir dyrare och dyrare. Party, party.

Postad
Så underbart att den börjar växa :) Du har inte nån aning om den ska fortsätta växa? :P

Alla tre valutorna på poker.se ökade ju i värde mot kronan... Skulle va najs med lite semi-inflation så man kan bli lite rik :D

Postad

Kom hem tidigare ikväll. Kollat lite på poker after dark. Snacka om att Phil Hellmuth gör bort sig fullständigt....:(

Satte mig nyss för att spela lite fast jag inte är sådär jätte sugen. Dålig action på CD men hittade till slut ett bord där det var HU mellan två shorts för tillfället. Satte mig, fick Q8d i BB. Knappen kasta, SB minihöjer, jag synar.

Flopp QT8 han betar 6, jag miniraise, han raise till 42, jag all in. Vinner mot Q7. Upp $85,5, lämnar bordet.

Kanske skulle va nöjd så. Bra bb/100 iaf.

Postad

Lirade en liten stund(65rejkade) på prima. Hamnade all in på en flopp med ett överkort, färgdrag och hålstege. Vann den med färg på river. Sen QQ på AQx flopp som trefärgade på turn. Bombade den hela vägen och han synar ner hela vägen med AQ.

En av de sista händerna jag spelade är denna, absolut ingen read, okej spelat?

** Siarut [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- kristiban sitting in seat 2 with $124.05

- Stockholm68 sitting in seat 3 with $354.45

- posten1 sitting in seat 4 with $328.14 [Dealer]

- cOPstER sitting in seat 5 with $193.00

- mfalle sitting in seat 6 with $334.64

cOPstER posted the small blind - $1.00

mfalle posted the big blind - $2.00

** Dealing card to cOPstER: 6 of Spades, 6 of Clubs

kristiban folded

Stockholm68 folded

posten1 raised - $4.00

cOPstER raised - $14.00

mfalle folded

posten1 called - $14.00

** Dealing the flop: 5 of Spades, 2 of Diamonds, 8 of Diamonds

cOPstER bet - $22.00

posten1 called - $22.00

** Dealing the turn: 7 of Hearts

cOPstER bet - $40.00

posten1 called - $40.00

** Dealing the river: 10 of Clubs

cOPstER checked

posten1 bet - $55.00

cOPstER called - $55.00

Final pot $262

Plus $530 på totalt kanske 10 min spel. Lets call it a day.

Postad

Kunde inte hålla mig. Spelade en session till på CD. Märktes tydligt att jag egentligen va för trött för att spela. Visade dåligt tålamod vid ett par tillfällen och tog onödiga syner. Slutade ändå marginellt plus framförallt för jag hade tur när det blev HU på ett bord. Hittade AA efter att ha spelat väldigt aggresivt pre. Fick en bra flopp, turn trefärgade och han check-raisa AI. Potten var för stor för att lägga med färgesset och jag har tur som träffar fyrfärgen på river när han visar 24 i färg.

Slutade dagen totalt +$617. Helt okej comeback. Nu ska jag slänga mig i sängen och verkligen sova ut. Tre nätter på tältsäng är inte bra för vare sig kroppen eller sinnet.

Postad

"Morgon"-grinden på CD är avklarad. Spelade runt 1½ timme. Gick stabilt och fångade några rätt bra händer, bland annat KK v QQ som betalde.

En av de större förlusterna kom då jag försökte krångla till det maximalt med AA, se nedan.

UTG $108

UTG+1 $210

HERO $360

HERO is button with :Ad::As:

UTG call 2 raise 6

UTG+1 call 8

1 fold

HERO call 8

2 folds

FLOP :9h::Ts::3h:

UTG check

UTG+1 bet 22

HERO call 22

UTG fold

TURN Jc

UTG+1 check

HERO bet 40

UTG+1 call

RIVER 6d

UTG+1 bets 138 and is all-in

HERO ?

Aldrig sett fi innan men givet hur jag spelat handen (jätte bra jag vet, beröm undanbedes) är det väl bara att kasta?

+$548 iaf.

Postad

Spelade lite till och plussade marginellt. Hittade inga särskilt bra situationer och splittade dom största potterna under sessionen AK v AK.

Tänkte jag skulle göra något så ovanligt som att spela MTT ikväll. Har nog med pokerpoints på prima för att spela 40kn gratis. Har faktiskt ganska bra resultat från de MTT jag spelat så hoppas på klonk. Tycker turneringspoker är fasligt tråkigt bara :(

Postad

Hade inte synt river med 66, tror inte han har missat färgdrag som inte lyckats para upp ofta nog och hans bett känns lite som ett betala-av-mig-snälla-bett.

AA-handen spelar du jättekonstigt, bara slå upp den pre och bespara dig huvudvärken du får nu.

Postad

Tillbaks igen. 40kn gick verkligen inte bra. Floppade först TPTK med AT och åkte dit mot stegdrag. Sen va jag utkickad med QJ på en flopp. Så är det.

Spelade istället ungefär en timme på party (guldstjärna till den som kan gissa varför). +$192 där efter en lite svängig session där jag hade bra kortflyt.

Kom på en annan sak. Det här med att uttagna pengar skulle räknas i SEK (i 500k utmaningen) kommer nog inte fungera särskilt bra. Istället räknas allt i innespelade dollar under året och översätts med för dagen gällande dollarkurs. Har man nått 500k är man hemma. Spelar ingen roll om dollarn faller 10öre nästa dag.

Postad
Hade inte synt river med 66, tror inte han har missat färgdrag som inte lyckats para upp ofta nog och hans bett känns lite som ett betala-av-mig-snälla-bett.

AA-handen spelar du jättekonstigt, bara slå upp den pre och bespara dig huvudvärken du får nu.

Fler åsikter på hand 1?

AA la jag bara upp för att....ja jag vet inte :P

Som jag själv skrev i nån annan dagbok:

"Spelar du AA så bra bara måste du vika"

Och det gjorde jag också :)

Postad
ItsAllGone?

Det kan man säga. Speciellt efter den potten....

Spelade en session till. Torskade en stor pott mot Punkrock där jag slår upp i UTG+1 med AKh och han raisar från knappen(?). Jag 4-betar och vi hamnar all in AK v AA :oops:

Förrutom den potten flöt det på vanligt schematiskt vis. Vann en jätte pott vilket var det mest intressanta med sessionen.

Button $236.65

SB $54

Hero in BB $284,50

Hero is dealt :9c::8c:

3folds

Button call 2 raise 5

SB call 6

Hero call 5

FLOP :2s::7c::8s:

SB check

Hero bet 16

Button call 16 and raise 16

SB fold

Hero call 16

TURN :5c:

Hero check

Button bet 32

Hero call 32

RIVER :3c:

Hero is all-in 213,50

Button call 165,65 and is all-in

Button shows :2c::3s::?

Final pot:$480

Jag som trodde jag fiskade....

Bra dag, totalt +$1228

Postad

Hehe, Jag var inte helt säker på att det var du men jag hade mina aningar när jag såg att det stod Karlstad och jag visste att du spelade där:) Därför kändes det skönt att veta att du visste vem jag var(medveten om att jag kan göra moves, typ) och hoppades du skulle hitta fyrbetten:) Jag kan säga att jag inte gillade kungen på floppen men det gick ju bra tillslut..

Du nådde ju ett ganska bra + trots allt:)

Postad
Därför kändes det skönt att veta att du visste vem jag var(medveten om att jag kan göra moves, typ) och hoppades du skulle hitta fyrbetten:)

Ja, tänkte att du nog slår upp ganska brett i position och AKs ligger ju högt i min HD. Trist att spela den ur position post också men överspel va det ju :P Men det där bordet va ganska djupstackat så jag tänkte att jag också skulle bubbla eller dubbla ;)

Postad

En av de sista händerna jag spelade är denna, absolut ingen read, okej spelat?

** Siarut [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- kristiban sitting in seat 2 with $124.05

- Stockholm68 sitting in seat 3 with $354.45

- posten1 sitting in seat 4 with $328.14 [Dealer]

- cOPstER sitting in seat 5 with $193.00

- mfalle sitting in seat 6 with $334.64

mfalle posted the big blind - $2.00

** Dealing card to cOPstER: 6 of Spades, 6 of Clubs

kristiban folded

Stockholm68 folded

posten1 raised - $4.00

cOPstER raised - $14.00

mfalle folded

posten1 called - $14.00

** Dealing the flop: 5 of Spades, 2 of Diamonds, 8 of Diamonds

cOPstER bet - $22.00

posten1 called - $22.00

** Dealing the turn: 7 of Hearts

cOPstER bet - $40.00

posten1 called - $40.00

** Dealing the river: 10 of Clubs

cOPstER checked

posten1 bet - $55.00

cOPstER called - $55.00

posten1 shows: Jack of Diamonds, Ace of Diamonds

cOPstER shows: 6 of Spades, 6 of Clubs

cOPstER wins $262.00 from the main pot

Eftersom ingen mer verkar vilja kommentera postar jag resultat på handen som jag var sjukt nöjd med :)

Postad

Varit på stan på förmiddagen så inte kunnat spela förrän nu. Körde CD i 1½ timme. Låg i vanlig ordning bra till, va upp strax över 300. Sen drabbades jag av sån där otur som jag varit ganska förskonad från på sistone. All in på flopp AA v 66 jag får triss på turn men han får runner runner färg på river. KK v AA i en 500 pott och ett set i knektar som torksa mot färg :(

Back 106 till slut. Det händer även den mest riggade uppenbarligen.

Postad

Tja Cop.

Läser din dagbok lite då då och har även stött på dig på pokerborden.

Eftersom du lirar prima på samma stakes så hade jag varit tacksam för input på den här handen.

Mr-T är ju en tight abc spelare som gör moves 1 gång av 10 kanske. Vad hade du gjort på turn här?

- Minucci sitting in seat 1 with $196.30

- d00dh sitting in seat 2 with $314.00

- maureeen sitting in seat 3 with $314.71

- qazxcv sitting in seat 4 with $197.00 [sitting out]

- Mr-T sitting in seat 5 with $267.47 [Dealer]

- yanshennai sitting in seat 6 with $132.75 [sitting out]

Minucci posted the small blind - $1.00

d00dh posted the big blind - $2.00

** Dealing card to Minucci: 10 of Spades, Queen of Spades

maureeen folded

Mr-T raised - $7.00

Minucci called - $7.00

d00dh called - $7.00

** Dealing the flop: 6 of Spades, 9 of Clubs, 7 of Hearts

Minucci checked

d00dh checked

Mr-T bet - $12.00

Minucci raised - $30.00

d00dh folded

Mr-T called - $30.00

** Dealing the turn: King of Spades

Minucci bet - $40.50

Mr-T went all-in - $230.47

Vi har alltså bellybuster och färgdrag mot MR-TIGHT och 120 kvar i stacken. Synar du? Betar du mer på turn? Annan linje från flopp?

Sorry om jag klottrar ner din dagbok men jag tror att du känner till MR-T ganska väl. Lägger man ut den på handanalysdelen så får man 17 all in eller fold svar, därför jag provar här.

Postad
Massa text...

Gör ett försök. Jag är inte så jätte förtjust i att spela sånna här händer ur position mot spelare man vet är hyggliga men har väl givetvis gjort det själv nån gång :P

Om du bestämmer dig för att denna floppen är bra att check/agga på så är 30 väl ungefär smärtgränsen neråt för raisen. Raisa mindre än 30 går helt bort, skulle gärna raisa 3x iaf. Floppen är ju väldigt kall så det är inte helt lätt att se vilka legitima händer du raisar här. TT/88 synar du dom i blinden pre?

Turn är ju något av ett drömkort för din hand och här vill jag nog göra väldigt tydligt att vi vill in med rubbet. Som du betar nu tycker jag du bjuder in till ett omslag som är trist att syna. Antingen betar du pott, det blir väl ungefär 80 eller så överställer du helt enkelt. Känns inte som Mr.T synar tom på floppen, det sämsta han kan ha väl AK och då ska han nog vara halvtiltad. Antagligen släpper han inte ett par över knektar men vi kan helt enkelt inte folda turn om vi valt denna linjen på flopp.

Jag tycker ett alternativ är att bara syna flopp. Vi har en ganska intressant hand. Hålstegdrag, tvåöverkort, bakdörrsfärg och dubbel belly på knektar och kungar. Om vi då träffar ett bra drag på turn kan vi check/raisa där vilket enligt mig signalerar maximal styrka. Träffar vi Q eller T får vi omvärdera.

Intressant hand, diskutera gärna vidare runt den om du vill.

Postad

Idag har varit en ytterst tråkig pokerdag. Gick mindre bra redan från början men höll ändå humöret och körde på. Jobbade upp till i princip +/- och så kom oturen igen. Backade först 523 på CD.

Klev över till prima för att se om det var lika kallt där. Började sisådär men sen hade jag sjuk tur och tog en jätte pott. Låg lite plus på prima då men sen kom dagen ifatt mig och jag torskade i princip allt jag vann i den jättepotten med set v färgdrag.

Lägger upp handen jag hade grym tur så slipper ni läsa badbeats.

** Sally Ann [Hold 'em] (1.00|2.00 No Limit - Cash Game) Real Money

- eddiver sitting in seat 1 with $152.80

- acidboy sitting in seat 2 with $199.05

- Peoplez sitting in seat 3 with $224.15

- Brubaker sitting in seat 5 with $233.70 [Dealer]

- cOPstER sitting in seat 6 with $267.30

eddiver posted the big blind - $2.00

** Dealing card to cOPstER: 10 of Diamonds, 10 of Hearts

acidboy folded

Peoplez folded

Brubaker raised - $8.00

cOPstER raised - $25.00

eddiver folded

Brubaker called - $25.00

** Dealing the flop: 3 of Clubs, 5 of Clubs, 4 of Clubs

cOPstER checked

Brubaker bet - $35.00

cOPstER called - $35.00

** Dealing the turn: 10 of Spades

cOPstER checked

Brubaker bet - $75.00

cOPstER went all-in - $208.30

Brubaker went all-in - $98.70

** Dealing the river: 6 of Spades

Brubaker shows: Ace of Spades, Ace of Clubs

cOPstER shows: 10 of Diamonds, 10 of Hearts

cOPstER wins $467.40 from the main pot

Insåg nu att detta helt enkelt inte är min dag. Slutar -$672. Hoppas på gröna siffror igen imorgon.

Postad

Varit tyst i dagboken under dagen men det betyder inte att jag inte spelat om någon nu mot förmodan skulle tro det ;-)

Spelade en session efter lunch då jag började dassigt. Kändes som jag var lite halvtiltad sen igår. Mot slutet av session hade jag bättre tålamod igen men kortflytet var typ 0 så jag backade ganska exakt 300.

Sessionen ikväll har gått väldigt mycket bättre. Haft perfekt koncentration och tålamod hela tiden. Vann långsamt uppåt utan att få några särskilt bra händer. En bit in i session plockade jag så upp några större potter och vips va man rejält plus.

Här kommer iaf en hand där det först känns som en enkel syn.....men, va ska han ha? :rolleyes:

Fi har inte utmärkt sig särskilt. Tror han har 160-180 tot. minns inte exakt. Jag täcker.

Hero dealt :9s::3c: @ BB

CO call

SB call

Hero check

FLOP :3s::8h::4d: (pott:6)

SB check

Hero check

CO check

TURN :3h: (pott 6)

SB check

Hero bet 5

CO fold

SB call

RIVER :9c:

SB check

Hero bet 15

SB call 15 and raise 45

Hero ??

Synar ni där? Vad vaknar han plötsligt med på river?

Totalt för dan +$494. Sa ju att det skulle bli gröna siffror idag igen.

Nu ska jag kolla film, over n out.