Gå till innehåll

cOP - två tusen och sju


cOP

Recommended Posts

Rätt händelserik start på dagen. Torskar i princip direkt ett inköp när jag spelar AQ hårt pre och på låg flopp. Träffar damen på turn och då åker pengarna in. Fi har hittat set.

 

Får sen tips av Kissemissen om att det sitter en riktig maniac med över 700 på ett bord. Sätter mig och plockar rätt snart upp QQ. Han betar 28 direkt pre, slår till 90 eller nått och han skriver "lets do this" och trycker in. Han hittar färg med 78:d:. Bra tips Kissemissen :rolleyes: Back 500 efter 20 min...

 

Några händer senare ser jag floppen med 26:d:. Floppar 2:s:8:d:K:d: och det är dags igen. Samma fi har K8 men den här gången drar jag ut med färgen, 1-1. Snubben spelar effektivt bort 900 på 15 min. Han avslutar snyggt med att först syna 90pre sen syna 250 på flopp J73r med Q5o. Jävligt surt att gå +/- då.

 

Hittade lite andra händer och slutade +$551. Måste vara bland de mer actionfyllda timmar jag spelat. Lirade bara en timme men hände mer än vad det gjort vissa veckor. Tar en paus nu för jag blir mentalt utsliten av sån här action 8-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 338
  • Created
  • Senaste svar

Top Posters In This Topic

Eftermiddagens spel

1½-2timmar. Gick ganska segt men plus 300 typ. Totalt för dagen +$862. Mer spel efter träningen.

 

Eftermiddagens händer

 

Hero 200 @ button

Fi 200 @ bb

 

Hero dealt :Qs::Js:

3 folds

Hero call 2 and raise 6

SB fold

BB call 6

 

FLOP :Qb::9s::Jb: (pot 17)

BB check

Hero bets 14

BB call 14

 

TURN :8b: (pot 45)

BB check

Hero check

 

RIVER :3g:

BB bet 34

Går väl inte att syna mot en normal tight regular? Precis alla drag sitter på turn.

_________________________________________________________________

 

Hero $220 @ bb

UTG $60

Button $220

 

Hero is dealt :5g::6s:

UTG call 2

2 folds

Button call 2

SB fold

Hero check

 

FLOP :3b::4b::Qs: (pot 8)

Hero check

UTG bet 2

Button call 2 and raise 6

Hero call 8

UTG fold

 

TURN :7g: (pot 26)

Lead eller check/raise? Check/syn vågar jag inte på denna bädan. Låta honom försöka beta bort färgdraget en gång till eller hoppas han har något riktigt bra. Känns som han kastar det mesta om jag check/raisar men då får jag iaf in ett bet till. Tankar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftermiddagens spel

1½-2timmar. Gick ganska segt men plus 300 typ. Totalt för dagen +$862. Mer spel efter träningen.

 

Eftermiddagens händer

 

Hero 200 @ button

Fi 200 @ bb

 

Hero dealt :Qs::Js:

3 folds

Hero call 2 and raise 6

SB fold

BB call 6

 

FLOP :Qb::9s::Jb: (pot 17)

BB check

Hero bets 14

BB call 14

 

TURN :8b: (pot 45)

BB check

Hero check

 

RIVER :3g:

BB bet 34

Går väl inte att syna mot en normal tight regular? Precis alla drag sitter på turn.

_________________________________________________________________

 

Hero $220 @ bb

UTG $60

Button $220

 

Hero is dealt :5g::6s:

UTG call 2

2 folds

Button call 2

SB fold

Hero check

 

FLOP :3b::4b::Qs: (pot 8)

Hero check

UTG bet 2

Button call 2 and raise 6

Hero call 8

UTG fold

 

TURN :7g: (pot 26)

Lead eller check/raise? Check/syn vågar jag inte på denna bädan. Låta honom försöka beta bort färgdraget en gång till eller hoppas han har något riktigt bra. Känns som han kastar det mesta om jag check/raisar men då får jag iaf in ett bet till. Tankar?

 

Hand 1 - Finns ju egentligen ingen hand en normal-tight regular bettar på rivern med som du slår. J9, AQ, KQ eller överpar förstås, men tror inte han bettar 34$ på rivern med det. Även om han skulle göra det denna gång så känns ju synen EV- ändå. fold fold fold...

 

Hand 2 - Som du säger så finns ju inte check/syn på kartan. Frågan är ju istället hur du får ut max från honom på turn. Jag skulle nog leda ut med ett potbett. Har han han bra hand (två par, set) så raisar han ju garanterat, han har OP så synar han antagligen eller tror du kör vidare på färgdrags-semibluffen och raisar. Är han tom så foldar han.

 

Check/raise är ju också ett alternativ men jag tror du oftare får ut mer av händer som TPGK, TPTK genom att betta ut. Checkraisar du så foldar han ju antagligen sådana händer. Bettar du ut så kan du antagligen få syn och sedan kunna värdebetta rivern.

 

Blablabla.. Kontentan är iaf att jag tror du får ett bet ifrån honom om du checkraisar medan du säkert får två bets om du själv bettar ut. Samtidigt som du låter färgdrag betala för att se rivern.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Session nyss som kunde slutat riktigt bra men åkte 2-3 riktiga setups och så va det kört, +$181 iaf.

 

Osäker på denna handen. Fi är nog en av de som vinner mest på nivån på iPoker och dubbellimpar knappast dret. Inte troligt att han gör det med överpar heller. Jobbig flopp att få omslaget på?

 

Hero @ BB $200

Fi @ CO $300

 

Hero is dealt :Ag::As:

UTG call 2 and raise 6

1 fold

CO call 8

1 folds

SB call 7

Hero call 6 and raise 16

UTG fold

CO call 16

SB call 16

 

FLOP :9h::8s::5g: (pot 56)

SB check

Hero bet 36

CO call 36 and raise 64 (till 100)

SB folds

HERO ??

Måste pusha?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du måste raisa massor mer preflop, minst 35 eller så. Som spelat tror jag det går att folda.

Agreed. Jag var fi i handen och gjorde spelet med JTd. Inte så att jag trodde han skulle släppa en så bra hand som AA men ville mest kolla om spelet var helt åt skogen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Osäker på denna handen. Fi är nog en av de som vinner mest på nivån på iPoker och dubbellimpar knappast dret. Inte troligt att han gör det med överpar heller. Jobbig flopp att få omslaget på?

 

:lol:

 

 

Ang handen så är det nog inte många som kastar AA. Ditt spel funkar väl men jag hade nog föredragit fold/syn och försöker sno(om inte draget sitter) potten på river om fi visar svaghet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

LOL säger jag bara. Helt sjuk nattsession. Framförallt på ett bord. En fisk med typ 150 synar min raise pre med 64d. Synar sen utan odds med färgdrag på flopp och med färgdrag+stegdrag på turn för att dubbla med stege. Har ändå över 270 vid bordet. Några händer senare träffar samma snubbe rivern igen och jag är nere på 200. Jobbar på och dubblar mot lite andra spelare samtidigt som fisken fortsätter ha tur. Vinner A5 v JJ all in pre osv. Till slut har båda ~550 vid bordet.

 

Då hittar jag KK UTG och han AA UTG+1. Ingen idé att säga så mycket mer antar jag. Monsterfisken vinner 1100 potten.

 

-$109 för dagen blev det tack vare det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Spelat två kortare sessioner ikväll. Va inte inblandad i särskilt många stora potter. Va mest gammalt hederligt grind. Blir inget mer spel. Ska upp ganska tidigt imorrn. Bortamatch.

 

Dagsresultat: +$520

 

Ganska intressant hand. Fi är en regular som inte spelar så många bord och som inte direkt är särskilt vass. Har tagit inköp av han tidigare under dagen så han har lite koll på mig iaf. Han spelar ganska tagigt.

 

FI @ CO ~200

Hero @ Button 200+

 

Hero is dealt :5h::6h:

2 folds

CO raise to 6

Hero call 6

SB folds

BB folds

 

FLOP :Kh::3b::4g: (pot 15)

CO bet 7

Hero raise to 21

CO call 14

 

TURN :Th: (pot 57)

CO check

Hero check or bet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varit alldeles för bakis för att kunna spela tidigare idag men behövde lite spänning nu fram mot kvällen. Slängde upp 6 NL400 bord. Spelar av någon anledning alltid sämre om jag spelar färre bord.

 

Spelade ungefär en timme. Fantastiskt nog gick jag plus :mrgreen: Lyckades till och med med en river-suckout. I am very very fishy. +$457

 

Hand 1

Inte spelat många händer men fi här verkar vara ganska lös/passiv pre och vek post(vekheten är baserat på fånigt få händer). Han ger ett intryck av att vara okej, men knappast mkt mer.

 

Hero $400 @ utg+1

FI $400 @ bb

 

Hero is dealt :6h::6s:

utg folds

Hero raises to 16

3 folds

bb calls 12

 

FLOP :Kb::Ts::6g: pot(34)

bb bets 18

Hero ??

Fi överraskar med att beta ut halvpott. Vilken linje tar vi här?

 

Hand 2

Fi verkar vara en grinder på nivån. Spelar flera bord och har hyfsade stackar, också spelmässigt har han gett ett kompetent intryck. Jag har börjat ganska tight vid bordet men löst upp lite senaste stunden då bordet blivit trehandat. Handen precis innan denna fick jag lägga i en ganska stor pott vilket möjligen kan få fi att tro att jag steamrollar lite.

 

Hero $420 @ button

Fi $686 @ sb

 

Hero is dealt :As::Ab:

Hero raise to 16

sb reraise to 54

bb folds

Hero calls 38

 

FLOP :2s::3g::8s: (pot 112)

sb bets 70

Hero ??

Tycker mitt spel hit fram är standard. Att slå om igen pre mot en kompetent fi känns iskallt. Inte särskilt orolig för brädan eftersom jag har A:s: samtidigt känns det som han visar sådär styrka med sitt floppbet. Trycka till redan på floppen eller vänta en gata?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1

Inte spelat många händer men fi här verkar vara ganska lös/passiv pre och vek post(vekheten är baserat på fånigt få händer). Han ger ett intryck av att vara okej, men knappast mkt mer.

 

Hero $400 @ utg+1

FI $400 @ bb

 

Hero is dealt :6h::6s:

utg folds

Hero raises to 16

3 folds

bb calls 12

 

FLOP :Kb::Ts::6g: pot(34)

bb bets 18

Hero ??

Fi överraskar med att beta ut halvpott. Vilken linje tar vi här?

 

Hand 2

Fi verkar vara en grinder på nivån. Spelar flera bord och har hyfsade stackar, också spelmässigt har han gett ett kompetent intryck. Jag har börjat ganska tight vid bordet men löst upp lite senaste stunden då bordet blivit trehandat. Handen precis innan denna fick jag lägga i en ganska stor pott vilket möjligen kan få fi att tro att jag steamrollar lite.

 

Hero $420 @ button

Fi $686 @ sb

 

Hero is dealt :As::Ab:

Hero raise to 16

sb reraise to 54

bb folds

Hero calls 38

 

FLOP :2s::3g::8s: (pot 112)

sb bets 70

Hero ??

Tycker mitt spel hit fram är standard. Att slå om igen pre mot en kompetent fi känns iskallt. Inte särskilt orolig för brädan eftersom jag har A:s: samtidigt känns det som han visar sådär styrka med sitt floppbet. Trycka till redan på floppen eller vänta en gata?

 

Jag skulle inte bli förvånad om Fi i hand #1 sitter med JQ och blockbetar. Det är nog lika bra att slå om här; att bara syna är nog vad han vill att du ska göra. Har han en bra hand så blir du varse om det, och kan agera därefter.

 

Hand nummer #2 är ju underbar. Den där floppen är ungefär så fin som den kan bli. Jag skulle förmodligen bara syna här, men ju mer jag funderar kring handen desto mysigare låter en raise/minraise. Eftersom din HD är ganska vid här kanske han reraisar med överpar, samtidigt som du inte ger honom några implicita odds. En syn från dig ger honom möljigheten att dra ut gratis, samt låter honom få lägga sig mot eventuella scarecards som kan falla på turn (överkort/spader). Har han ingen hand lär han knappast bluffa igen på turn, och har han QQ+ får han ett svårt beslut när du raisar hans flopbet. Din hand är underrepresenterad och han får knappt någon information om vad du kan ha.

 

Läs gärna min dagbok och kommentera mina HH's om du tycker mina analyser var värdiga.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 tycker jag bara är att slå upp runt pott av flera anledning. Den största för mig personligen är att jag vill kunna höja floppdonk med 72o också, för jag hatar det verkligen. Men saker som värde, lättare att stacka honom senare osv finns ju med i bilden också :)

 

Hand två är jag inne på vad Hap sa om att syna. Ställer vi där så har vi typ bara 88, AA-QQ, AQ-AK:s: och så mycket fattar denna snubben enligt vad du säger om honom. Och eftersom vi har A:s: finns det inte så många färgdrag i hans HD och det enda settet han kan ha är väl typ 88? Syna floppen och få in degen på i princip vilken turn som helst känns bäst.

 

Minihöjning som Hap var inne på kan väl funka med rätt image mot nån man har bråkat och trixat med tidigare, annars känns det bara som det ser sjukt starkt ut.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Minihöjning som Hap var inne på kan väl funka med rätt image mot nån man har bråkat och trixat med tidigare, annars känns det bara som det ser sjukt starkt ut.

Mja fast när det är trebettat pre kan jag tycka att det känns lite "mitt par är väl störst här....eller?". Om jag hade JJ/QQ som fi skulle jag antagligen syna dom 70 i hopp om att det blir nercheckat mot t.ex. TT. Hur är den tankegången?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hand 1 tycker jag bara är att slå upp runt pott av flera anledning. Den största för mig personligen är att jag vill kunna höja floppdonk med 72o också, för jag hatar det verkligen. Men saker som värde, lättare att stacka honom senare osv finns ju med i bilden också :)

 

Hand två är jag inne på vad Hap sa om att syna. Ställer vi där så har vi typ bara 88, AA-QQ, AQ-AK:s: och så mycket fattar denna snubben enligt vad du säger om honom. Och eftersom vi har A:s: finns det inte så många färgdrag i hans HD och det enda settet han kan ha är väl typ 88? Syna floppen och få in degen på i princip vilken turn som helst känns bäst.

 

Minihöjning som Hap var inne på kan väl funka med rätt image mot nån man har bråkat och trixat med tidigare, annars känns det bara som det ser sjukt starkt ut.

 

Jag kan vara skadad eller trött nu, men jag tycker faktiskt en raise känns svagare här än vad en syn gör. Eller kanske egentligen inte svagare, men mer troligt att få Fi att ställa.

Det är ganska behagligt för Fi att få se ett turnkort och check/folda mot ytterliggare ett bet. Men mot en raise måste han ta beslutet om du bluffar/har en bättre hand, och det med ytterst lite information tillgänglig. Du har synat hans reraise preflop och raisar honom på en väldigt torr flop. Jag skulle nog själv tolka det som en överspelad TT+ och ställa med en vidare HD än om du synade och betade hårt på turnen.

 

Jag kanske tänker fel här och dubbellurar mig själv men det ska bli intressant att se hur du spelade den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Mja fast när det är trebettat pre kan jag tycka att det känns lite "mitt par är väl störst här....eller?". Om jag hade JJ/QQ som fi skulle jag antagligen syna dom 70 i hopp om att det blir nercheckat mot t.ex. TT. Hur är den tankegången?

Klockan är morgon och jag lyckas inte begripa riktigt vad du menar :rolleyes:

Får se om jag fattar lite bättre utsövd imorgon.

 

Jag kan vara skadad eller trött nu, men jag tycker faktiskt en raise känns svagare här än vad en syn gör. Eller kanske egentligen inte svagare, men mer troligt att få Fi att ställa.

Varför? Att vi återhöjer är väl precis vad vi förväntar sig att vi gör med ett stort par här? Hur vi än spelar kommer han ju inse att vi har en hand, vi försätter ju inte här utan minst överpar eller färgdrag. Genom att höja/pusha/inte syna floppen får vi in degen mot typ QQ+ och hans få starka drag och ger han chansen att slinka med sämre händer.

Om vi istället synar vet han inte riktigt var han har oss och kan mycket väl även betta många av sina svaga parhänder för att skydda sin hand, panikställa med drag med betydligt sämre equity än på floppen, eller känna sig tvingad att syna vårt bett om han checkar eftersom vi i hans ögon kan sitta på draget.

Jag tror helt enkelt vi får in mer pengar från hans svagare händer genom att bara syna floppen. Vi behöver inte heller vara speciellt rädda för att han ska dra ut oss på turn, jag kan inte peka ut ett enda turnkort som direkt dåligt för oss. En blank är ju givetvis det bästa och en åtta/spader är väl sämst, men han typ aldrig en åtta i sin hand och inte så många färgdrag heller, som vi dessutom har re-draw emot.

 

 

Det är ganska behagligt för Fi att få se ett turnkort och check/folda mot ytterliggare ett bet. Men mot en raise måste han ta beslutet om du bluffar/har en bättre hand, och det med ytterst lite information tillgänglig.

Fi's HD har inte så mycket nytta av ett turnkort (se ovan) och kommer nog vara sugen på att skydda även svaga parhänder på en blank turn, om inte att istället syna vårt bett om han checkar. Tycker verkligen inte han har lite information om vi höjer floppen. Han kan utan problem sätta oss på en HD som består av set, TT+ och starka färgdrag och spela mer eller mindre perfekt ut efter det. Är ju ett väldigt dåligt läge för oss att bråka på ren bluff.

 

EDIT: Klockan är mycket och jag är trött och mitt inlägg är säkert väldigt rörigt. Har jag missuppfattat något så ber jag om ursäkt, jag tittar in i morgon och ser om jag lyckas skriva ner vad jag tänkt eller om det blev knasigt någon stanns på vägen :)

 

Du har synat hans reraise preflop och raisar honom på en väldigt torr flop. Jag skulle nog själv tolka det som en överspelad TT+ och ställa med en vidare HD än om du synade och betade hårt på turnen.

Möjligt att jag tolkar dig fel här, men menar du att han skulle ställa mot en höjning och hoppas folda ut några händer från oss? Höjer vi floppen är vi commitade direkt och han inser det. Sättar han oss på TT+ kan han väl som bäst syna med QQ rent EV-mässigt? Orkar inte räkna nu då klockan verkligen börjar bli mycket (lite).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Intressanta tankar från båda. Det jag menade var att jag om i fi's kläder hade t.ex. QQ skulle jag kunna se en miniraise som att snubben vill kolla om jag verligen har ett stort par. Inte helt sällan man ser sånna händer där det miniraisas på flopp och sen bara checkas ner och spelarna har typ TT och JJ.

 

Med QQ/JJ skulle iaf jag ha lättare att smita mot ett stort bet på turn efter att fi kallsynat flopp än mot en miniraise redan på flopp som blir väldigt trist att lägga mot.

 

Jag synade iaf bara floppen. Fi checkade turn, jag bettade ~80% och han kastade efter ett par sekunder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med QQ/JJ skulle iaf jag ha lättare att smita mot ett stort bet på turn efter att fi kallsynat flopp än mot en miniraise redan på flopp som blir väldigt trist att lägga mot.

 

Det var så jag resonerade också. Måste vara en svårare läggning mot en miniraise om han har en bra hand. Det enda du tjänar på genom att bara syna är att han antingen bluffar igen, eller lyckas träffa top pair eller liknande, och inget av det känns troligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gäst
Svara i detta ämne...

×   Du har klistrat in innehåll med formatering.   Ta bort formatering

  Endast 75 max uttryckssymboler är tillåtna.

×   Din länk har automatiskt bäddats in.   Visa som länk istället

×   Ditt tidigare innehåll har återställts.   Rensa redigerare

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Skapa nytt...